ماجرای تعطیلی کارخانه داروگر چیست؟

ماجرای تعطیلی کارخانه داروگر چیست؟

نایب رئیس شورای عالی شوراهای اسلامی کار کشور از تشکیل جلسه اضطراری شورای اسلامی کار در مقابل کارخانه داروگر برای رفع مشکلات کارگران خبر داد و گفت: مدیرعامل تعداد زیادی از کارگران را بیکار و تعطیل کرد. قطعات کارخانه به بهانه مشکلات مالیاتی.

با برخورد سازمان امور مالیاتی با فرار مالیاتی داروگر و مصادره یکی از املاک عمده فرار مالیاتی، این فرد نیروی کار خود را اخراج و از کارگران به عنوان اهرمی برای خودداری از پرداخت مالیات استفاده کرد.

خبر تعطیلی شرکت داروگر از روز گذشته مطرح شد و محمدرضا فرزالیان رئیس مرکز شوراهای اسلامی کار غرب تهران گفت: روز جمعه مدیرعامل این کارخانه تمامی سوله ها و قطعات موعد مقرر را اعلام و تعطیل کرد. به موضوع مالیات از 1100 کارگر این واحد تولیدی، اندکی بیش از 50 کارگر باقی مانده اند و مابقی در ماه ها و سال های اخیر بیکار شده اند و به نظر می رسد در حال برنامه ریزی برای اخراج بیشتر هستند.

داروگر بر اساس پیگیری های تسنیم یک پرونده بزرگ فرار مالیاتی در کشور دارد. در همین راستا پیگیری های اداره کل فرار مالیاتی استان تهران نشان می دهد که مالک هلدینگ داروگر با وجود داشتن منابع مالی از 15 سال قبل از پرداخت مالیات فرار کرده است که بدهی مالیاتی مربوط به این زمان 300 است. میلیون تومان که پس از این سال ها و با اضافه شدن مالیات ها و جرایم مالیاتی جدید به بیش از 1200 میلیارد تومان رسید. این فرد با ترفندهای مختلف از پرداخت مالیات اجتناب کرده است. از جمله این روش ها انتقال دارایی ها و اعضای هیئت مدیره هلدینگ به گروه خود است، روش دیگری که این فرد برای جلوگیری از توقیف اموال خود استفاده می کند، رهن ملک به بانک یا موسسات مختلف است. اما چندی پیش سازمان امور مالیاتی چند کامیون مرتبط با این فرد را توقیف و به مزایده گذاشت.

لازم به ذکر است که این فرد بدون توجه به جرایم مالیاتی از پرداخت مالیات خودداری کرده است زیرا بازدارندگی لازم در رابطه با تورم آن جرایم وجود نداشت. بر اساس برآورد سازمان امور مالیاتی، اگر بدهی مالیاتی این فرد متناسب با تورم محاسبه شود، رقم بدهی به حدود 20 هزار میلیارد تومان می رسد.

در مورد دیگری، او چکی به سازمان امور مالیاتی داد، اما احتمالاً می دانست که حساب مسدود شده است. در نتیجه سازمان امور مالیاتی نتوانسته مبلغ تعیین شده را وصول کند. این اقدام می تواند مصداق کلاهبرداری باشد.

توقیف اموال 200 میلیاردی برای وصول بدهی مالیاتی

سازمان امور مالیاتی در تازه ترین اقدام خود 200 میلیارد تومان دارایی متعلق به این فرد را مصادره کرده و برای وصول مطالبات دولت قصد فروش آن را دارد.

به نظر می رسد که این فرد اخیراً کارگرانی را اخراج و اخراج کرده است. کارگران این شرکت مقابل اداره کار تجمع کردند و خواستار حمایت بیشتر دولت شدند. به نظر می رسد مدیر عامل این هلدینگ با استفاده از این روش استاندار یکی از استان ها را تحت فشار قرار داده و تمامی کارگران را تهدید به اخراج کرده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که سازمان امور مالیاتی بارها مالیات های مربوط به این فرد و هلدینگ را تعدیل می کند و با وجود ابزارهای قانونی برای مقابله با این موضوع، از این ابزارها برای جلوگیری از توقف دادرسی استفاده نمی کند.

نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد عدم ارائه گزارش صحیح در خصوص تعهدات مالیاتی این شرکت صرافی است. این در حالی است که اطلاعات باید به وضوح در کدال اعلام می شد.

ماجرای تعطیلی کارخانه

ایلنا همچنین نوشت: پس از تعطیلی شرکت داروگر در روزهای پایانی هفته گذشته، 15 خردادماه، مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در نامه ای به استاندار تهران از کارگران این شرکت خواستار رفع مشکل شد. چالش ها و مسائل.

در این نامه ضمن اعلام همبستگی با کارگران داروگره که در معرض بیکاری قرار گرفته اند، از جلسه روز چهارشنبه در مقابل شرکت صحبت شده است.

کانون شوراهای استان تهران از مسئولان خواست تا در جلسه بیرون شرکت کنند و اجازه ندهند داروگر مانند سایر صنایع ملی و برندهای قدیمی به تاریخ بپیوندد.

دلیل تعطیلی داروگر اعلام شد

نایب رئیس شورای عالی شوراهای اسلامی کار کشور از تشکیل جلسه اضطراری شورای اسلامی کار در مقابل کارخانه داروگر برای رفع مشکلات کارگران خبر داد و گفت: مدیرعامل تعداد زیادی از کارگران را بیکار و تعطیل کرد. قطعات کارخانه به بهانه مشکلات مالیاتی.

علی هدی نایب رئیس شورای عالی شوراهای اسلامی کار در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره تعطیلی کارخانه داروگر اظهار داشت: شرکت داروگر به دلیل اختلاف با اداره مالیات و بسته شدن حساب های آن تعطیل شد. به این بهانه کارفرما شروع به اخراج تعداد زیادی از کارگران خود کرد. هلدینگ داروگر با گروه ارشد خود خصوصی شد و در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه شرکت داروگر بیش از 1200 کارگر داشت اما اکنون به کمتر از 100 نفر کاهش یافته است، گفت: در یک سال و نیم گذشته در موسسات مختلف تلاش کردیم مشکلات داروگر را برطرف کنیم. کارفرما علاوه بر عدم پرداخت حق بیمه کارگران، کارگران را نیز بیمه نمی کند. پرونده مشکلات داروگر در نهادهای مختلف مطرح شده است اما دلیل آن را نمی دانم که چرا هیچ نهادی نتوانسته به آن رسیدگی کند و مشکلات بین اداره مالیات و شرکت داروگر را بررسی و رفع کند. طولانی شدن پروسه مشکل ساز باعث شد کارفرما کارگران را به صورت دسته جمعی اخراج کند و دستور پلمپ قسمت های مختلف کارخانه را بدهد.

خدای با بیان اینکه نامه ای به استاندار تهران، استاندار تهران، نهادهای امنیتی و وزارت کار ارسال کرده ایم، گفت: مفاد نامه این است که هیئت مدیره مرکز شورای اسلامی شهر تهران استان برای رفع مشکلات این کارگران صبح روز چهارشنبه در مقابل کارخانه داروگر جلسه اضطراری برگزار می کند. ما با مسئولان مختلف در این زمینه مشکلاتی را مطرح کرده ایم اما حل نشده است. حیف که کارخانه ای با این مارک تعطیل کردند.

دیدگاهتان را بنویسید