ماندن در قافله حسین (ع) منافی با فسق و بد اخلاقی نیست.


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886590

حجت الاسلام «محسن پور محمد» با بیان اینکه نمی توان در کاروان امام حسین(ع) قرار گرفت و اهل فسق، تهمت، تهمت و سخنان ناشایست بود، گفت: آمادگی برای ورود به ماه محرم، باورها، اعمال و رفتار درست است، باید این کار را کرد.» تغییر در ما آشکار است که اگر خودمان را اصلاح کنیم، بر جنبه های دیگر زندگی ما تأثیر می گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام «محسن پور محمد» استاد دانشگاه در گفت وگویی 17 آذرماه با اشاره به مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم اظهار داشت: ماه محرم فقط مشکی پوشیدن یا پوشیدن پیراهن نیست. یک پرده سیاه جلوی در خانه، اما باید ببینیم خدا و آنچه امام حسین از ما خواسته است، عقاید، کردار و رفتار انسان مهم است و آنچه نیاز داریم اخلاق حسین است.

وی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) مبنی بر اینکه خداوند متعال را دوست دارد، گفت: همان گونه که امام حسین(ع) و یارانش تلاش زیادی می کردند، ما نیز باید تلاش کنیم. این با یک قطره اشک می‌خواهیم جای امام حسین (ع) باشیم، اما می‌توانیم جزو فرماندهان و یاران خاص او باشیم.

اعتقاد، عمل و رفتار سه اصل مهم در دین است

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ائمه (علیهم السلام) به چه چیزی اهمیت می دادند; عقیده و اخلاق و سیره صحیح است، نذر کردند هر که این سه اصل را رعایت نکند از ما نیست، روز عاشورا تعدادی از یاران امام از نذرشان برگشتند، اما ما باید از اینها الگو بگیریم. که ماند.

وی افزود: خداوند توانگر و نیازمند است، اما راهی که خداوند برای هدایت ما برای ما قرار داده، ائمه عطار (علیهم السلام) هستند که باید از آنها الگو بگیریم، بنابراین آداب ورود در ماه محرم علاوه بر آن سیاه پوشی، توبه از گناهان و الگو گرفتن از رسولان خدا و در رؤیت قبر و قیامت در امور زندگی است.

وی با بیان اینکه همیشه در محضر امام حسین(ع) و خدا هستیم، ادامه داد: باید مراقب رفتار و کردار خود باشیم، گاهی در همین مجالس محرم چشم به چشم و رقابت به چشم می خورد. نه در ظاهر

این کارشناس آموزشی با تاکید بر اینکه در آمادگی برای ورود به ماه محرم، باورها، اعمال و رفتارها صحیح است، گفت: این تغییر باید در ما مشهود باشد که اگر اصلاح کنیم بر دیگر ابعاد زندگی ما تاثیر می گذارد. امام حسین (ع) در راه خدا از دنیا رفت، ما چقدر در زندگی عفو داریم؟

پور محمد با اشاره به سوره عصر قرآن کریم گفت: در زمانی که انسان در زیان و زیان است، جز کسانی که ایمان آورده اند، عمل صالح انجام دهند، به حق دعوت کنند و در این راه استقامت کنند.

وی با بیان اینکه ایمان، عمل صالح و اخلاق صحیح از اصول راهنما است، خاطرنشان کرد: اگر این چهار اصل اساس باشد نمی توانی در کاروان امام حسین (ع) باشی و اهل فسق، تهمت، تهمت و سخنان نادرست باشی. کار ما، دنیا و آینده ما موفق خواهد بود. امیدوارم به اخلاق و رفتار و عقیده حسینی که ذیل سیره اصحاب امام زمان (عج) است ایمان داشته باشیم که اگر این چهار اصل جمع شود عمل ما را زیبا و زیبا و نیکو می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید