ما به توافق با ایران نزدیک هستیم

وی گفت: «ما بسیار نگران اقدامات ایران هستیم و تصور می کنیم ایران دارای سلاح هسته ای است.

شرمن گفت: بنابراین ما باید این مشکل را حل کنیم و با رفتار ایران در منطقه مقابله کنیم. بنابراین ما به همه اینها رسیدگی خواهیم کرد، اما ابتدا باید به این توافق برسیم.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا از ترس نفوذ منطقه ای ایران گفت که اگر ایران تسلیحات هسته ای داشته باشد، قدرت آن در منطقه و توانایی آن برای ایستادگی در برابر ما و متحدانمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی افزود: رئیس جمهور جو بایدن و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و من بسیار مصمم هستیم که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند و سپس می توانیم به رفتار تهران در منطقه نگاه کنیم.

شرمن گفت که معامله تمام نشده است. ما می خواهیم همه کشورها جدی باشند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا، بدون کوچکترین اشاره ای به تعهد واشنگتن برای بازگشت به برجام، استدلال کرد که بیشتر آن به تصمیم ایران برای بازگشت به برجام بستگی دارد.

شرمن در پاسخ به سوال دیگری درباره نفوذ منطقه ای ایران گفت: بدون شک این برای ما اولویت است. ما با متحدان و شرکای خود برای مقابله با این موضوع کار می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تهدید جان بولتون، مشاور امنیتی سابق آمریکا، گفت: ما وظیفه داریم از جان آمریکایی‌ها، مقامات فعلی و سابق دولت در هر کجا که هستند محافظت کنیم و این برای ما یک اولویت است.

وی افزود: شرایط فعلی این است که مذاکره کنندگان مختلف به پایتخت های خود بازگشته اند و باید در روزهای آینده دید دیپلماسی در رابطه با توافق هسته ای چه اتفاقی می افتد.

این مقام ارشد کاخ سفید با تکرار اتهامات وارده به ایران در توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، گفت: باید بگویم خطرناکتر از ایران مجهز به موشک های بالستیک و توان نظامی مدرن، ایران است که این همه توان و تسلیحات را دارد. . “یک هسته داشته باشید.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها در وین در حال انجام است، در حالی که مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+4 برای رایزنی و تصمیم گیری به پایتخت های خود بازگشتند. در همین حال، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران دلیل توقف موقت مذاکرات را واشنگتن عنوان کرد.

به گفته نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، تعلیق به دلیل «عوامل خارجی» است، اما متن نهایی آماده و روی میز است. وی تاکید کرد که در زمان وقفه مذاکرات، او و همکارانش با تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا برای دستیابی به توافق نهایی تماس خواهند گرفت.

انریکه مورا، نماینده جوزف بورل در مذاکرات وین گفت: ما متنی داریم که در آن همه چیز انجام شده است و در محدوده یادداشت های مذاکره هستیم. وی با بیان اینکه برای حفظ فضای مثبت و سازنده و روحیه مذاکره خوب است که استراحت کنیم، افزود: برای عبور از این شرایط با همه هیئت ها همکاری خواهم کرد.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بلافاصله با اعلام توقف مذاکرات وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تعلیق اعلام شده مذاکرات در وین می تواند راه را برای حل مسائل باقی مانده و بازگشت نهایی هموار کند. . موفقیت در گفت و گو محور اصلی همه طرف ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت قرارداد جمعی تأثیر نمی گذارد.

در عین حال، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تلاش های وی در مذاکرات وین و پیشرفت آن قدردانی کرد و گفت: اگر واقع گرایی بر رفتار همه کشورها حاکم باشد، ادامه خواهد یافت. ما در آستانه رسیدن به یک توافق خوب و قوی هستیم. هیچ توجیه منطقی برای برخی از خواسته های جدید از سوی ایالات متحده وجود ندارد و با موضع آنها در مورد توافق سریع در تناقض است.

وی گفت: برخی مسائل مربوط به قهرمانان ملی ما قابل بحث نیست.

دیدگاهتان را بنویسید