ما به توافق در مذاکرات وین نزدیک هستیم


ساعت: 07:34
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818114

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی اعلام کرد که توافقی در مذاکرات وین در مورد لغو تحریم ها علیه ایران در انتظار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی اعلام کرد که توافقی در مذاکرات وین در مورد لغو تحریم ها علیه ایران در انتظار است.

بر اساس این گزارش، جوزف بورل گفت: به توافق با ایران نزدیک شده ایم و بر سر 95 درصد مسائل به توافق رسیده ایم.

وی در عین حال افزود: توافق هسته ای با ایران همه مشکلات منطقه را حل نمی کند و اولین قدم است.

بورل همچنین گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا با خروج از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام اشتباه کرد.

وی به اسکای نیوز گفت: موضوع پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا زمان بر است و ما در تلاش هستیم تا وابستگی اروپا به انرژی روسیه را کاهش دهیم نه تحریم ها.

وی افزود روسیه یک ماه پس از جنگ در اوکراین به اهداف خود نرسیده است. ما در تلاش هستیم تا حد امکان از اوکراین حمایت کنیم و دسترسی این کشور به گاز در اروپا را متنوع کنیم و اروپا تا دو سال دیگر بدون گاز روسیه خواهد ماند.

بورل همچنین از تلاش برای تشکیل یک نیروی ویژه اتحادیه اروپا برای رویارویی با چالش های مشترک خبر داد و گفت روسیه از مدت ها قبل برای حمله به اوکراین برنامه ریزی کرده بود و جنگ در اوکراین باید فورا متوقف شود.

وی گفت: اروپا شاهد موج بی سابقه پناهجویان به دلیل جنگ در اوکراین است و ما به تسلیح اوکراین برای محافظت از خود در برابر روسیه ادامه خواهیم داد. ما به دنبال تغییر حکومت در روسیه نیستیم و فقط تلاش می کنیم جنگ را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید