ما به دنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم

صدراعظم آلمان خواستار تحریم های بیشتر علیه ایران به بهانه حوادث داخلی ایران شد و در توئیتر نوشت: از دیدن تظاهرات مسالمت آمیز مردم در ایران شوکه شدم.

صدراعظم آلمان در ادامه سخنان مداخله جویانه، ادعای خشونت بیش از حد نیروهای امنیتی را مطرح و اعلام کرد: ما در کنار مردم ایران هستیم. تحریم های اتحادیه اروپا مهم است. «ما در حال بررسی مراحل بعدی هستیم.

پیش از این اتحادیه اروپا در واکنش به رویدادهای داخلی ایران، تحریم هایی را علیه ایران در 17 اکتبر اعمال کرد. همچنین هفته گذشته، برلین تهران را به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه رسانه‌های اروپایی در اقدامی تلافی جویانه محکوم کرد و متعهد شد که قوانین خود را برای ورود به ایران خارج از تحریم‌های اتحادیه اروپا تشدید کند.

از سوی دیگر، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، پیشتر اعلام کرده بود که برلین محدودیت‌هایی را برای ورود ایرانیان به آلمان خارج از بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا تشدید خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز ضمن ادامه حمایت از مقامات غربی در مورد ناآرامی های اخیر در ایران، ادعاهای بی اساس ضدایرانی خود را مطرح کرد و اعلام کرد که روابط با ایران نمی تواند طبق روال گذشته ادامه یابد!

هفته گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه آلمان از احضار سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان به دلیل دخالت غرب در امور داخلی ایران خبر داد.

آندره آ ساسه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت: می‌توانم تأیید کنم که هم سفیر ما در تهران و هم سفیر ایران در برلین برای ارائه توضیحات به وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور احضار شده‌اند. ما شفاف سازی کردیم.

از آغاز ناآرامی های ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» در ۲۵ شهریور (۲۵ شهریور) رخ داد، این سومین بار است که سفیر ایران در آلمان احضار می شود.

پس از آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه دولت آلمان مواضع سخت تری علیه تهران اتخاذ خواهد کرد، روابط دیپلماتیک بین دو کشور رو به وخامت گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید