خبرهای خوب در آذرماه به مردم می رسد/ دولت برای بهبود معیشت مردم و پیشرفت اقتصادی برنامه دارد

ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780484

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه های روشنی برای بهبود معیشت مردم و توسعه اقتصادی داشته است، گفت: برنامه های جدیدی برای بهبود وضعیت داریم و احتمالاً در آذرماه خبرهای خوبی به گوش مردم می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین موضوع امروز اقتصاد است.

وی گفت: دولت برنامه مشخصی برای بهبود معیشت مردم و توسعه اقتصادی دارد. شما همچنین باید به موارد اساسی توجه کنید.

رضایی با تاکید بر اینکه ایجاد وحدت بین دولت، مجلس، قوه قضائیه و بخش خصوصی از اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: پیشرفت در حوزه اقتصادی نیازمند یکپارچگی هستیم که ابتدا باید از دولت و مجلس شروع شود و به تدریج انجام شود. به بخش خصوصی گسترش یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: در این راه حتی از ایرانیان خارج از کشور نیز دعوت می کنیم که سرمایه های فکری و مالی خود را به ایران بیاورند چرا که فضای داخل کشور به سرعت در حال تغییر است و تمامی زیرساخت های لازم برای جهش اقتصادی ایجاد می شود. “ارائه شده است.

وی یادآور شد: امروز در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد همکاری این کمیسیون با معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه یابد.

ستاد تنظیم بازار برای کنترل تورم تشکیل شده است

رضایی با اشاره به در نظر گرفتن دو برنامه معیشتی برای کنترل تورم و جبران هزینه های زندگی مردم، گفت: برای کنترل تورم ستاد تنظیم بازار راه اندازی شده که هم اکنون در تمامی استان ها مستقر است و برای جبران هزینه های معیشتی است. مردم تحمیل شده اند و برنامه ریزی هایی انجام شده است و امیدوارم در آذرماه در این زمینه. یک خبر خوب برای مردم داشته باشید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: بزرگترین ضرری که در ابتدای دولت سیزدهم با آن مواجه بودیم کسری بودجه 400 هزار میلیارد تنی بود که در حال حاضر تا حد زیادی رفع شده است.بانک مرکزی و چاپ پول بدون حمایت به طور کامل قطع شد. خاموش، ادامه داد: درآمدهای جدیدی برای کاهش فشار بر مردم تعیین شده است و دولت به دنبال تامین هزینه های خود با استفاده از جیب مردم نیست.

سهامداران صبور هستند

وی با بیان اینکه برنامه های جدیدی برای بهبود وضعیت داریم و احتمالاً در آذرماه خبرهای خوبی به مردم می رسد، ادامه داد: دولت اقدامات متعددی را برای تقویت بازار سرمایه انجام می دهد. زیرساخت های بازار سرمایه در حال تکمیل است زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به 50 سال گذشته و سنتی هستند و بازار نمی تواند انعطاف پذیر باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به اینکه معتقدیم بازار سرمایه برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم است، به آن اهمیت زیادی می دهیم و آن را تقویت می کنیم تا سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند. آینده بازار سهام بسیار خوب خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید