ما به حسن نیت همه طرف ها برای پایان سریع مذاکرات در وین نیاز داریم

جوزف بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: قبل از از سرگیری مذاکرات برجام در وین هفته آینده، تماس های مهمی با حسین امیرعبدالهیان داشتم.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای کامل برجام نیازمند تلاش خوب همه جانبه و روحیه سازش هستیم.

گفتنی است، جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، پیش از این در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند مذاکرات جاری در وین صحبت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه اکنون مذاکره لحظه مهمی است، گفت: انتظار می رود همه کشورها با دستور کار مشخص به وین بیایند و به توافق برسند و آماده تصمیم گیری سیاسی باشند.

حسین امیرعبدالهیان همچنین از تلاش های جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا برای هماهنگی مذاکرات تشکر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم اما با همان صراحت و قاطعیت بر حفظ خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: متأسفانه برجام در سال های اخیر هیچ سود اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به توافق خوبی خواهیم رسید که منافع اقتصادی ما را به شکلی پایدار و قابل اعتماد تامین کند.

امیر عبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: ایران مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است و در این راستا با اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در روابط دائمی و نزدیک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید