مالکان باید با مستاجران/تلاش های دولت برای کنترل تورم مدارا کنند


ساعت: 16:35
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879994

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: مالکان در شرایط سخت اقتصادی باید با مستاجران مدارا کنند و برای عبور از این شرایط سخت با آنها بی ادبی نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با توصیه به تقوا اظهار می کند: بهترین باری که خداوند بر سر راه انسان گذاشته است رسیدن به کمال به عنوان بالاترین مقام انسانی است که بیشتر است. مهمتر از تقوا، اطاعت از خدا، دوری از گناه و گناه ممکن نیست.

وی گفت: کاری که در این دنیا انجام می دهیم در آخرین لحظات زندگی دریچه ای است که به روی مردم باز می شود و ما مقید به این اعمال هستیم.

ناصری ادامه داد: انسان از خوبی های خود خشنود است و از بدی های خود شرمنده است و آرزو می کند که سال ها از او دور بودم، پس سعی کنیم از تهمت و دروغ پرهیز کنیم و از خدا اطاعت کنیم و به مردم و مانند آن خدمت کنیم. طوری زندگی کنیم که خداوند متعال برزخ و قیامت ما را آسان کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) که می فرماید: «الکمال قول الکمال: التفاکیه فی الدین و صبر نایب السلطنه و سرنوشت زندگی» گفت: الکمال الکمال. : التفقیه فی الدّین و صبر عن نایب و تقدیر المیشه، باید دین را بشناسیم و حقیقت آن را بفهمیم و در دین فهم داشته باشیم.

وی افزود: شناخت دین انسان را به انتخاب راه هدایت می کند و برای شناخت دین باید به چهار بعد فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی آگاهی داشت.

وی با اشاره به خطبه ابوذر خطاب به یکی از انصار رسول الله (ص) گفت: ابوذر تأکید کرد به کسی که بیشتر از همه دوستش دارید خیانت نکنید، حداکثر خودتان را دوست دارید، پس سعی کنید خیانت نکنید. خودت و هر کاری را انجام بده، کاری نکن که در آخرت به دردت بخورد.

امام جمعه یزد ارتباط با خدا را یکی دیگر از ارتباطات مهم می داند و بیان می کند: انسان مؤمن و متدین می داند که در عالم هستی چگونه رفتار کند و چگونه عمل کند تا خدا را از خود راضی نگه دارد.

وی علم ولایت را یکی دیگر از وجوه مهم معرفت می داند و می گوید: اگر ولایت خدا را بشناسی، شکی نیست که خداوند تو را به ارزش ها و کمالات هدایت می کند.

ناصری تاکید کرد: اطاعت از ولایت و استواری در راه ولایت نیز از دیگر راه های معرفت و شناخت در دین است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: صبر در برابر سختی ها و سختی ها همه کمال است، زندگی انسان همیشه آمیخته با سختی ها است زیرا انسان به این دنیا آمده تا برای زندگی جاودانه و ماندگار آفریده شود. در ادامه

وی تاکید کرد: ما در این دنیا گرفتاری ها و گرفتاری های زیادی داریم و اگر علیه آنها حرف بزنیم و در راه خدا قدم برداریم، دشمنان ما به دنبال عذاب ما هستند و طبق آیه قرآن همیشه با ما روبرو می شوند تا زمانی که آنها توفیق نابودی ما را داشته باش.» «از دین ما حذف کن، اما قرآن می فرماید در راه حق و راه خدا باید صبر کرد.

ناصری تصریح کرد: ائمه معصومین نیز فرموده اند در راه ما صبر داشته باشید و تسلیم دشمن نشوید و امروز نیز باید به دانش آموزان خود صبر و برنامه ریزی در برابر مشکلات را بیاموزیم و به کار خود ادامه دهیم. به خدا اعتماد داشته باش..

امام جمعه یزد گفت: برنامه ریزی برای زندگی یکی دیگر از راه های کمال است و اگر برای زندگی خود برنامه ریزی نداشته باشید و برای معیشت خود پیش بینی نداشته باشید شکست خواهید خورد و حتی اگر دولت ها برای اقتصاد، معیشت و زندگی برنامه ریزی نکنند. مردم اگر هستند، مدیریت دولت لنگ است.

وی افزود: هر کدام از ما باید در زندگی برنامه داشته باشیم در حالی که غربی ها ما را مصرف کننده کرده اند و در مصرف هر چیزی از زمان، آب، غذا، لباس و… بی برنامه و بی پروا هستیم.

ناصری ادامه داد: امرار معاش یکی از ارکان سعادت انسان است. امروز دولت در حال انجام برنامه هایی است که برای بهبود وضعیت با برنامه ریزی و دور زدن و خنثی سازی تحریم ها و بازگشت به حالت عادی نیازمند صبر است.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفرهای رئیس جمهور گفت: موازنه دیپلماسی سیاست درستی است که دولت دنبال می کند و می تواند به ما کمک کند تا مشکلات کشور را به درستی و بدون نیاز به ابرقدرت ها حل کنیم. خارج از امور ما

وی افزود: اسرائیلی ها چندین بار می خواستند دردسر ایجاد کنند اما خداوند متعال آنها را ناکام گذاشت و در شرایطی که می خواستند اتحادیه یهودی و عرب ایجاد کنند نتوانستند به توافق برسند و به فضل الهی اوضاع به این شکل پیش رفت. به طوری که موفق نشدند علیه مسلمانان توطئه کنند

ناصری با اشاره به سالگرد شهادت شهید صدوقی گفت: شهید صدوقی سال ها قبل و بعد از انقلاب به مردم یزد و… خدمت می کرد و هرکس نزد این شهید بزرگوار می رفت و درخواستی داشت دست خالی برنمی گشت.

وی همچنین به مشکل گران فروشی اشاره کرد و گفت: مشکل گران فروشی باید ریشه ای حل شود و از رئیس جمهور تقاضا دارم علاوه بر اقداماتی که انجام می دهند، سود تولیدکنندگان و واردکنندگان را نیز رصد کنند زیرا برخی از قیمت ها گزارش نشده و رزرو می شود.

خطیب جمعه یزد در مورد اجاره خانه نیز گفت: موجر باید قانون را رعایت کنند و با مستاجران همدل باشند و دست در دست هم در این مواقع و مشکلات درست است.

وی افزود: تصرف، گران فروشی و طمع، سبک زندگی اسلامی نیست، بلکه سبک زندگی اسلامی دستگیری، مدارا و احترام به مردم است.

ناصری تاکید کرد: مردم باید با یکدیگر مهربان باشند و از ظلم به یکدیگر پرهیز کنند و با خدا معامله کنند و در شرایط سخت در کنار هم باشند.

امام جمعه یزد درباره مالیات نیز گفت: مالیات یک تصمیم شرعی است و باید پرداخت شود، اما باید به بازرگانان احترام گذاشت تا بتوانند در این شرایط سخت اقتصادی دوام بیاورند.

وی از مردم خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و از نمازگزارانی که در گرمای شدید به نماز جمعه پیوستند تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید