افزایش 126 درصدی وام ملی نوسازی مدارس در سال گذشته / استفاده از کل فضای مطالعه سیستم سرمایشی و گرمایشی تا مهرماه امسال


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821574

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:

چاوشان گفت: با توجه به جذب اعتبار لازم تا مهرماه امسال، کل حوزه آموزشی خراسان جنوبی از سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، محمود چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اشاره به گزارش نتایج سال گذشته و برنامه های جاری این اداره کل گفت: اصلاح نژاد، ورزش، تجهیزات برودتی، گرمایشی. ، آموزش مجازی، تجهیز مجدد فضاهای موجود، جذب و جذب خیرین.

وی با بیان اینکه در اعتبارسنجی ما شاخص سرانه سطح آموزشی است، افزود: سرانه سطح آموزشی در خراسان جنوبی برای هر دانش آموز 6.6 متر مربع و در کشور 5.22 متر مربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: فضای آموزش متوسطه در شهرستان های خراسان جنوبی خوب است.

چاوشان گفت: خراسان جنوبی پنجمین استان کشور از نظر سرانه فضای آموزشی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی از نظر جذب وام بود، گفت: وام های استفاده شده و اعطایی استانی در سال گذشته 19 میلیارد و 200 میلیون تن بوده که نسبت به سال 99 حدود 64 درصد افزایش داشته است.


رشد 126 درصدی وام های ملی در سال گذشته

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: وام های ملی نیز در سال گذشته با افزایش 126 درصدی به 242 میلیارد تن رسید.

چاوشان با اشاره به اینکه وام های خیرین در قالب تفاهم نامه است، گفت: وام های خیرین نیز به 28 میلیارد تن افزایش یافت که در سال گذشته 28 درصد رشد داشت.


برای سفر رئیس جمهور اعتبار بگیرید

وی افزود: سال گذشته نیز از محل سفر رئیس جمهور به استان کمک هایی را جمع آوری کردیم. در برخی شهرها پروژه تعریف شد و برخی پروژه های نیمه تمام ادامه یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: 14 میلیارد و 700 میلیون تن اعتبار برای پروژه های ورزشی در چهار شهرستان بیرجند، طبس، گاین و زیرکوه به اداره کل نوسازی، توسعه و عمران واریز شد. تجهیزات استان .


تفاهم نامه با بنیاد برکت

چاوشان به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: 3 میلیارد و 800 میلیون تن وام از این محل دریافت کردیم. تمام پروژه های توافق شده با بنیاد برکت تکمیل شده و سه پروژه نیمه تمام در دست اجراست.»

وی گفت: وام 3 میلیاردی فولاد از وزارت نفت شهید چمران بشرویه برای چمن مصنوعی دریافت کرده ایم که هنوز محقق نشده و در حال پیگیری هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با ایمیدرو مدرسه مشترکی در حاجی آباد زیرکوه داریم و در حال رایزنی برای ادامه کار هستیم.

چاوشان گفت: همچنین 7 میلیارد و 830 میلیون تومان از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دریافت کردیم که مدرسه 12 کلاسه دکتر گنجی در شهر امام علی (ع) ساخته شد.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه ای بین بنیاد علوی و یک میلیارد و 800 میلیون تومان داشتیم که در این راستا بحث ساخت مدرسه در شهر امام علی (ع) مطرح شد و تاکنون 600 میلیون تومان بحث شده است. “

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: اداره کل راه و شهرسازی 10 میلیارد و 900 میلیون تن دارد و 600 میلیون تن واریز شده است.


در سال گذشته 42 پروژه اجرا شد

چاوشان خاطرنشان کرد: سال گذشته 42 پروژه با 165 کلاس درس، 25 هزار متر مربع و وام 130 میلیارد تنی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی افزود: وام جذب شده از محل تجهیزات آموزشی، گرمایشی، سرمایشی و آموزش مجازی 38 میلیارد و 800 میلیون تن است و این تجهیزات ارائه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به تجهیز مناطق ضعیف آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: در خصوص استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس در استان، 433 مدرسه با 911 کلاس درس و 607 اتاق فرعی. برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی استاندارد می باشد.ساخته شده است.

تا مهرماه امسال از کل فضای آموزشی سیستم سرمایشی و گرمایشی بهره ببرید

چاوشان گفت: با توجه به جذب اعتبار لازم تا مهرماه امسال کل حوزه آموزشی خراسان جنوبی از سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار می شود.


اقدامات شاخص در سال گذشته

وی به اقدامات قابل توجه این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اجرای طرح های بزرگ حیات طیبه، افزایش چشمگیر وام های ملی، خیریه و استانی، استانداردسازی سیستم گرمایشی در 96 درصد مدارس، راه اندازی دو مدرسه 12 کلاسه. در شهر امام علی (ع) و افتتاح دو جلد کتاب زندگینامه و یک فصل مدرسه سازی خیریه از مهمترین اقدامات است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: پروژه های فعلی شامل 186 پروژه با 446 کلاس درس و 75 هزار متر مربع زیربنا است که برای تکمیل این تعداد 285 میلیارد تن نیاز است.


برنامه های شاخص در حال انجام

چاوشان گفت: از برنامه های قابل توجهی که در سال جاری در دست اجرا است می توان به احداث اولین مدرسه سبز در استان به دنبال اتمام پروژه های نیمه تمام اشاره کرد که انشاالله تا مهرماه پروژه های زیادی به بهره برداری می رسد و 200 کلاس درس تحویل می شود. بهسازی تعدادی از مدارس و معرفی آسفالت و ایزوگام مدارس با وام 20 میلیارد و 400 میلیون تنی از اسکناس قیر رایگان اخذ می شود.

وی اولویت ها و نیازهای آموزشی استان را برشمرد و گفت: 417 کلاس درس، 164 کلاس تحویل، 78 کلاس نیمه تمام و 175 کلاس باقی مانده در استان داریم که به 216 میلیارد فولاد نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: فضاهای آموزشی مورد نیاز در شهرک های مسکن مهر شهرستان های استان برای 201 روستا، 201 کلاس مورد نیاز، 58 کلاس تحویل، 17 کلاس نیمه تمام و 126 کلاس است. .


اولویت های استانی

چاوشان گفت: اولویت های استان رفع کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر استان، رفع کمبود فضای آموزشی در روستاهای اقماری بیرجند و مدارس دو نوبته بیرجند و قاین است که دارای 42 مدرسه با 21 هزار مدرسه هستند. دانش آموزان.

وی خاطرنشان کرد: در سال 97 11 کتابخانه به ما واگذار شد اما ما محدودیت داریم و وظیفه ما ساختن مدرسه است نه کتابخانه، مجتمع فرهنگی، فضای ورزشی، کانون پرورش فکری و در این موارد. ما هیچ برنامه ای نداریم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید