ماجرای جنجالی هافبک سابق استقلال مقابل ساپینتو به نفع یحیی

ماجرای جنجالی هافبک سابق استقلال مقابل ساپینتو به نفع یحیی

فرزاد آشوبی در بخشی از گفت وگوی خود سخنان قابل توجهی را بیان کرد و گفت: مربیان خارجی که در تیم های رقابتی حضور پیدا کرده اند، مربیان درجه یک نیستند و مربیان درجه دو و سه اروپایی محسوب می شوند.

در عین حال آشوبی در مورد مربیان خارجی شاغل در لیگ برتر چنین نظری دارد که ریکاردو ساپینتو، ژوره مورایس و گوربن بردیف مربیان کوچکی به حساب نمی آیند.

این سوال سوژه گفت و گوی یک خبرنگار فوتبال با سرمربی تیم جوانان پرسپولیس شد. آشوبی نظر خود را در مورد مربیان خارجی اینگونه توضیح داد: «نمی خواهم بگویم مربیانی که به ایران آمده اند، مربیان ضعیفی هستند اما به نظر من این افراد مربیان درجه یک اروپایی نیستند. آنجلوتی، یورگن کلوپ، توخل و گواردیولا اینها بهترین نمونه از مربیان درجه یک و درجه یک هستند که سبک خاص خود را در فوتبال امروزی دارند. بعد از آن مربیانی که نام بردم، بقیه مربیان سطح 2 خواهند بود.

آشوبی در دفاع از سرمربیان خارجی شاغل در لیگ برتر گفت: این مربیان حتی اگر درجه 2 یا 3 باشند، سابقه آنها حرفه ای و محیطی فوق العاده سخت است. این مربیان به زمان و امکانات کافی برای توسعه ایده های خود نیاز دارند. به تیم های تحت هدایت آنها.»

آخرین قسمت صحبت آشوبی در پاسخ به این سوال که حضور مربیان خارجی در لیگ برتر چقدر به ارتقای کیفی این مسابقات کمک می کند: امیدوارم حضور این مربیان خارجی به لیگ برتر کمک کند. جذاب تر و پویاتر، بسته به زمان و امکانات کافی است که در اختیار آنها باشد. قربان بردیف مربی باتجربه ای است، اما اگر باید کارش را با چند نتیجه سنجید یا تصمیمات غیرسازنده روی کارش تاثیر بگذارد، کار در این فضا برایش سخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید