ما اقدامات تحریک آمیز اوکراین را نادیده نمی گیریم

ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796599

وزیر خارجه روسیه از ناتو به دلیل حمایت از عملیات نظامی در شرق اوکراین انتقاد کرد و بر لزوم دیپلماسی تاکید کرد و گفت که هرگونه اقدام تحریک آمیز کی یف با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید اعضای ناتو به طور سیستماتیک اوکراین را به پایگاه نظامی علیه روسیه تبدیل می کنند.

وی با اشاره به رزمایش ناتو در اوکراین افزود: تا سال 2022 تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش ها دو برابر خواهد شد و به 64 هزار نفر خواهد رسید.

لاوروف همچنین گفت که جنگ داخلی اوکراین که در هشت سال گذشته ادامه داشته است. این به زودی پایان نخواهد یافت زیرا دولت کی یف قصد ندارد با اتکا به توافقنامه مینسک هیچ گامی برای حل مناقشه در دونباس بردارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین هشدار داد که مقامات اوکراین حمایت ناتو را مجوزی برای انجام عملیات نظامی در بخش شرقی این کشور می دانند.

وی افزود: برای محافظت از مردم دونباس که شامل صدها هزار شهروند روسیه است. ما تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. ما در تلاش هستیم تا مناقشه داخلی اوکراین را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنیم.

وی افزود: اما ما به هر گونه تحریک نظامی احتمالی از سوی اوکراین پاسخ مناسب خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید