سیستم گرمایشی 806 کلاس درس در استان قزوین استاندارد نیست/ باید 75 مدرسه بسازیم

ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781118

عسگرعلی جوانبخت گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی 806 کلاس درس در استان قزوین باقی مانده است که در صورت تامین وام انجام می شود. چرا که اکنون 15 میلیارد تن پیمانکاران برای استانداردسازی گرمایش سال گذشته بدهکار هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگرعلی جوانبهت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ; وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت مدارس در استان قزوین گفت: امسال به دلیل فوران تاج، تجلیل از خیرین مدرسه ساز و سایر جشنواره ها برگزار نشد. اما برنامه های دیگری برای رسیدن به اهداف جایگزین او اجرا شده است که از آن جمله می توان به طرح تحول آجر به آجر، اسکن من، مادرم، فرزندان ایران، فرزندم، اسکن آجر برای مهربانی و اسکن رنگی مدرسه به عنوان اشاره کرد. اسکن چهارم

وی افزود: امسال با اجرای این طرح ها 35 میلیارد فولادساز از خیرین مدرسه ساز استان قزوین متعهد شدند که تاکنون 60 درصد آن محقق شده است. یعنی در حالی که میزان تعهد خیران در سال گذشته 30 میلیارد تن بود که محقق شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان قزوین گفت: بیش از 6 هزار نفر از فرهنگیان استان قزوین در امر خیر مدرسه سازی مشارکت دارند و ماهیانه از حقوق آنها برای این امر کسر می شود. این در حالی است که 19 هزار دانش آموز قزوینی در طرح تبدیل آجرهای تبدیلی امسال شرکت کردند.

همکاری بیش از 300 خیر برای ساخت مدارس در استان


وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال حدود 36 پروژه در قالب 230 کلاس درس به ارزش 150 میلیارد تن به بهره برداری می رسد، گفت: آموزش مدنی مشارکت داشت.


جوانباخت با بیان اینکه به ۷۵ مدرسه در استان نیاز داریم. وی گفت: در حال حاضر به 37 مدرسه در استان مهرگان، 5 مدرسه در شرق و غرب ملاصدرا، 10 مدرسه در پونک، ولایت و سرتک، 2 واحد آموزشی در شهرستان های نصیرآباد، دانش، محمودآباد، چوبیندر، شریف آباد، نصرت آباد نیازمندیم. ، بیدستان و شهر محمدیه.

وی افزود: همچنین حداکثر 3 مدرسه در الوند و یک واحد آموزشی در شهرهای اقبالیا مسکن مهر تاکستان، مسکن مهر آبیک، خاکالی و قشلاق آبیک؛ همچنین به 36 مدرسه دو کلاسه و یک کلاسه در روستاهای استان قزوین نیازمندیم.

بیش از 5 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارند


این مسئول گفت: استانداردسازی سیستم گرمایشی 806 کلاس درس در استان قزوین باقی مانده که در صورت تامین اعتبار انجام می شود; چرا که اکنون 15 میلیارد تن پیمانکاران برای استانداردسازی گرمایش سال گذشته بدهکار هستیم.

جوانباخت گفت: تا پایان سال 1400 جشن استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان را خواهیم داشت. اما حدود 203 کلاس درس با 2 هزار و 352 کلاس درس دارای ماشین آلات فرسوده هستند که در صورت عدم تامین اعتبار برای تعمیرات و نوسازی مورد اعتراض قرار می گیرد و اعتبار مورد نیاز برای آن 91 میلیارد تن است.

وی گفت: در حال حاضر 70 میلیارد تن بابت اقدامات انجام شده در سال گذشته به پیمانکاران بدهکار هستیم که شامل 55 میلیارد تن پروژه های آموزشی و 15 میلیارد تن استانداردسازی سیستم گرمایشی است که امیدواریم در سال 1400 پاسخگوی الزامات پیمانکاران باشد.


مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در پایان گفت: یک و نیم درصد از مدارس استان باید تخریب و بازسازی شود و 5.7 درصد نیز مقاوم سازی شود و در این زمینه وضعیت مطلوبی داریم. چون این آمار در سال 84 بوده و پروژه شروع شده است پایداری مدارس 70 درصد است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید