ماموریت رئیس جمهور به نهادها برای بهبود معیشت بازنشستگان

ماموریت رئیس جمهور به نهادها برای بهبود معیشت بازنشستگان

ویز جدید : رئیس جمهور با قدردانی از جایگاه رفیع مستمری بگیران در کشور به عنوان دارندگان تجربه از اراده جدی دولت برای تقویت معیشت آنان خبر داد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت معیشت بازنشستگان کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه دولت با رعایت عقلانیت در تصمیم گیری های خود خود را ملزم به اجرای عدالت می داند، گفت: همانطور که تاکنون بارها بیان شده است، دولت نسبت به مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت اقشار مختلف از جمله آگاهی کامل دارد. مستمری بگیران و توجه به این موضوع حیاتی و تلاش برای بهبود آن لحظه ای خارج از اولویت های من نبوده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رسیدگی به معضل حقوق بازنشستگان در سطح کارشناسی است، دستگاه های ذیربط را مکلف کرد تا در کمترین زمان ممکن بر اساس قانون و به نفع معیشت بازنشستگان راهکارهای موثر صادر و اجرا کنند. .

در این جلسه علاوه بر بررسی مشکل حقوق بازنشستگان، در خصوص الزامات اسقاط خودروهای فرسوده نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه گزارشی از وضعیت تولید خودرو، موتورسیکلت و کامیون در کشور، پیشنهادی را در زمینه رفع مشکلات اجرای طرح اسقاط و جایگزینی ارائه کرد. از ماشین های فرسوده

اعضا پس از بحث و بررسی مقرر کردند مطابق با اجرای قانون جدید ساماندهی صنعت خودرو، دولت الزامات اجرایی، راهکارهای رفع موانع و مشکلات را به شورای اسلامی شهر ارائه و تکلیف این طرح را مشخص کند. در قالب دو فوریت لایحه تقدیم شورای اسلامی، پس هرچه باشد.از اجرای قانون مذکور هر چه سریعتر اطمینان حاصل شود.

در پایان این جلسه گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی از وظایف مندرج در قانون مصوب بودجه کل کشور با هدف اجرای قانون واگذاری سهام بر اساس اولویت های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید