نوری کازالچه: شواهد نشان می دهد که به توافق نزدیک می شویم/ باید یک سال و نیم پیش این کار را می کردیم/ ایران و آمریکا اراده دارند به توافق برسند

نوری کازالچه: شواهد نشان می دهد که به توافق نزدیک می شویم/ باید یک سال و نیم پیش این کار را می کردیم/ ایران و آمریکا اراده دارند به توافق برسند

روز جدید : برجام در مقطعی اجرا شد اما نتوانستیم از مزایای اقتصادی آن بهره مند شویم.

غلامرضا نوری قزلچه درباره احتمال احیای برجام گفت: مجلس تاکنون با متنی که ایران به اروپا پیشنهاد کرده است آشنا نیست. القاعده باید به مجلس اطلاع رسانی می کرد، اما به دلیل اهمیت موضوع و وضعیت کشور در حال حاضر، نمی خواهیم به تیم مذاکره کننده فشار بیاوریم که در کار مکث ایجاد کند و بعد بگوییم اینطور نبوده است. به دلیل اصرار و دخالت مجلس این امکان وجود ندارد. ما هیچ توجیهی از دولت و تیم مذاکره کننده نمی خواهیم و فقط خواستار حفظ منافع ملی کشور و پیشبرد کار هستیم.

نماینده مردم بستان آباد به مجلس گفت: اطلاعات و شواهد نشان می دهد و مشخص است که به توافق نزدیک می شویم. اراده دو طرف ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق وجود دارد و هر دو طرف شکست خوردند چون خیلی دیر شده بود. باید یک سال و نیم پیش این کار را می کردیم که قطعاً منافع بیشتری برای کشور داشت.

وی ادامه داد: اصل کار خوب است و ما هم از توافق حمایت می کنیم، اما چه تغییراتی در متن توافقنامه نسبت به یک سال و نیم قبل ایجاد شده و پیشرفت و مثبت بوده و توانستیم امتیاز بیشتری کسب کنیم یا آیا برعکس بود؟ما در موقعیتی نیستیم که در مورد آن اظهار نظر کنیم، اما من شخصا اجرای توافق را می پذیرم و از آن حمایت می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که مخالفان برجام که در حال حاضر در مجلس و دولت حضور دارند همواره گفته اند که اقتصاد کشور نباید مقید به برجام باشد، ارائه فعلی آنها در مورد برجام چه می گوید، گفت: تا زمانی که سرود، مسائل اقتصادی در راه است تغییر نمی کند مسائل اقتصادی ما کاملا به برجام گره خورده است، خود دولت به آن گره خورده است، وضعیت اقتصادی و وضعیت معیشتی هم این را نشان می دهد، دولت نشان می دهد اتفاقاً یک بخش مهمی از اقتصاد کشور مربوط به برجام است.

نوری کازالچه تاکید کرد: برجام در مقطعی اجرا شد اما نتوانستیم از مزایای اقتصادی آن استفاده کنیم، یکی از این مزایا این بود که باید سرمایه گذاری خارجی قابل توجهی را در حوزه های زیرساختی نفت، گاز و پتروشیمی جذب می کردیم که نشد. رخ دادن.

وی در پاسخ به این سوال که برخی تندروها همچنان بر این سوء تفاهم پافشاری می کنند و دلیل آن چیست، گفت: آنها در این شرایط سردرگمی به دنبال منافع خود هستند و گاه منافع سیاسی و اقتصادی هم دارند. این افراد شرایط آشفته اورژانس و سردرگمی را می پسندند، در این شرایط آشفته احساس می کنند در مرکز توجه هستند و طبیعتاً مخالف هستند، اما با عادی شدن اوضاع جامعه و رشد اقتصادی در کشور احساس می کنند دیده نمی شوند. و به همین دلیل است که آنها شرایط فعلی را دوست دارند

دیدگاهتان را بنویسید