ما با علیپور مذاکره نکرده ایم. پورالیگنجی از پرسپولیس رفت/ نفهمیدیم مرغ است یا شترمرغ!

ساعت: 08:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921677

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: اگر دولتی هستیم باید منبع درآمد داشته باشیم یا بودجه; از طرفی می گویند این قانون است که نمی شود از دولت پول گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره جلسه هیات مدیره سره پوشان گفت: تقریبا هر هفته یا دو هفته یک جلسه داریم. پرونده های قضایی باعث شد تا حساب های باشگاه برای مدت طولانی بسته شود. ما به دنبال راه حل هستیم. کارگروه اقتصادی ایجاد کردیم که بحث استفاده از فضاهای غیر تبلیغاتی برای درآمدزایی و ایجاد ساختاری که درآمدزایی ادامه پیدا کند، خوب بود که رسانه های ورزشی بحث اقتصادی ورزش را مطرح کردند. امروز فوتبال یک اقتصاد است. زیرساخت هایی در فوتبال ما وجود دارد که نمی توان به آنها تکیه کرد اما اگر اتفاق نظر وجود داشته باشد که چگونه اقتصاد را در فوتبال بارور کنیم تا دچار این مشکلات نشویم.

وی درباره وضعیت یورگن لوکادیا و رفتنش از ایران گفت: اگر به عقب برگردیم می بینیم بازیکنان ما شروع می کردند و مهاجمان از کنار هم رد می شدند و دیاباته هم هماهنگ می شد و یکدفعه همه چیز تغییر کرد. یک هفته مانده به شروع لیگ، دیابه در حالی که آمادگی بالایی داشت مصدوم شد و مقابل سپاهان درخشید و ناگهان توجه آنها را به خود جلب کرد! لوکادیا از نظر روحی هم خیلی خوب بود و از نظر فنی خیلی به ما کمک کرد. ناگهان به طرز عجیبی به دلیل مشکلی که برایش پیش آمد درخواست اضطراری کرد که به مدت 48 ساعت از کشور خارج شود اما به دلیل مشکلات ورزشی و مالی دیگر برنگشت. چند بازیکنی که قبل از بلوغ او پرداخت کردیم. خوشبختانه او همچنین نامه ای با امضا و اثر انگشت نوشت که به دلیل موارد فوری باید ترک کند اما تا 48 ساعت دیگر برمی گردد. دیدیم درخواستش خیلی مهم است و ما هم موافقت کردیم.

درویش با اشاره به محمد عمری گفت: او بازیکن اصلی ما بود و خوب بود، بله، چند بازیکن داریم که در ورزشگاه کاظمی زندگی می کنند و با هزینه غذای باشگاه در آنجا هستند، البته شرایط به حدی پیش رفته است که خلیلی در جلسه ای به گل محمدی پیشنهاد داد و یحیی با اشتیاق کامل پذیرفت و حتی گفت در صورت لزوم بازی های آنها را از نزدیک دنبال خواهد کرد.محمد عمری پدرخوانده امیدهای ما است که متاسفانه دچار پارگی رباط صلیبی شده است. آقای گل لیگ در تیم نوجوانان پرسپولیس ما است.امسال برنامه ریزی خوبی در زمینه پایه داشتیم و نتایج خوبی هم گرفتیم و باید از زحمات خلیلی و محمدی هم تشکر کنیم چون حمایت خوبی کردند.

وی سپس به بحث لوکادیا بازگشت و گفت: پس از خروج قصد دارد برنگردد و خواستار فسخ یک طرفه شد و از طریق مجامع بین المللی پیگیری و حقوق مردم را اعاده خواهیم کرد. امروز حدود 50 بازیکن و مربی در ایران فوتبال بازی می کنند و بسیاری از آنها حتی با خانواده خود هستند و این مشکلات با بند اضطراری قطعا درست نیست و ما از حقوق هواداران خود دفاع می کنیم و امیدواریم مجامع بین المللی نیز پابرجا باشند. جدا از شرایط سیاسی و تصمیم گیری در این مورد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره عیسی آل کثیر اذعان کرد: ما آل کثیر را بازیکن عجیبی ندیدیم چون او پسر پرسپولیس بود و از روز اولی که به پرسپولیس آمدم شخصا به او گفتم که با پزشکان مشورت کردم و نتیجه گرفتم. قرار ملاقات برای او او گفت با چند نفر مشورت کردم که گفتند تو می‌توانی ادامه بدهی و من گفتم به نفع تو نیست اگر می‌خواهی به فوتبال برگردی و بعداً به من گفت که حق با تو بود و در همان روزی که او بازی کرد، من برای او برتر بودم. و او گفت که ای کاش زودتر به شما گوش می داد در حالی که من این کار را انجام می دادم. قرارداد هر جا گل محمدی گفت مشکلی برای تمرین با ما ندارد سپس تصمیم گرفته شد که به تیم ملحق شود و پس از طی مراحل پزشکی قرارداد بست و امروز تمرینات خود را شروع کرد و از آنجایی که کارتی که برای ما صادر شد می تواند برای بازی بعدی حضور داشته باشیم و به او توضیح دادیم که اینجا پرسپولیس است و از نظر مالی هم به توافق رسیدیم.

وی در خصوص رقابت با باشگاه های صنعتی مانند گل گهر تصریح کرد: گل گهر یکی از بهترین باشگاه های فوتبال ایران است و هیچ مسابقه ای نبود که گل گهر حداقل 5 موقعیت گل مقابل حریف خود نداشته باشد و در اینجا جای من است. با تشکر از امیر کالا نوی او دوست من در چهل سالگی است و کار کردن را بلد است و هر جا که بوده تاثیر محسوسی داشته است و بچه های پرسپولیس مقابل تیم محترم گل گهر عالی کار کردند. متأسفانه اعداد و ارقام به موازات درآمد و تیم هایی مثل ما یا استقلال که به جایی وصل نیستند، توسعه نمی یابد، زیرا ما نه تنها پولی از وزارت ورزش دریافت نمی کنیم، بلکه وام را نیز با سود از خود می گیریم. چندین نهاد نظارتی پاسخ دادند که ما گیر کرده ایم. ما آن پول را گرفتیم. اگر دولتی هستیم باید حمایت صنایع معدنی را داشته باشیم و در اختیار ما قرار گیرد اما گفتند چون دولتی هستید نمی توانید به باشگاه حرفه ای کمک کنید. پس درآمد ما کجاست؟ باید خود را در رقابت با شرکت های صنعتی ببینیم. بیشتر بازیکنان ما شاید 30 تا 10 درصد بیشتر از ما از باشگاه های دیگر دریافت کردند، اما آنها در کنار ما ماندند. پس به جز بحث تبلیغات با چه چیزهایی باید سر و کار داشته باشیم؟

درویش در ادامه تاکید کرد: همین تبلیغات پر حرف و حدیث است و ای کاش برنامه داشتند. به جز نساجی که حدادیان کار بزرگی برای تیمش انجام می دهد و در حال آماده سازی هستند، بقیه تیم ها یکی پولدار است و دیگری مال خودش است و پولی نمی گیرد. با توجه به ماهیت مس ها فرق می کند که مسی پول داشته باشد و مسی دیگر نداشته باشد. تراکتور نیز مدیریتی دارد که در این چند سال نوسانات زیادی داشته و خصوصی بودن عملکرد خوبی نداشته است اما نساج در این چند سال در سطح معقولی کار می کند. البته تراکتور هم خوب بود و بقیه به جایی بستگی داشت. همانطور که می گویند ما محبوب ترین هستیم اما استعداد نداریم. پولی که آمد سهام بود اما نگذاشتند از این پول استفاده کنیم چون مردم سهام دارند و ما باید امین مردم باشیم. ما حدود 290 میلیارد از این پول را واریز کردیم و بابت آن وام گرفتیم و از محل سود قسط را تامین می کنیم.

مدیرعامل سرخپوشان با اشاره به آخرین وضعیت مجوز حرفه ای خاطرنشان کرد: به ما اطلاع داده شده است که AFC تعلیق باشگاه ها را لغو کرده و می توانیم مدارک را بارگذاری کنیم و کارگروه صدور مجوز حرفه ای باشگاه کار خود را آغاز کرده است. مهمترین چیز در درای اف سی انضباط مالی است به این معنی که نباید به بازیکنان داخلی یا خارجی بدهی داشته باشید که منجر به جریمه شده و آنها را پرداخت نکرده اید و همچنین نباید بدهی را به موقع پرداخت کنید. مانند دوره قبل که نتوانستند به موقع مجوز بگیرند. در سخت افزار ورزشگاه نیز مشکلاتی وجود دارد که شرکت تجهیزات برای رفع مشکلات یک شرکت مشاور آلمانی را استخدام می کند. مشکل دیگر مشکل مدیریت مشترک است. در جلسه ای که با سجادی داشتیم قرار شد مدیریت ها جدا شوند و دیگر به وزارت ورزش مرتبط نشوند و مثلا پرسپولیس به وزارت اقتصاد و استقلال به وزارت حراست واگذار شود.

وی درباره آخرین وضعیت پرداختی بوگیدار رادوسوویچ گفت: تا امروز مطالبات معوقه تمامی بازیکنان خارجی که از پرسپولیس درخواست کرده بودند را پرداخت کرده ایم و رادوسوویچ باقی مانده است. در سوئیس با پرداخت اقساط 11 ماهه و قسط اول 25 و تصمیم گرفتیم فردا زودتر هزینه ترجمه را پرداخت کنیم. مبلغ این تقاضای تخفیفی یک میلیون دلار است. یعنی برای مدت کمی که بازی کرده، با حساب و کتاب می توان دریافت که از مسی گرون تر است! شنیدم او در کشوری بازی می کند که در آن ماهی 2500 یا 3000 یورو درآمد دارد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره جدایی پورعلیگنجی گفت: او چند پیشنهاد خارجی دارد اما تا زمانی که پرسپولیس به من نیاز دارد در خدمت تیم هستم. بحث او درباره پایان فصل بود. بعد از بازی با نساجی گل محمدی در صورت عدم نیاز به بازیکن به ما اطلاع خواهد داد.

درویش در پایان برنامه فوتبال برتر درباره VAR نیز گفت: حالا بحث این است که ما و استقلال VAR را می خریم یا شرکت تجهیزات یا فدراسیون فوتبال یا ترکیبی از اینها. انتظار می رود برای مشخص شدن سهم هر یک از قطعات در خرید این سیستم در ورزشگاه آزادی تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید