استانداردسازی سیستم گرمایشی بیش از 6000 مدرسه در چهارمحال و بختیاری


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1906998

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهار محال و بختیاری اعلام کرد؛

کارگر گفت: در دو سالی که کشور درگیر ویروس کرونا بود، از 8500 کلاس درس که نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی داشتند، 6000 کلاس درس و 500 کلاس درس در سال مالی 1400 استاندارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارگر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی با اشاره به اینکه استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس این استان در دو سالی که کشور مشمول کرونا شد، تصریح کرد: این اداره کل 6 هزار کلاس از 8 هزار و 500 کلاس درس را که نیاز به استانداردسازی بر اساس شرح وظایف داشتند استاندارد کرد. .


وی بیان کرد: در سال مالی 1400 سیستم گرمایشی 500 کلاس استاندارد شده و حدود 2 هزار کلاس باقی مانده است و با توجه به اعتبارات و تخصیصات در سال مالی جدید پیش بینی می شود استانداردسازی این طبقات انجام شود. امسال.


کارگر گفت: در کل استان بحث به روز رسانی پکیج و بخاری ها انجام شده و فقط در بازفت و موگویی هنوز کاری انجام نشده است و دلیل این امر کمبود گاز در این مناطق است که مجبور به استفاده از سوخت های فسیلی هستیم. اما هنوز در مناطقی که برق وجود ندارد از رادیاتور برقی استفاده می کنیم.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هنوز روستاهایی هستند که نه برق دارند و نه گاز و به همین دلیل در این روستاها از سوخت فسیلی استفاده می شود.


وی با اشاره به اینکه مدارسی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند به تمامی وسایل ایمنی در زمینه آتش سوزی مجهز هستند و آموزش های لازم در این زمینه به معلمان و دانش آموزان ارائه می شود، افزود: طبق توافقات بین شرکت های مربوطه، هر ساله تعدادی بخاری گازی پذیرفته شده و تامین کننده شرکت و تعویض بخاری های جدید تعویض خواهد شد.


کارگر تعداد پروژه های در دست اجرا را 130 پروژه و 500 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: 76 پروژه مربوط به محرومیت زدایی است که 35 پروژه در سال گذشته به اتمام رسیده است.


وی با اشاره به صنعتی شدن و استفاده از سازه های صنعتی در این استان یادآور شد: برای اولین بار این کار در این استان انجام شد و در پنج پروژه محرومیت زدایی از بحث صنعتی از پیش ساخته استفاده شد و هم سرعت کار و کیفیت کار بالا رفت.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: 60 کلاس درس به مساحت 3500 متر مربع با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در مناطق صعب العبور در حال ساخت است اما در بحث طرح های خیریه ای که با مشارکت خیرین اجرا می شود، 47 طرح با قیمت 40 میلیارد تومان اجرا می شود.


وی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر ادامه داد: پروژه های خوبی برای این دهه تدارک دیده شده است که در سفر ریاست جمهوری به این استان بر اساس وظایف این اداره کل و بر اساس دستور کار آغاز شد. رئیس جمهور و ما اولین استان بودیم به سرعت مصوبه سفر را انجام دادیم و دو مدرسه سه کلاسه در روستای لبد با استفاده از سازه های صنعتی ساختیم.


کارگر گفت: در سال مالی گذشته 700 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی و اداری برای این استان تخصیص داده شد و این همه را برای خرید تجهیزات اختصاص دادیم که نیاز همه مدارس برطرف شد و به ثبات نسبی رسید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید