سیستم گرمایشی کلیه مدارس آذربایجان غربی استاندارد است/آغاز اسقاط مدارس کلانسی همزمان با سراسر کشور


ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913259

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 276 مدرسه با 347 کلاس درس در آذربایجان غربی وجود دارد که عملیات اجرایی حذف این کلاس ها و تبدیل آنها به کلاس های درس استاندارد آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قهرمان رحمانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز میزان اعتبارات این اداره کل را 775 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 540 میلیارد از این اعتبارات 100 درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه در قالب طرح «شهید رضا پناهی» تجمیع مدارس یکپارچه در کشور آغاز شده است افزود: در استان آذربایجان غربی حذف کلاس های یکپارچه بالای 10 دانش آموز در اولویت است.

رحمانی تصریح کرد: در حال حاضر 276 مدرسه با 347 کلاس درس در آذربایجان غربی وجود دارد که عملیات اجرایی حذف این کلاس ها و تبدیل آنها به کلاس های درس استاندارد آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در مرحله اول 85 مدرسه با 120 کلاس درس با اعتبار مالی لازم در سال 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

رحمانی میزان اعتبارات مورد نیاز برای حذف کلاس های درس در استان را 120 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان 30 میلیارد تومان برای حذف مدارس استان اختصاص یافته است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز از استاندارد بودن سیستم گرمایشی تمامی مدارس استان خبر داد و گفت: تمامی مدارس مناطقی که به شبکه سراسری گاز متصل هستند از سیستم گرمایش ماشینی استاندارد استفاده می کنند.

رحمانی افزود: در مناطقی که به شبکه سراسری گاز متصل نبودند، به سیستم گرمایشی استاندارد نیز متصل شدند. به عبارت دیگر در هیچ یک از مدارس منطقه از گرمایش قطره ای غیر استاندارد استفاده نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید