مالی برای مذاکره غیرمستقیم با ایران به قطر سفر می کند


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879115

نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه برای مذاکره غیرمستقیم با ایران عازم قطر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم درباره لغو تحریم ها علیه ایران به دوحه قطر سفر کرد.

به گزارش پولیتیکو، اگرچه بعید به نظر می رسد که این موفقیت آمیز باشد، اما اولین مورد از این نوع در ماه های اخیر است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه به پولیتیکو گفت که رابرت مالی اواخر روز دوشنبه وارد دوحه خواهد شد.

تاکنون بیشتر مذاکرات ایران و غرب در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است، اما این مذاکرات از ماه مارس به حالت تعلیق درآمده است.

مذاکرات غیرمستقیم آتی ایران و آمریکا احتمالا از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

این مقام آمریکایی به پولیتیکو گفت که “انتظارات بسیار کمی” از مذاکرات وجود دارد.

دو مقام ارشد آمریکایی همچنین گفتند که بعید است مذاکرات در قطر بیش از دو یا سه روز طول بکشد.

در پی سفر اخیر جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی به ایران، اعلام شد که مذاکرات غیرمستقیم در روزهای آینده در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای عبور از بن بست فعلی از سر گرفته خواهد شد.

مذاکرات برای لغو تحریم ها در وین چند ماه است که متوقف شده است. دولت آمریکا از آغاز مذاکرات بارها به جای ارائه ابتکار عملی برای پیشبرد مذاکرات، تلاش کرده است تا کشورهای مختلف را به تاخیر و مانع تراشی در مذاکرات متهم کند.

پس از خروج یکجانبه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام در سال 2018، ایالات متحده تلاش کرده است تا از فروش نفت ایران جلوگیری کند. شکست سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ بر ایران، تاکنون نه تنها گام‌های ملموسی برای احیای شورای امنیت و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی برداشته است. او این کار را نمی کند، اما همیشه توپ را به سمت ایران پرتاب می کند و می گوید ایران باید برای احیای توافق هسته ای تلاش کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید