96 روستای استان سمنان بدون گاز/ گازرسانی زمستان امسال قطع نمی شود

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780903

مدیرعامل یکی از شرکت های گاز استان سمنان 96 روستای استان سمنان را فاقد نعمت گاز دانست و گفت: از نظر فنی گازرسانی به همه روستاها وجود دارد اما این مشکل به دلیل بالا بودن هزینه های سرانه از سقف به وجود آمده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اعوانی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص میزان مصرف گاز در استان گفت: هر ساله در 6 ماهه اول سال مصرف گاز کم و در 6 ماهه دوم به دلیل هوای سرد مصرف گاز بیشتر خواهد شد.

اعوانی با اشاره به افزایش 12 درصدی مصرف گاز در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، گفت: امسال مصرف گاز 6 میلیون و 270 هزار مترمکعب است که نسبت به سال گذشته که در سال گذشته نیز افزایش داشته است. حوزه صنعت بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه میزان مصرف گاز در فصول سرد سال نسبت به تابستان 20 درصد افزایش می یابد، تصریح کرد: در زمستان سال گذشته مصرف گاز 7 میلیون و 560 هزار مترمکعب بوده که نسبت به تابستان افزایش یافته است. به تابستان

وی با اشاره به اینکه 98 درصد مردم استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار استان سمنان، 100 درصد شهرها و 91 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند. .

وی از بی بهره بودن 96 روستای استان سمنان از نعمت گاز خبر داد و گفت: از نظر فنی انتقال گاز به تمام روستاها وجود دارد اما به دلیل هزینه سرانه که بالاتر از سقف است این مشکل وجود دارد که اگر میزان سرانه جمعیت در حال افزایش است. یافتن 47 روستای استان با اولویت گازرسانی.

اعوانی با اشاره به پروژه گازرسانی 8 روستا در استان سمنان تصریح کرد: 3 پروژه انتقال گاز روستایی در گرمسار و 5 روستا در شهرستان سرخه که اوایل سال آینده به اتمام می رسد و این روستا از نعمت گاز برخوردار می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: احداث ایستگاه 120 هزار مترمکعبی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار که در بخش صنعتی راه اندازی خواهد شد، در دستور کار قرار گرفت.

اعوانی با بیان اینکه 308 هزار مشترک گاز در بخش های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی در استان گاز مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلی برای گازرسانی در استان وجود نداشته و می توان گفت استان سمنان در گازرسانی نیز مشکلی نداشته است. رهبر از نظر سرانه

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در خصوص قطعی های احتمالی گاز گفت: استان سمنان از نظر زیرساختی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و با توجه به قرار گرفتن کریدور انتقال گاز شرق به غرب در استان سمنان مشکلی برای گازرسانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در صورت تغییر تراز مصرف گاز، قطعی گاز در نیروگاه ها و صنعت خواهیم داشت، گفت: سوخت دوم در نظر گرفته شده است، در این دو نقطه قطعی گاز خواهیم داشت و مشکلی برای گاز شهری وجود نخواهد داشت.

اعوانی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف گاز در حوزه نیروگاهی است، گفت: میزان مصرف گاز در بخش انرژی گاهی در رتبه اول، در صنعت رتبه دوم و در مصرف داخلی رتبه سوم و به طور کلی رتبه اول را دارد. ، گاز بسیار زیادی در کشور تلف می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به تبلیغ مشترکان ارزان قیمت و جریمه مشترکان بالارده تصریح کرد: مشترکانی که در فصول سرد سال 200 مترمکعب یا کمتر در ماه مصرف کنند مشمول بخشودگی 100 درصدی می شوند و مشمولان که 10 درصد مصرف می کنند مثل پارسال در صورت کاهش مصرف 15 درصد تخفیف می گیرند.

وی با اشاره به خطرناک ترین حادثه سال های اخیر در حوزه گاز، رانش زمین در حسین آباد کالپوس است، گفت: این حادثه بخشی از مسیر انتقال گاز را مختل کرد و به دلیل برودت هوا سعی کردیم گاز یکبار مصرف نداشته باشیم. قطعی در این منطقه به مدت یک روز و شبکه آسیب دیده به سرعت حذف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید