ما باید هالیوود شیعه بسازیم


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909215

در نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم عمار عنوان شد:

نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار صبح امروز به یاد شهدای گمنام اکباتان تهران با حضور جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار صبح دوشنبه 24 آبان ماه با یاد و خاطره شهدای گمنام شهر اکباتان تهران با حضور جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن توسط فرزند خردسال شهید پوریا احمدی (هالیا احمدی) همراه بود و پدر شهید آرمان علیوردی در ابتدای جلسه در سخنانی کوتاه برخی از ویژگی های این شهید را مطرح کرد. پسرش و عشقش به امام حسین (ع) گفت که جهادگر است و در دوران کرونا نیز فعالیت های زیادی انجام داد.

در همان ابتدای مراسم ذکر شد که سالن شهید آرمان علیوردی که محل برگزاری این نشست خبری بود از دیگر بخش های این دیدار بود و البته بعدا گفته شد که پدر این شهید باید بلافاصله در مراسم دیگری شرکت کند و حضوری کوتاه داشته باشد.

در سال های اخیر این نشست با حضور زنده یاد نادر طالب زاده به عنوان دبیر این مراسم برگزار شد که پس از درگذشت وی سهیل اسد با نام واقعی «ادگاردو روبین» به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شد.

در بخشی از این نشست سعید صهاری رئیس هیئت سیاستگذاری جشنواره گفت: نظر ما این است که ارتباط با خانواده شهدا و تفکر و اعتقادات آنها یکی از رویکردهای این جشنواره است و در تلاش هستیم تا آرمان های شهدا در این رویداد.

او فکر می کند جای نادر طالب زاده که از بانیان این جشنواره بود و سال گذشته بر اثر بیماری درگذشت، خالی است.

وی تاکید کرد: در غیاب نادر طالب زاده از “سهیل اسعد” خواسته شد که پرچم آقای طالب زاده را که روی زمین مانده بود به اهتزاز درآورد. آنها نیز تجربه زندگی در تمدن غرب را دارند و آگاهانه گفتمان انقلاب اسلامی را انتخاب کرده و به عنوان دانشجو در عرصه مبانی اندیشه و هنر حضور دارند. امیدواریم حضور ایشان فرصت هایی را برای شرکت عمار در عرصه بین المللی فراهم کند.

به گفته سهری، روایت زن ایرانی محور اصلی جشنواره عمار امسال است.

وی در خصوص علت انتخاب این مضمون به نبود عدالت رسانه ای اشاره کرد و گفت: بخشی از جامعه در درون رسانه و هنر غایب است و جشنواره عمار تلاش می کند تا این نابرابری و ظلم رسانه ای را جبران کند. مظاهر این ظلم رسانه ای مسئله زنان است تا اینکه انقلاب زنگ های تعصبات بی مورد را از بین برد و نشان داد که بر اساس آموزه ها و ارزش های اسلامی می توان جایگاه زن ایرانی را به ارمغان آورد. این آثار 40 سال پس از انقلاب ساخته شد. اما در رسانه ها نمایش داده نشد و با این تحلیل موضوع روایت زنان ایرانی را انتخاب کردیم.

در بخشی دیگر از این جلسه اعلام شد که فیلم‌های «دفتر»، «نظافتچی» و انیمیشن «لوپتو» در بخش اکران عمومی قرار دارند که داوطلبان می‌توانند برای نمایش آن‌ها داوطلب شوند.

در ادامه، سهیل اسعد با اشاره به اینکه از نوادگان نادر طالب زاده است، گفت: پیوند هنر، اندیشه و رسانه اصلی است که این جشنواره را متمایز می کند. به قول یکی از مجریان قدیمی رادیو تلویزیون که روزی می گفت اندیشمندان معمولاً هنر ندارند و هنرمندان چندان درگیر تفکر و اندیشه نیستند و بر همین اساس چنین اتفاقی جذاب است.

وی با اشاره به سابقه کاری و حضورش در آرژانتین افزود: بعد از چهل سال نباید فضای رسانه ای انقلاب در ایران محدود شود و این طرز تفکر، فرهنگ و سبک زندگی به عنوان الگو به مردم ارائه شود. جهان چون بشریت از این الگو پیروی می کند.نیازها پس ما موظفیم این ارزش ها را جهانی کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب محله برای اکران فیلم از دیگر ویژگی های جذاب این جشنواره برای من بود و به عنوان یک طلبه و مبلغ اسلامی همین رویکرد را دارم که چرا تبلیغات باید در فضای محدود باشد. «سینما رسالت خطیری دارد که نباید به تئاتر محدود شود، یکی از مشکلاتی که همیشه به آن اشاره می‌کردم این بود که ساختار ما در فضای اسلامی ظاهراً فقط برای تولید است، اما برنامه خاصی برای پخش نداریم، این همه محصول زیاد است. در انبار جمع آوری می شوند، بنابراین این جشنواره برداشت متفاوتی از آن دارد.

اسد گفت: شاگردی در حوزه علمیه قم افتخار بزرگی برای من است و معتقدم سینمای ایران اصول رهبری را به خوبی درک کرده است که بر اساس آن مرا به این جشنواره دعوت کرد.

وی خاطره ای از گفتگوی خود با رضا کیانیان ذکر کرد که در آن به این هنرمند گفت که در آرژانتین تئاتر کار کرده و هنر را رها کرده تا درس بخواند و رضا کیانیان برعکس این ماجرا را در مورد خودش به او گفته است.

وی تاکید کرد: ما بین دو حوزه آموزش و پرورش و هنر مرز جدایی نداریم و من و رضا کیانیان این اشتباه را کردیم که برای رسیدن به یکی باید دیگری را رها کنیم.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از سید حسن نصرالله و مقام معظم رهبری درباره تاثیر سریال های حضرت یوسف و مختارنامه و پخش سریال حضرت مریم در ونزوئلا و تاثیرات آن پرداخت.

دبیر جشنواره فیلم عمار گفت: ما باید یک هالیوود شیعه را راه اندازی کنیم و همانطور که علما و اساتید دینی در این نظام و ساختار جایگاه ویژه ای دارند، باید بپذیریم که سینما هم اکنون با هر نامی که باشد جایگاه ویژه ای دارد. این بیایید فکر کنیم و باور کنیم.

در این نشست یادآور شد: رویای ایرانی، نقد درون گفتمانی، جنگ اقتصادی، جنگ نرم و ملت قهرمان از جمله موضوعاتی است که در فراخوان جشنواره فیلم عمار به آن اشاره شده است و سینماگران می توانند آثار خود را بر اساس آنها تا 9 آبان ماه ارسال کنند.

فرزندان شهید علی خرسندی، شهید جواد رضایی، شهید محسن طلوعی، شهید میتم ملایی، شهید عباس نامجو و شهید پوریا احمدی که در مناطق مختلف مانند زاهدان و تهران به شهادت رسیدند در این برنامه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید