زمستان امسال بدون قطعی گاز خانگی گذشت


ساعت: 18:23
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812576

اوجی با تشریح اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت وزارت نفت برای تامین سوخت زمستانی، گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران صنعت نفت، زمستان امسال را بدون وقفه گاز سپری کردیم. بخش داخلی.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی، وزیر نفت، امروز (چهارشنبه) گفت: متاسفانه طبق بررسی وزارت نفت در ابتدای دولت سیزدهم، آماری از ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه ها وجود دارد. 4 مارس). و این صنعت 25 تا 30 درصد کمتر از سال گذشته بود و پیش بینی می شد در زمستان امسال 200 تا 250 میلیون مترمکعب کسری گاز داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این شرایط، وزارت نفت اقدامات کوتاه مدت برای عبور از 1400 فصل سرما و اقدامات میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکل کمبود گاز و محدودیت سوخت نیروگاه ها در سال های آینده انجام داده است. در دستور کار است.”

* حداکثر تولید از پارس جنوبی

وزیر نفت در خصوص اقدامات کوتاه مدت گفت: مهمترین اقدام، تعمیر اساسی پالایشگاه، خطوط برق و ایستگاه های تقویت فشار گاز بود تا بتوانیم آمادگی کامل برای تولید حداکثری میادین مشترک گازی و گاز مستقل را داشته باشیم. . پروازها در فصل سرما «از میادین به ویژه در میدان مشترک پارس جنوبی که به 705 میلیون مترمکعب در روز می رسد.

اوجی افزایش قیمت مخازن سوخت خودروهای سوخت را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در همان ابتدای کار دولت این موضوع به تصویب رسید و برای مخازن سوخت نیروگاه ها انگیزه مضاعف ایجاد شد.

* ذخیره سازی سوخت مایع را افزایش دهید

وی با اشاره به شناسایی چالش ها و مشکلات نیروگاه ها و صنایع در مناطق مختلف کشور در سال گذشته، افزود: در ماه های نخست موفق شدیم 1.5 میلیارد لیتر ذخیره سازی سوخت مایع نیروگاه ها و صنایع را نسبت به سال قبل داشته باشیم. سال ها.”

وزیر نفت یکی از اقدامات انجام شده را افزایش تعرفه مشترکان بالارده عنوان کرد و گفت: از سال 94 تا سال 94 هیچ افزایش قیمتی برای مشترکان گران قیمت اعمال نشده است و در این دولت قیمت گاز برای گران قیمت ها اعمال نشده است. مشترکان نهایی 25 درصد افزایش می‌یابند که شامل مشترکان و 50 درصد از مصرف گاز است که باعث کاهش 25 تا 30 میلیون مترمکعبی بهره‌برداری در ماه‌های سرد سال می‌شود.

* امسال بدون قطعی گاز خانگی گذشت

اوجی عملیات تبادل گاز ترکمنستان، ایران و آذربایجان را یکی از اقدامات کوتاه مدت 19 دی ماه در میانه سرما و زمستان امسال بدون قطع گاز برای صنایع خانگی دانست.

وی به محدودیت گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: سوخت مایع محدود بود و صنعت اجازه توقف کار را نداشت و قیمت سوخت مایع به قیمت سوخت گاز محاسبه شد.

* قرارداد توسعه میدان گازی 4.5 میلیارد دلاری

وزیر نفت در تشریح برنامه‌های وزارت نفت برای سال‌های آتی با اشاره به امضای قراردادی ۴.۵ میلیارد دلاری با پیمانکاران و سازندگان داخلی و خارجی برای توسعه میادین مستقل گازی و افزایش تولید از میادین مشترک گازی در این مدت، گفت: گفت: هم حفظ تولید گاز و هم در عین حال افزایش تولید گاز در سال 1401 و سال های بعد محقق می شود.

اوجی همچنین از آغاز سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز خبر داد و از امضای قراردادهای خوبی برای این مدت کوتاه خبر داد.

وی گفت: امسال با توجه به همه محدودیت ها روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز بیشتر از پارسال برای گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها به نیروگاه ها داده شد.

وزیر نفت در پایان افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده برای سال های آینده بتوانیم گاز مورد نیاز صنایع بزرگ و پتروشیمی ها را در فصل سرما در سال های آینده تامین کنیم، بنابراین در فصل زمستان این مشکلات را نداریم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید