کاخ سفید توافق هسته ای را گام به گام دنبال می کند

کاخ سفید توافق هسته ای را گام به گام دنبال می کند

روزنامه روسی نزاویسیما گازتا از علاقه کاخ سفید به از سرگیری مذاکرات و دستیابی به حداقل توافق در گام اول در خصوص فعالیت های هسته ای ایران خبر می دهد.

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه روسی «نزاویسیما گازتا» از علاقه کاخ سفید برای از سرگیری مذاکرات و دستیابی به حداقل توافق در گام نخست در خصوص فعالیت های هسته ای ایران خبر می دهد.

در این گزارش آمده است: دولت بایدن در حال بررسی راه حل مناسبی است که ایالات متحده را به از سرگیری مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران بازگرداند. هدف آمریکا در این مرحله دستیابی به توافقی جزئی و حداقلی در مورد فعالیت های هسته ای ایران است که محدودیت های مورد نظر آمریکا و غرب را برآورده کند.

پیگیری موضوع توافق هسته‌ای با تهران نگرانی‌های فزاینده درباره پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران را به دنبال دارد، در حالی که بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران بیش از 87 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده با غنی‌سازی 60 درصد دارد. . در عین حال، دستیابی به غنی سازی 90 درصدی می تواند هر کشوری را به سمت تولید بمب هسته ای سوق دهد.

موضوع دستیابی به توافق مرحله ای و جزئی با ایران در مرحله اول موضوع جدیدی نیست و مدت هاست در دستور کار بوده و دولت بایدن با میانجیگری کشورهای اروپایی در تلاش است تا به این هدف دست یابد. آمریکایی ها معتقدند در توافق جدید لازم است دو کشور به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک که در سال 2015 امضا شد، بازگردند.

اما مذاکرات برای اجرای مجدد این برنامه با توجه به شرایط جدید و تحولات منطقه ای به ویژه پس از توافق ایران و عربستان با میانجی گری چین که منجر به کاهش التهاب شد، در شرایطی متفاوت در حال انجام است. در منطقه و احیای روابط دو کشور.

در این شرایط باید گفت در شرایطی که تهران آماده از سرگیری مذاکرات برای غلبه بر تحریم ها در سال 2021 بود، اما همچنان آمادگی و آمادگی ایران برای بازگشت به مذاکرات و اجرای طرح جامع در این شرایط وجود دارد یا خیر. به دنبال بازگشت به توافق هسته ای هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید