ما باید برای فرزندانمان وقت بگذاریم تا این اتفاقات اخیر را پشت سر بگذارند


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905784

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید برای فرزندانمان وقت بگذاریم تا اتفاقات اخیر تمام شود و همه چیز به روال عادی بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره حل اختلاف ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه هیات حل اختلافات ورزشی که در ورزشگاه ملی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در ورزش اختلافی وجود نداشته باشد و اتفاقاتی که تاکنون رخ داده است، ختم به خیر شود. خوشحالیم که به بخش مهمی از ورزش پرداخته می شود و شاید ورزش از وجود اختلافات و مسائل رای گیری خارج شود و به تخصیص و راه اندازی ریلی مناسب و به روز برسد.

وی یادآور شد: 8 هزار مرکز ورزشی دولتی و 28 هزار اماکن ورزشی غیردولتی در کشور وجود دارد. یکی از مشکلات اصلی ما وقوع حوادث ورزشی است که هر روز شاهد صدها پرونده هستیم که منجر به رای گیری می شود.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه موسسان باشگاه، ورزشکاران و والدینی که فرزندان خود را به ورزشگاه می فرستند همگی دچار حادثه می شوند، گفت: شاید بتوان با تدابیر و آموزش هایی که بچه های سالم بیایند و از فضاهای ورزشی خارج شوند، از این اتفاق جلوگیری کرد. دیده‌ایم که به دلیل تصادف فوتبال، افراد تا آخر عمر به دلیل بروز ضایعه نخاعی یا اتفاقی در حین اسکی، ورزش‌های رزمی یا به دلیل فرسودگی وسایل ورزشی که باعث بدنی شده است در خانه‌های خود محبوس می‌شوند. و آسیب روانی

سجادی تصریح کرد: اگر نهادهای قانونی تخصصی و قابل اعتماد تشکیل شود و جامعه ورزش بداند به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد، بسیار سپاسگزار خواهیم بود. همچنین قراردادهای زیادی داریم که نیازمند نهادهای حقوقی متخصص در ورزش هستند و می خواهیم این نهادها را به عنوان اختیارات در بند قرارداد معرفی کنیم.

وزیر ورزش با تاکید بر اینکه با افتتاح این شعب شورای حل اختلاف ورزش، نیاز به نهادهای بین المللی کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده رشد و توسعه جمهوری اسلامی است.

سجادی یادآور شد: امروزه ثابت شده است که موفقیت ورزشی نماد پیشرفت کشور است و اگر کشوری میزبانی و برگزاری مسابقات ارزشمندی داشته باشد، هدف آن نشان دادن نماد پیشرفت در ورزش است. این علامت می تواند یک سازه ورزشی باشد، حتی تغییراتی در توپ یا کفش ورزشی ایجاد کند. یکی از کشورها در چند سال آینده میزبان المپیک زمستانی است در حالی که آن کشور برف ندارد اما با زیرساخت ها میزبان المپیک زمستانی خواهد بود. آنها نماد پیشرفت در ورزش هستند.

سجادی افزود: ایران نیز علاقمند به موفقیت های ارزنده در عرصه های مختلف است. توسعه ورزش همگانی، موفقیت هر چه بیشتر ورزشکاران، ایجاد پایگاه و بیمه ورزشی و بسیاری موارد دیگر از جمله مواردی است که در آینده ورزش کودکان در کشور پیش بینی شده است. یکی از موفقیت ها رسیدگی به پرونده های قضایی است تا خانواده ورزش خیالشان راحت باشد و امیدواریم این شعبه ها در تمام استان ها تکمیل شود تا همه خیالشان راحت باشد.

سجادی با اشاره به ارتباط وزارت ورزش با مراجع سه گانه گفت: وزارت ورزش و قوه مقننه، مجریه و قضاییه تعاملات خوبی با یکدیگر دارند.

وزیر ورزش بر آگاهی بخشی تمرکز کرد و خاطرنشان کرد: امروز آگاهی بخشی و ارتباط با نوجوانان یک ضرورت برای جامعه است. باید برای فرزندانمان وقت بگذاریم تا این اتفاقات اخیر تمام شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید