مادر باردار به دلیل خطای پزشکی/سوء مدیریت در بیمارستان علی آباد کتول به کما رفت.


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883778

این مادر باردار که روز جمعه سوم تیرماه به دلیل درد شدید شکم و لگن به بیمارستان علی آباد کتول مراجعه کرده بود، بر اثر قصور پزشکی و عدم بستری شدن در بیمارستان به کما رفت.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما روز جمعه بانوی جوانی که با درد شدید در ناحیه شکم و لگن به بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) علی آباد کتول مراجعه کرد، توسط پزشک و بدون معاینه دقیق از طریق ابزارهای تشخیصی پزشکی مانند سونوگرافی و. .. او را به خانه فرستادند.


با رو به وخامت حالش دوباره به بیمارستان مراجعه می کند اما پزشک اورژانس که ظاهراً با وجود پیشنهاد و اصرار پرستاران مبنی بر لزوم بستری شدن خانم جوان، اعتقادی به پذیرش بیماران ندارد، همچنان معتقد است که وجود دارد. بدون نیاز به مصرف آن و ردیابی علت درد این بیمار جدی نیست.


خانواده بیمار با مشاهده بی توجهی پزشک به وضعیت وخیم وی تصمیم می گیرند بیمار خود را با آمبولانس شخصی به گرگان منتقل کنند که در آنجا متوجه می شود این خانم جوان حاملگی خارج از رحمی دارد و به دلیل تاخیر در تشخیص و انتقال به اتاق عمل. ، به کما می رود.


قصور و سوء مدیریت پزشکی به تنهایی در بیمارستان علی آباد کتول بی سابقه است به طوری که این بیمارستان جایگاه مثبتی در بین شهروندان نداشت و نتوانست رضایت عمومی را جلب کند. رسانه ها نیز بارها به مشکلات و کاستی های آن پرداخته اند. با این حال، سوء مدیریت و نبود سمعک باعث شده است که برخی از بیماران در نتیجه این سهل انگاری ها و کوتاهی ها دچار آسیب های جدی شوند.


انتظار می رود وزارت دفاع در این زمینه مسئولیت پذیرفته و با مسببان این حادثه برخورد جدی کند. زیرا بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) تنها بیمارستان شهر سوم استان گلستان است و اگر بیشتر به آن اعتماد نکنید، ممکن است جان شهروندانی را که برای درمان نیاز به بستری در بیمارستان دارند به خطر بیاندازد و یا برای ادامه درمان در شفاخانه های مرکزی ولایت کند هزینه های زیادی را متحمل شوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید