امیدوارم زمستان را بدون تعطیلی گاز خانگی پشت سر بگذاریم

ساعت: 12:49
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922322

وزیر نفت گفت: وظیفه ما گازرسانی به مردم است و امیدوارم بتوانیم زمستان را بدون توقف گاز خانگی پشت سر بگذاریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با استناد به گزارش هواشناسی گفت: پیش بینی می شود جبهه هوایی سیبری بسیار سرد را در سراسر کشور داشته باشیم. کشور و اینکه این هوای سرد تا هفته اول بخمن ادامه خواهد داشت، گفت: هم اکنون دمای هوا در 21 استان در نواحی شمالی و همچنین کل کشور زیر صفر است و یخبندان داریم. الحمدالله با اقدامات خوبی که وزارت نفت و شرکت ملی نفت و گاز در زمینه تولید حداکثر گاز از میادین مشترک و مستقل انجام داده اند و با توجه به اینکه تمامی خطوط ما قبلا تعمیر شده است، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. گاز کشور را تامین می کند.

وی گفت: امروز در اوج مصرف گاز هستیم، تلاش می کنیم توزیع گاز را مدیریت کنیم، خط قرمز ما مصرف داخلی است و طبق دستور رئیس جمهور این اولویت اول وزارت نفت است. یک ماه پیش به 26 میلیون مشترک گاز کشور گفتیم رعایت کنند و مصرف بهینه کنند و مصرف بهینه را هم آموزش دادیم. ما از مردم خواستیم در خانه لباس گرم بپوشند و فشار گاز یا سطح گرمایش را در محیطی که در آن کار یا زندگی می کنیم کاهش دهند. هر درجه ای که کاهش دهیم 25 میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می شود.

وزیر نفت افزود: برخی از مدیران و کارگران ما در سکوها و پالایشگاه‌ها چهار هفته است که اجازه بازگشت به خانه را ندارند و در شرایط سختی به سر می‌برند، بنابراین از هموطنان می‌خواهم گرما را کم کرده و گرما را خاموش کنند. در محل و محیطی که استفاده نمی شود. وظیفه ما گازرسانی به مردم است و اینطور نیست که بگوییم استفاده می‌کنیم، هزینه آن را می‌پردازیم، بله هزینه آن را می‌گیریم، اما هرجا که از طرح مصرف خارج است، ابتدا تذکر می‌دهیم و سپس قطع می‌کنیم، سپس شکایت نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت امروز دماسنج گذاشتند و دیدند مصرف بهینه است. ما نظارت و نظارت را توسط سازمان های دولتی شروع می کنیم و به شهرک های مسکونی می گوییم که رعایت کنند. این دستورالعمل یک ماه پیش صادر شد که وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از اتمام کار خاموش شوند.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت تمام تلاش خود را انجام داده است و از مردم عزیز می خواهد که ما را در رساندن این گاز به همه مردم یاری کنند، گفت: ما بزرگترین شبکه گازرسانی دنیا را داریم، بیش از 480 هزار کیلومتر شبکه انتقال به گاز داریم. . من وظیفه دارم گاز مردم را تامین کنم. این هوای سرد بی سابقه است، احتمالا در هفته اول بهان چنین هوایی خواهیم داشت و ادامه خواهد داشت. ممکن است افت فشار باشد اما امیدواریم با همکاری مردم مشکلی در مصرف داخلی ایجاد نشود.

وی در پایان در خصوص دمای وسایل گرمایشی منزلتان گفت: دمای خانه من 21 تا 22 است به محض ورود به خانه سریع لباس گرم و جوراب می پوشم و نمی گذارم کهنه شود. امیدوارم زمستان را بدون تعطیلی گاز خانگی پشت سر بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید