ماجرای کنایه تند پاتوسی و گل گهر به استقلال

ماجرای کنایه تند پاتوسی و گل گهر به استقلال

باشگاه گل گهر با صدور اطلاعیه ای به تصمیم کمیسیون استیناف فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

متن پیام به شرح زیر است:

صفحه دیگری از بی عدالتی در فوتبال ایران ورق را برگرداند. نمایش مضحک بی قانونی، این بار قربانی این باشگاه گلگوتای سیرجان شد. از روزی که باشگاه های گلایه داری روند امتیاز خواهی را آغاز کردند، شما هم تلاش کردید زحمات بازیکنان گل گهر را که در زمین امتیاز کسب کردند، در قالب بخشش و بخشش تیم هایی که نتوانستند در زمین قفل کنند، اهدا کنید.

اگر شاکی در این پرونده تغییر کند، جرأت می کنید چنین رأی بی سابقه ای صادر کنید؟ اگر چنین است، پس کمی به عقب برگردید و به داستان های مشابه نگاه کنید. همین داستان رقت انگیز برای اثبات این بی عدالتی کافی است. در زمانی که استقلال در جایگاه متهم قرار داشت، چگونه مشکل ترحم به شکلی عجیب و معجزه آسا حل شد؟ اما این بار به دلیل اینکه یک باشگاه سرکوب شده شهری را در جایگاه متهم قرار دادید، چشمان خود را بر روی همه پرونده های قبلی بستید و با بهانه های مضحک نه تنها حقوق گلگوتا را زیر پا گذاشتید، بلکه با زیر پا گذاشتن تمامیت حقوق سایر تیم ها را نیز زیر پا گذاشتید. لیگ؟

باشگاه گل گهر در تمامی دفاعیات خود بارها تاکید کرده که در مراحل جذب اریک باینما با رعایت کامل قوانین جذب بازیکن خارجی و دستورالعمل سازمان لیگ عمل کرده است. کارت بازی فوق الذکر توسط سازمان لیگ به صورت کاملا قانونی به عنوان بخشی از تیم مورد استفاده قرار گرفت. همچنین باشگاه گل گهر در تمامی مکاتبات موجود با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دنبال تعیین وضعیت این بازیکن و بررسی شرایط وی در خصوص صلاحیت حضور در لیگ فوتبال ایران بوده است. در مکاتبه با فدراسیون فوتبال گابن نیز مشخص شد که در این سریال قصوری صورت نگرفته است، چرا که در هنگام صدور کارت بازی به چیزی جز استعلام و قانون اشاره نکرده ایم.

چرا نخواستی دفاع گلگوتا را ببینی؟ چرا به خواب زمستانی رفتید و اشتباهات دپارتمان بین المللی فدراسیون را پشت سر گذاشتید؟ همین حذفیات بود که با رسوایی جدید کمیته بین المللی فدراسیون، از تاریخچه باشگاه استقلال خوزستان که حدود یک سال و نیم از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات خود خبر نداشت، تاریخی ترین اشتباهات فوتبال ایران را رقم زد. به حذف نمایندگان ایران.آسیا…!

ما به عادلانه بودن کمیته استیناف اعتقاد داشتیم، اما متأسفانه روند تجدیدنظر کمکی به روابط بین‌الملل نکرد و نقش حیاتی این رکن مهم فدراسیون در تأیید صلاحیت بازیکنان خارجی در یک دبیرخانه کاهش یافت. چطور وقتی رئیس این دپارتمان صلاحیت بازیکن را تایید می کند و سازمان لیگ بر اساس آن تاییدیه کارت بازی را صادر می کند، نقش مهم عوامل فدراسیون را در این مورد فراموش می کنید و هیچ کمکی به آنها در نظر نمی گیرید؟ یا جرات پخش فایل صوتی یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را دارید؟

قوه قضائیه فدراسیون در رویه ای بی سابقه رای به محکومیت باشگاه گل گهر داد و می دانستند اما در مورد فوق با بی اعتنایی به تمامی دادگاه های قبلی تصمیم گرفتند باشگاهی را که با ایجاد زیرساخت های حرفه ای به فوتبال کشور کمک کند محکوم کنند.

فراموش نکرده ایم که کمیته استیناف پرونده مربوط به دیدار پیکان و سایپا با استناد به این موضوع است که اجرای حکم، اصل انصاف و صیانت از جایگاه تیم های لیگ برتری را به شدت نقض می کند و به حقوق تیم ها لطمه فاحشی وارد می کند. اشخاص ثالث بدون دلیل موجه اما حالا که از این مهم گذشت، همین کمیسیون برای حفظ آبروی فوتبال کشور در بعد داخلی و بین المللی، اصل وحدت را زیر و رو کرده و تعریف کرده است! آیا این همه جنجال برای اثبات این موضوع کافی نیست که در فوتبال ایران قوانین فقط مربوط به تیم های خاصی است؟ کدام شهرت وقتی رویه قضایی در فوتبال ایران و بسته به اینکه کدام باشگاه جای متهم و شاکی باشد، پرونده به پرونده تغییر می کند.

این بی عدالتی تاریخی باید بر صفحه فوتبال ایران حک شود. باید مشخص شود که چرا وقتی یکی از اعضای هیات مدیره استقلال به باشگاه گل گهر تهمت می زند و حداقل اعتراض رسانه ای می شود و یا بداخلاقی های مجازی علیه باشگاه گل گهر اوج می گیرد، قوه قضاییه فدراسیون برای حفظ قانون و آبروی خود اقدامی نمی کند. فوتبال ایران؟ راستی شما اعضای هیات تجدیدنظر مدعی بودید که هیچکس از رای این کمیته اطلاعی ندارد، پس چگونه برخی از خبرنگاران نزدیک به استقلال و حتی روزنامه رسمی 24 ساعت پیش از رای تجدید نظر مطلع شدند؟

باشگاه گل گهر سیرجان در روزهای آتی به پیگیری حقوق از دست رفته خود جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به هواداران و جامعه محترم ورزش کشور، لوایح و حمایت های خود را منتشر خواهد کرد و بر سایر عوامل از جمله فشارهای خارجی و مداخلات در این زمینه پافشاری خواهد کرد. این پرونده و اشتباهات نابخشودنی بخش بین المللی فدراسیون فوتبال باید در این مورد علنی شود. از طرفی به هواداران خود این نوید را خواهیم داد که با تلاش مدیران باشگاه، کادر فنی و بازیکنان در نیم فصل دوم قدرتمند به نظر می رسیم تا با کسب نتایج لازم جایگاه گلگوتا را در جدول رده بندی لیگ یک داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید