امیرعبدالیان: در مذاکرات وین به توافق نزدیک شده ایم/ حالا توپ در میدان آمریکاست

امیرعبدالیان: در مذاکرات وین به توافق نزدیک شده ایم/ حالا توپ در میدان آمریکاست

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفتگو کرد.

آتش بس در یمن و مذاکرات وین از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ابتدای این گفتگو با استقبال از برقراری آتش بس در یمن، آن را موفقیت و پیروزی مشترک دانست که در نتیجه تلاش همه کشورها به دست آمده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از برقراری آتش بس در یمن و تشکر از نقش دبیرکل در این زمینه، تاکید کرد که اکنون زمان برداشتن گام های اساسی در جهت صلح و ثبات در یمن به ویژه رفع کامل کمک های بشردوستانه فرا رسیده است. تحریم شود.

امیر عبداللهیان با اعلام ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از حل بحران یمن و پایان جنگ در یمن، تاکید کرد: امیدواریم همزمان با آتش بس، محاصره کامل مردم یمن پایان یابد. این فرصت مهم را از دست داد.»

وزیر امور خارجه کشورمان بر ارسال کمک های بشردوستانه به مردم یمن تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین از سفر آقای گراندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن در منطقه استقبال کرد و به دستور کار شورای امنیت برای صدور دو بیانیه جداگانه درباره یمن اشاره کرد. ما از آن استقبال می کنیم، اما بیانیه دیگری که یک طرفه است، بدون در نظر گرفتن حملات عربستان به یمن و محکومیت دولت برای نجات ملی، غیرسازنده است.

وی گفت: ما به توافق در مذاکرات نزدیک هستیم و پیشنهادات خود را در مورد سایر موضوعات از طریق مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به ایالات متحده منتقل کرده ایم. توپ از قبل در زمین آمریکاست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت مذاکرات مهم در وین تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که طرفین هر چه زودتر به توافق برسند.

وی در پایان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت که تلاش می کنیم برنامه ای به نام ابتکار همبستگی رمضان به منظور برقراری صلح و اقدام انسان دوستانه را در دستور کار خود قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید