ما بر سر همکاری دریایی با روسیه توافق کردیم

زمان: 17:51
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777876

سرلشکر باقری گفت: همکاری های دریایی ایران و روسیه مورد بحث قرار گرفته و توافقات خوبی حاصل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر باقری پس از دیدار با دریادار ولادیمیر کاساتونوف ، به خبرنگاران گفت که این دیدار بر همکاری دریایی دو جانبه از جمله حضور کشتی های ایرانی در رزمایش ها و رزمایش های دریایی در روسیه ، شرکت در مسابقات نظامی و تبادل تجربیات عملیاتی و کار متمرکز بود. به ما در مورد تحقیقات مشترک در مورد اثربخشی تجهیزات دریایی و مشارکت متقابل روسیه در تمرینات و تمرینات دریایی ایران که دو سال است در چابهار برگزار می شود و کشتی های جنگی روسیه نیز در آن مشارکت دارند بحث کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله موضوعات مورد بحث با فرمانده نیروی دریایی روسیه ، شرکت در مسابقات دریایی در جام دریایی و غواصی در ایران که روسیه در آن شرکت کرده بود ، نام برد.

وی ادامه داد: ما در مورد نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای ساحلی خزر و در مورد همکاری برای امنیت مشترک دریایی خزر صحبت کردیم که طبق توافق پنج کشور ساحلی دریای خزر باید توسط این کشورها تامین شود و خوب توافقاتی حاصل شد. ”

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در این جلسه همکاری دریایی ایران و روسیه مورد بحث قرار گرفت و توافقات خوبی حاصل شد.

دریادار ولادیمیر کساتونوف فرمانده ناوگان دریای شمال با اشاره به مشارکت کشتی های ایرانی در رژه نیروی دریایی روسیه امسال گفت: حضور کشتی های ایرانی در آب های روسیه این رژه دریایی را آراسته کرد.

وی در مورد همکاری بین نیروی دریایی دو کشور گفت که این همکاری و مشارکت خوب ایران در رژه دریایی روسیه نشان می دهد که اتحاد دو کشور در حال رشد است و روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

دریاسالار یومینوف همچنین گفت که امسال نیروهای مسلح روسیه چندین برنامه و مسابقه نظامی برگزار کرده اند و ایران میزبان بسیار خوبی از چندین مسابقه است.

نماینده نظامی روسیه گفت: روسیه سال آینده مسابقات متعددی را برگزار می کند و امیدواریم ایران در این مسابقات نظامی حتی بیشتر از دوره های گذشته حضور چشمگیر داشته باشد.

سردار باقری از یکشنبه گذشته در سفر رسمی به روسیه به سر می برد و در این سفر با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار کرد ، وی همچنین به سن پترزبورگ سفر می کند و قرار است روز آینده به آستراخان سفر کند. ساحل دریای خزر..

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید