ما با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم


ساعت: 07:48
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884074

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرد که امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد روبرو هستیم و وضعیت ممکن است در سال آینده بدتر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در طرحی برای رسیدگی به بحران غذایی جهان با عنوان «زمان اقدام جمعی فرا رسیده است. سیاست هماهنگی پاسخ به بحران جهانی غذا» گفت: جهان ما با طیف گسترده ای از چالش ها از جمله تغییرات آب و هوایی، کرونا، جنگ ها و افزایش تورم مواجه است.


وی افزود: از سوی دیگر قیمت مواد غذایی، انرژی و کود به شدت افزایش یافته و جنگ در اوکراین این قیمت ها را بدتر کرده است.

گوترش ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد افرادی که با ناامنی شدید غذایی مواجه هستند دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: امسال با خطر واقعی قحطی های متعدد مواجه هستیم و ممکن است در سال آینده وضعیت بدتر شود. ما باید برای اتخاذ یک سیاست جسورانه و هماهنگ با یکدیگر همکاری کنیم.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: این به معنای ادغام مجدد تولید مواد غذایی اوکراین و مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه در بازارهای جهانی و باز نگه داشتن تجارت جهانی است.

وی افزود: این به معنای پرداختن به بحران مالی در کشورهای در حال توسعه و استفاده فوری از همه منابع ممکن برای افزایش حمایت های اجتماعی و حمایت از کشاورزان کوچک و خانواده ها برای افزایش بهره وری و خوداتکایی است. همچنین به معنای تغییر سیستم‌های غذایی برای ایجاد رژیم‌های غذایی مقرون‌به‌صرفه، سالم و پایدار برای همه در همه جای دنیا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید