ما باید یکی از بهترین تیم هایی باشیم که در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در جام جهانی بدرخشیم


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819787

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران با اشاره به برنامه شاگردان خود در سال 1401 گفت: جوانان ایرانی آینده خوبی برای این ورزش خواهند داشت، اما باید آن آینده خوب را با درخشش قهرمانی آسیا تلفیق کنیم. تیم می تواند در جام جهانی شرکت کند. “یکی از بهترین تیم های جهان باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمد وکیلی، سرمربی تیم والیبال جوانان ایران، برنامه را برای شاگردان خود در سال 1401 تشریح کرد: فروردین. در 21 آوریل راهی ایتالیا و ترکیه می شویم. در حال حاضر هفتمین مرحله اردوی آماده سازی را پشت سر می گذاریم و تا 23 مردادماه 6 مرحله دیگر از اردو داریم.

وی افزود: 3 مرداد در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت می کنیم. سال گذشته تمرینات فشرده ای داشتیم اما خدا را شکر الان در شرایط خوبی هستیم. باید در برنامه های خود پیشرفت کنیم تا آماده حضور در بازی های تدارکاتی باشیم.

یک حقوقدان در خصوص حضور تیم جوانان ایران در جام حذفی ایتالیا گفت: اولین هدف ما از حضور در این رقابت ها مقایسه شرایط تیم ایران با تیم ایتالیا است. چندین سال از مسابقات جوانان آسیا می گذرد و پس از مسابقات تبریز در سال 2018 دیگر مسابقات جوانان برگزار نشد و در سال 2022 ایران بار دیگر میزبان این مسابقات خواهد بود.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران تاکید کرد: در حال حاضر اطلاعی از شرایط تیم های حاضر در مسابقات جهانی نداریم و به همین دلیل به فکر حضور در مسابقات ایتالیا افتاده ایم. همچنین هدف اصلی کادر فنی جوانان برگزاری سه دیدار با تیم ملی ایتالیا قبل از حضور در مسابقات کورناکیا ایتالیا است. این سه بازی برای ما بسیار مهم است و می توانیم بازیکنان را محک بزنیم. از طرفی تیم های زیادی در مسابقات ایتالیا شرکت خواهند کرد و از هر کشور چند تیم می توانند در این مسابقات شرکت کنند. لازم به ذکر است که جوانان ایرانی برای اولین بار از کشور خارج می شوند و باید با شرایط بازی در خارج از کشور آشنا شوند. در هر صورت، تجربه اول هم سخت است و هم می تواند الهام بخش باشد.

یک حقوقدان با اشاره به گروه بندی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ادامه داد: ایران در گروه آ او با استرالیا و قطر هم گروه است. استرالیا و قطر از نظر سیستم بازی شبیه ایران هستند. در گروه ب تیم هایی از ژاپن، هند و کویت حضور دارند و البته ژاپن بهترین تیم این گروه است. در گروه درجه سانتیگراد کره جنوبی، چین و عراق وجود دارد و کره و چین شانس بیشتری نسبت به عراق دارند. باید دید عراق که سال هاست در این رده سنی مسابقه نمی دهد، چگونه نگاهی به والیبال پایه خواهد داشت. در گروه ه هم تیمی های چینی از تایپه، تایلند، قزاقستان و سریلانکا حضور دارند و فکر می کنم تیم چینی تایپه و تایلند شرایط خوبی در این گروه دارد.

وی افزود: طبق گفته مسئولان به احتمال زیاد در دور دوم مسابقات ایران، استرالیا یا قطر، کره و چین همگروه خواهند بود. بین ایران، چین و کره دو تیم باید صعود کنند و این خیلی سخت است، چون هر سه تیم در رده اصلی رکورد خوبی دارند و امیدوارم بتوانیم بازی های خوبی را مقابل تیم های شرق آسیا که از نظر تیم های خاصی هستند ارائه دهیم. سرعت و کار ترکیبی هستند، عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: تیم جوانان ایران تجربه چندانی ندارد و به همین دلیل دوست داشتم با تیم هایی مانند کره، چین یا ژاپن بازی تدارکاتی داشته باشم اما شرایط مهیا نبود و چاره ای نداشتیم. اما به دنبال بازی های تدارکاتی در اروپای غربی باشیم.» البته این بازی ها به حضور در جام جهانی هم کمک می کند، اما حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هم می تواند الهام بخش باشد.

وکیلی با تاکید بر اینکه تمامی تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تیم های جدید هستند، ادامه داد: ایران نیز تیمی جدید با شرایط مناسب و میانگین سنی پایین است. جوانان ایرانی آینده خوبی برای این ورزش خواهند داشت اما باید این آینده خوب را با درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا تلفیق کنیم تا بازیکنان در جمع بهترین تیم های جام جهانی قرار بگیرند تا بازیکنان بزرگ در تیم های ملی حضور داشته باشند.جوانان و آنها بزرگسال می شوند. امیدوارم این بازیکنان سرمایه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان المپیک 2024 باشند و بسیاری از آنها بتوانند در المپیک 2028 شرکت کنند.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال آسیا از 24 تا 25 مردادماه به میزبانی ایران در اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید