ما به ایران می رسیم / ما خواهان توافق جامع هسته ای هستیم

ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792301

وزیر خارجه عربستان با ادعای تجاوز کشورش به ایران گفت: ما خواهان یک توافق هسته ای طولانی و جامع با ایران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش به سمت دولت جدید ایران روی آورده و امیدوار است که شاهد پاسخ مثبت باشد.

وی در نشست خبری با نایف الحجراف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مذاکرات جاری در وین را زیر نظر دارند.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه ایران را به وقت گذرانی و سختگیری در مذاکرات وین متهم کرد و گفت: موضع قاطع ایران در وین نگران کننده است.

این مقام سعودی با بیان اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در معرض خطر بیشتری از برنامه هسته ای ایران هستند، گفت: حضور ما در مذاکرات هسته ای با ایران ما را به راه حل نزدیک می کند.

وزیر خارجه عربستان گفت که شورای همکاری خلیج فارس خواهان یک توافق هسته ای طولانی و جامع با ایران است.

وی افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهان روابط طبیعی با ایران هستند و این به ایران بستگی دارد.

وی گفت: «ما سخنان مثبتی از ایران در مورد تمایل این کشور برای برقراری روابط سازنده می شنویم، اما تغییر واقعی در این زمینه نمی بینیم.

نشست سران شورای همکاری در حالی امروز در ریاض برگزار شد که سران کویت و پادشاه عمان و امارات در آن حضور نداشتند.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باورند که عدم حضور برخی از سران شورای همکاری در این جلسه باعث ایجاد اختلاف بین آنها، ناکارآمدی تصمیمات این شورا و دستور این شورا می شود.

ناظران معتقدند نشست ریاض از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا اولین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری پس از سازش بین این کشورها و همزمانی آن با شرایط حساس سیاسی و امنیتی منطقه است.

منابع دیپلماتیک در خلیج فارس به نقل از رسانه های غربی گزارش دادند که در نشست ریاض «تحولات مربوط به مذاکرات وین و نفوذ ایران در منطقه بررسی خواهد شد».

شورای همکاری خلیج فارس در سال 1981 با مشارکت و عضویت شش کشور عربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان تأسیس شد و مقر آن در ریاض است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید