استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس به سیستان و بلوچستان رسید/ بیش از 13 هزار مدرسه تامین شد


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912774

در نگرانی خانواده ها در خصوص کمبود وسایل گرمایشی بررسی شده است.

این در حالی است که چراغ های نفتی ناگوار در سال های اخیر جان 7 دانش آموز سیستانی و بلوچستانی را گرفته است و به گفته مسئولان در زمستان امسال هیچ کلاسی از بخاری نفتی استفاده نمی کند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، با توجه به فرارسیدن فصل سرما، نظارت بیشتر بر وسایل گرمایشی مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، مسئولان امر توجه ویژه ای به تجهیزات داشته باشند. و استانداردها ساخت سیستم گرمایشی مدارس با توجه به گازدار بودن بیشتر مناطق استان باید به این موضوع توجه ویژه شود.


رعایت استانداردهای استاندارد در استفاده از وسایل گرمایشی در مدارس یک تعهد قانونی است که از بروز مشکل در واحدهای آموزشی جلوگیری کرده و سلامت، ایمنی و رفاه دانش آموزان را تضمین می کند.


سیستم گرمایشی در مدارس می تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکل گرمایش و افزایش ایمنی کلاس ها باشد و بی توجهی به استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس می تواند مشکلاتی را برای دانش آموزان، معلمان و استفاده کنندگان ایجاد کند.


برخی از روسای مدارس حاشیه شهر زاهدان از استاندارد نبودن سیستم گرمایشی مدارس خود گلایه داشتند در حالی که به گفته مسئولان دست اندرکار، اقدامات لازم برای سیستم گرمایشی مدارس انجام شده است.


میشم لکزایی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از سال 1391 تا 1398 تعداد 6346 کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز شده است.


dc560982 48a9 4a47 b88f ccb1d74cad54 خبر خاکستری

وی افزود: از سال 99 تا پایان سال 1400، 6 هزار و 700 کلاس درس استاندارد به سیستم گرمایشی مجهز شدند.

لک زایی بیان کرد: یک هزار و 573 کلاس درس استاندارد شده که برای فصل سرما مجهز به سیستم گرمایشی می شوند توسط این اداره کل اجرا و نظارت می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: 3000 دستگاه دوبل اسپلیت برای نصب و راه اندازی در مدارس استان از محل اعتبارات سال 1401 خریداری و تعدادی نیز در مدارس نصب شده است.

این در حالی است که در سیستان و بلوچستان 8 هزار مدرسه با ظرفیت 30 هزار و 92 کلاس درس وجود دارد.

وی با اشاره به تامین امکانات سرمایشی، موتورخانه و سیستم گرمایشی برای تمامی مدارس دولتی استان، خاطرنشان کرد: اگر مدرسه دولتی همچنان مشکل استانداردسازی سیستم گرمایشی دارد، متولیان آن بررسی و رسیدگی کنند. به منظور تجهیز سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد Inform.


644cbb8f 4b1b 446b 89e0 17e6574bfcf0 خبر خاکستری

باید بگویم؛ در سال های اخیر حوادثی در مدارس به دلیل آتش سوزی ناشی از بخاری های نفتی رخ داده که منجر به فوت تعدادی از دانش آموزان شده است.


در آبان 1388 یک دانشجو در خوابگاه دانشجویی سیستان و بلوچستان جان باخت.


ریقی فرد معاون عملیات سازمان آتش نشانی سیستان و بلوچستان گفت: در زمان وقوع این حادثه 67 دانش آموز در خوابگاه حضور داشتند و با کمک اهالی محل و معلمان محل حادثه را ترک کردند اما 13 نفر دانش آموز ساله در آتش سوزی جان باخت .


در آبان 90 آتش سوزی در دبیرستان شبانه روزی وابسته به دانشگاه چابهار نیز منجر به کشته شدن 2 دانش آموز شد. و در تاریخ 6 آذر 1396 چهار دانش آموز دختر پیش دبستانی اسوه حسنا زاهدان بر اثر آتش سوزی 70 تا 100 درصد دچار سوختگی شدند و علیرغم تلاش تیم های پزشکی هر چهار کودک در عرض 48 ساعت جان خود را از دست دادند.


امیدواریم با رعایت استانداردسازی مدارس شاهد حوادث تلخ و ناگوار دیگری در مدارس استان نباشیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید