ما آماده ایم تا تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کنیم

ساعت: 05:45
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793742

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور آماده است تا تمامی تحریم ها علیه ایران را لغو کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود به نقل از سایت وزارت امور خارجه گفت: «به عنوان دولتی متعهد به مخالفت با نفوذ و نقش ایران در سراسر منطقه، از جمله حمایت از ایران». ما یکی از نیروهای نیابتی در یمن هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با استقبال از مذاکرات ریاض و تهران گفت: ما از مذاکرات مستقیم عربستان و ایران استقبال می کنیم. امیدواریم این گفتگو به کاهش تنش کمک کند. هر دو کشور نقش بالقوه سازنده ای در کمک به تضمین امنیت منطقه ای دارند.

نادپرس درباره توافق ایران و آژانس گفت: این گام مهمی است. این یک قدم خوب است.

پرایس در رابطه با مذاکرات وین گفت: یکی از عناصر پیشرفت اندک در مذاکرات این است که ما اکنون درک مشترکی از متن احتمالی که در قلب مذاکرات هسته ای خواهد بود داریم، اگرچه هنوز متن را نداریم اما برنامه یا دستور کار ما در مورد این متن بحثی داریم. بنابراین این یک قدم مثبت است. من فکر می کنم هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ما نمی توانیم شرایطی را بپذیریم که ایران پشت میز مذاکره بنشیند و در عین حال برنامه هسته ای خود را تسریع کند.

به گفته پرایس، آنچه در مذاکرات گذشته تجربه کردیم، پیشرفت بود، اما سرعت پیشرفت برای اجرای برجام به اندازه کافی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما همچنان بر این باوریم که هنوز فرصتی برای بازگشت متقابل به تعهد خود به برجام به عنوان بهترین گزینه برای ما و سایر اعضای 1+5 داریم. این بهترین گزینه برای جامعه بین المللی است، زیرا به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد.

پرایس در خصوص لغو تحریم ها علیه ایران گفت: همانطور که گفتیم آمادگی رفع تحریم ها علیه ایران را داریم. ایرانی ها این را می دانند. P5 + 1 این را می داند. این چیزی است که ما به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم. این اساساً فرمولی است که در سال 2015 که توافق حاصل شد، در سال 2016 که توسط 1+5 و ایران اجرا شد، مناسب تلقی شد. ما آماده ایم تحریم ها علیه برجام را لغو کنیم البته به شرطی که ایران در کنترل و نظارت برجام باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید