داستان قحطی دوران پهلوی در ایلام

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802885

به مناسبت ورود به ایام الله دهه فجر منتشر شد.

نیروی زمینی ارتش پهلوی موفق نشد یک پاسگاه مرزی مهران را که به تصرف نیروهای عراقی درآمد، تصرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، اکنون در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی هستیم. انقلابی که پس از این دوره از عمر پربرکتش روز به روز بیشتر می شود.

انقلاب به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگ زرینی در تاریخ ایران رقم زد و اکنون به عنوان بی نظیرترین انقلاب در جهان شناخته می شود و باعث افتخار و سربلندی مسلمانان جهان شده است.

مردم انقلابی ایران همه ساله در این دهه خجسته با آذین بندی و نورپردازی محله های اقصی نقاط استان ها این پیروزی بزرگ را جشن گرفته و در آن شرکت می کنند.

در واقع یکی دیگر از مزیت های این دهه انتقال پیام انقلاب اسلامی به جهانیان است، موضوعی که در گفتگو با یکی از فعالان عرصه فرهنگی و سیاسی استان در گفتگو با ایلام بیدار به آن اشاره شد. .

دستاوردهای انقلاب اسلامی

دکتر علی عسگر شریفی راد از چهره های سیاسی و فرهنگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما به بیان دستاوردهای انقلاب پرداخت که در مقایسه با سایر انقلاب ها در سطح منحصر به فردی قرار دارد.

او می گوید این روزها صدای عزت ایران اسلامی در تمام قاره ها شنیده می شود به طوری که به راحتی در گوش آمریکا و لس آنجلس شنیده می شود و برای اثبات این موضوع به دولت های آمریکایی و اروپایی بس است. افزایش تعداد مسلمانان این مناطق از جهان ابراز نگرانی کرده است.

شریفی راد در این گفت و گو گفت: در واقع با انجام نه یک مصاحبه، بلکه با چند مصاحبه نمی توان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول قریب به چهار دهه را بیان کرد، چرا که مقیاس این دستاوردها به حدی است که باید هزینه کرد. زمان زیادی برای آن است.”

وی یادآور شد: اما اگر بخواهیم در مورد همگام سازی روشن و بدیهی مثال بزنیم، امنیت است، موضوعی که اکنون در نقاط مختلف ایران اسلامی بر همگان ثابت شده است.

این فعال سیاسی و فرهنگی گفت: امروزه ناامنی در بسیاری از نقاط جهان به ویژه خاورمیانه مشهود است و در برخی از این کشورها قتل و کشتار روزانه با انفجارهای مهیب که تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ می کشد، رخ می دهد. این فقط در یک روز اتفاق می افتد.

وی گفت: اما امروز در حالی که حتی همسایگان ایران روزهای خوشی را سپری نمی کنند، اما در داخل کشور چنین امنیت وجود دارد، نمونه آن را حتی در ابرقدرت ها هم نمی بینیم و از طرفی این امنیت جمهوری اسلامی را به چالش می کشد. عزت در جهان امروز هم این نظام در راس قدرت و با تکیه بر مردم و رهبری است، بنابراین اگر بخواهد در دنیا تصمیم بگیرد باید در میانه مجوز ایران اسلامی گرفته شود. شرق که دیگر بدون اجازه و تصمیم کار نمی کند در ایران اسلامی، اگر رژیم استکبار قبلاً در جاهایی مثل سوریه و عراق راه به جایی نبرد، کار نمی کند، اما امروز خودشان به واقعیت این موضوع پی برده اند.

3c186d5d 9edb 49fb 89f9 e75483c76fe4 خبر خاکستری

dcsdferfert خبر خاکستری

جنگ جهانی دوم قحطی ایلام در زمان رژیم پهلوی

شریفی ادامه داد: در روزهای سخت جنگ جهانی دوم فشار زیادی بر مردم استان عیلام ما وارد شد، فشاری که برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرد و وضعیت ایلام در آن زمان به این شکل بود. که گرسنگی همه جا را فرا گرفته بود.» ضعف خاندان پهلوی.

وی گفت: این تا زمانی است که در ایران اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی در کشور چنین فضایی ایجاد شود.

ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در تصرف پاسگاه مرزی مهران

شریفی راد با اشاره به ضعف ارتش پلاوی گفت: یا در موارد دیگر می توان به ضعف نیروی زمینی ارتش پهلوی در تسخیر یک پاسگاه مرزی در شهرستان مهران اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از حملات نیروهای عراقی به پاسگاهی در شهرستان مرزی مهران در زمان پهلوی، این پاسگاه به تصرف نیروهای عراقی درآمد و همین امر موجب شد تا نیروی زمینی ارتش پهلوی این پاسگاه را بازگرداند.ایلام و پاسگاه مهران جهت اعزام.

شریفی راد گفت: او نه تنها نتوانست به پاسگاه بازگردد، بلکه مردم ایلام سخت ترین روزها را تحمل کردند زیرا همه آذوقه در اختیار ارتش پهلوی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این تا زمانی است که در زمان جنگ هیچ وجبی از خاک کشورمان به اسارت نیروهای بعثی در نیامد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید