ما به دنبال گام های یکجانبه برای بازگشت ایران به برجام نیستیم

ساعت: 01:36
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786511

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت این کشور گام های یکجانبه ای برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره بر نمی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت این کشور گام های یکجانبه ای برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره بر نمی دارد.

پرایس در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در وزارت امور خارجه تاکید کرد که واشنگتن خواستار ازسرگیری مذاکرات با ایران در مورد توافق هسته ای از جمله تحریم ها شده و همزمان با اسرائیل مذاکرات سازنده ای در مورد تلاش برای احیای توافق هسته ای داشته است.

به گفته پرایس، واشنگتن مانند اسرائیل قصد دارد از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کند و این یک هدف مشترک برای هر دو طرف است.

پیشتر سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته بود ماهیت فنی خود را حفظ کند و تسلیم فشارهای سیاسی نشود و گفت هرگونه مذاکره در وین باید به لغو کامل تحریم ها علیه ایران منجر شود.

در 29 دسامبر، وین میزبان مذاکرات ایران و 1+5 برای لغو تحریم‌های آمریکا خواهد بود. در همین راستا، سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه 24 آبان در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات آتی در وین به خبرنگاران گفت: این مذاکرات برای رفع تحریم ها و تحریم های موجود ادامه خواهد داشت. تعارض با شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم های اعمال شده غیرقانونی از سوی آمریکا علیه ایران باید برداشته شود. در شش دور مذاکرات وین، نکات بحث برانگیزی وجود داشت که مورد توافق قرار نگرفت.

وی گفت: تمرکز ما در وین بر رفع تمامی تحریم هایی است که به طور غیرقانونی توسط آمریکا اعمال شده است. ما از قصد ایالات متحده که می خواهد به گروه 5+1 بپیوندد، می دانیم و آنها باید آن را تغییر دهند. آنچه برای ما مهم است رفع تحریم ها و آنچه که به عنوان بررسی رفع تحریم ها و تدابیر لازم امکان پذیر است است و همه اینها در روند بررسی خلاصه می شود و در مذاکرات برجسته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید