دولت و مجلس باید تورم را به طور جدی کنترل کنند/ انقلاب اسلامی به ما عزت، استقلال و اعتماد به نفس داد


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805899

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:


دولت و مجلس باید تورم را به طور جدی کنترل کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به ایام دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی به حق معجزه قرن نامیده شده است و نباید فراموش کرد که در چه وضعیتی است. ما زندگی کردیم. “

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: قبل از پیروزی انقلاب چیزی به نام استقلال، آزادی و انتخابات وجود نداشت و اسلام در آستانه نابودی بود زیرا استکبار جهانی دین به عنوان افیون ملت ها تعریف شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی کشور، تورم، قاچاق و عدم حمایت از تولیدکنندگان همه مشکلات مربوط به تحریم ها نیست، بلکه یکسری راه حل است. اشتباه است و حتی بخشنامه های فراوان به گونه ای است که تولیدکنندگان با مشکل مواجه شده اند و نمی دانند به کدام یک اقدام کنند و در نتیجه مسئولان باید با این مشکل برخورد کنند.

قریشی افزود: مسئولان کشور باید صحنه را آماده کنند و تولیدکنندگان باید در این زمینه انصاف داشته باشند تا شاهد رشد تولید و مشکلات اقتصادی باشیم.

امام جمعه ارومیه همچنین تاکید کرد: قوه قضائیه باید به طور جدی در بحث تولید خودرو ورود کند چرا که کیفیت خودروها هر روز کاهش می یابد و قیمت آن افزایش می یابد. مردم واقعا ناراحت هستند و موضوع تورم باید به طور جدی کنترل شود و مجلس و رئیس جمهور محترم وارد عمل شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: این ماه بسیار بزرگ است و باید قدر آن را دانست و باید از این فرصت برای بخشش گناهان و آماده شدن برای ماه میهمانی خدا استفاده کرد.

قریشی با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی، افزود: ایشان مورد اعتماد امام و رهبر معظم انقلاب بودند و رکن رهبری و پشتوانه انقلاب محسوب می شدند و در مجلس خبرگان رهبری و مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشتند. شورای نگهبان».

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به شهادت سرهنگ پاسدار علی اکبر رنجبر در استان فارس توسط اراذل و اوباش، ادامه داد: از قوه قضائیه می خواهیم با حمایت از نیروی انتظامی، اجازه دهند پلیس با عزم جدی این اراذل و اوباش را از بین ببرد. “


انقلاب اسلامی به ما عزت، استقلال و خودباوری داده است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی قبل از انقلاب به ما عزت و اقتدار، خودباوری و استقلال داد، پایمال شد. .

امام جمعه میاندوآب افزود: در 43 سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه ائمه اطهار انقلاب اسلامی به دستاوردهای بسیاری دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال دشمنی و توطئه علیه نظام و انقلاب اسلامی بوده اند، افزود: دشمنان در 42 سال گذشته هرگز دست از توطئه برنداشته اند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی گفتمان وحدت بین امت اسلامی را ایجاد کرده است، افزود: امروز مسائل دینی به وضوح در کتب دانشگاهی منتشر می شود که در هیچ کجای دنیا چنین نیست.

حسن زاده با اشاره به اینکه امروز وحدت، همدلی و روحیه گرایی بر کشور حاکم است، گفت: امروز ارتباط عمیق و پیوند محکمی بین امام و امت وجود دارد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای مردم تبیین شود، افزودند: امروز ایران در عرصه های علمی، فنی، پزشکی و… حرفی برای گفتن دارد. در دنیا و یکی از بهترین کشورهای قبل از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی پزشکان هندی در شهرهای ما فعالیت می کردند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور پیشرو در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان هستیم.

حسن زاده با بیان اینکه در دوره تاگوت به هیچکس اجازه رشد و توسعه داده نشد، افزود: امروز بارها رهبر معظم انقلاب از رشد و توسعه حمایت کرده اند و شاخص های استقلال صنعتی توسعه یافته است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به رشد شاخص های علمی و سطح سواد در ایران اسلامی گفت: امروز ایران اسلامی اولین کشور در توسعه سوادآموزی شده است.

وی با بیان اینکه برخلاف ادعاها، خواسته ها و خواسته های دشمنان یک صعود 43 ساله داریم، گفت: مسئولان باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه تخصصی خود به مردم گزارش دهند.

حسن زاده همچنین با بیان اینکه امروز پیام انقلاب اسلامی و ندای مرگ بر آمریکا جهانی شده است، افزود: امروز همه امت اسلامی و آزادگان جهان شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند. ‘


اقتدار نظام و انقلاب اسلامی هر روز بیشتر می شود

ماموستا محمودی امام جمعه پیرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته خود با اشاره به مفاهیم مختلف رضایت در بین مسلمانان، گفت: لذت نباید به معنای تنبلی، بیکاری و وابستگی به دیگران باشد، بلکه رضایت باید آن گونه باشد که هست. با رستگاری در اعمال برکت بیاور.

وی افزود: ثروت در مال و مقام نیست، بلکه مال مؤمن در رضایت اوست.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر در جای دیگر در خطبه های نماز جمعه این هفته با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و برکات این انقلاب به ویژه در عرصه های مختلف گفت: حمل و نقل، صنعت، برق، معدن، سدسازی، کشاورزی و سایر بخش ها. نشان دهنده عظمت این انقلاب است که روز به روز در حال افزایش است.


رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با تبریک دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با قدرت و اقتدار به راه خود ادامه می دهد. 42 سال گذشته

امام جمعه چهاربرج با اشاره به عوامل شکل دهنده انقلاب اسلامی افزود: عوامل بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی همان عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مردم و زحمتکشان صالح، مؤمن و انقلابی، رهبری دینی و صالح و آموزه های دینی از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی بوده و از عوامل بقای انقلاب اسلامی نیز هستند.
جلالی گفت: عنصر موحد و مؤمن در صحنه و آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) که اسلام سیاسی و اجتماعی است و دارای فرهنگ ظلم ستیزی و شهادت و رهبری و قدرت است که در مفهوم ولایت شکل گرفته است. فقیه باعث شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید