ماموریت جدید رئیسی به وزیر ارشاد: ​​نظر هنرمندان و تریبون ها را جلب کنید!

سید محمد هاشمی در دیدار با مدیران بسترهای دیجیتال شبکه بومی تلویزیون که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سترا برگزار شد، بر این نکته تاکید کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور به وزیر فرهنگ ماموریت داد تا نظر همه دست اندرکاران حوزه صدا و تصویر فراگیر اعم از تولیدکنندگان، هنرمندان، ناشران و مهمتر از همه اینکه مردم با نظارت و تحقیق دور هم جمع شوند تا به یک سند متقن برسیم. در اين زمينه.

وی افزود: اگر صدا و تصویر را با در نظر گرفتن فناوری روز و با تمرکز بر آینده مدیریت کنیم، بسیاری از چالش ها در این حوزه برطرف می شود، رسیدن به یک تعریف مشترک در توزیع وظایف مهم است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طبق قرائت ما از این قانون، تمام حوزه‌هایی که قبلاً زیر نظر وزارت فرهنگ بوده و حوزه ایران نیز در اختیار این وزارتخانه خواهد بود. سریال های خانگی، برنامه های تلویزیونی و پخش همچنان زنده را در حوزه صدا و سیما مد نظر داریم. امیدواریم پس از دستور رئیس جمهور به سند مشخصی در مورد تقسیم کار برسیم. خوشبختانه در حال حرکت به سمت نقاط روشن هستیم.

معاون فرهنگی تصریح کرد: همانطور که قبلا اشاره شد، از نظر ما روش موفق مدیریت و نظارت در این زمینه، روش هیات نظارت بر مطبوعات است. می توان در نظر گرفت که نظارت صفر تا صد بر مطبوعات توسط وزارت رهبری وجود دارد. اما در واقع ابتکار عمل بر عهده هیئت نظارت است و مطبوعات. شورایی برون سازمانی و برون سازمانی و حتی برون نهادی که نمایندگانی از وزارت فرهنگ گرفته تا قوه قضائیه و مقننه و خود رسانه ها دارد. این روش یک آزمایش مدنی و نظارتی موفق بوده است.

هاشمی گفت: وزارت فرهنگ در اصل یک نهاد تنظیم گر، نظارتی و نظارتی است اما سازمان صدا و سیما یک سازمان عملیاتی است. بر اساس این مصوبه در بخش‌های مختلف روال خاصی برای تنظیم مقررات داریم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد تاکید کرد: جلسات خوبی با ساترا داریم و تعامل و همکاری مناسبی وجود دارد. اما گاهی اظهاراتی از سوی برخی نهادها و رسانه های صدا و سیما منتشر می شود که اذهان عمومی را دچار سردرگمی می کند. آنچه به این سوال جهت داد، قرائتی غیرشفاف بود که از جاهای مختلف گفته شد.

و افزود: ما با صدا و سیما یک هدف مشترک داریم و آن هدف مشترک محتوا است. البته محتوا به معنای دست نگه داشتن و سانسور نیست. همچنین این یکی از کارهایی است که باید با امنیت مرزها و حفاظت از خط قرمز انجام شود. اما بحث خطوط سبز موضوع جدی تری است که همه ما در دستگاه های ذیربط از آن حمایت می کنیم تا رضایت همه مخاطبان و تولیدکنندگان پلتفرم ها جلب شود.

دیدگاهتان را بنویسید