ما به زودی ارزیابی معلمان را برای بازماندگان اجرا خواهیم کرد


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915967

بر اساس اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اجرای رتبه بندی معلمان برای 80 درصد معلمان صادر شده است و 20 درصد مابقی به زودی تا پایان صادر و پرداخت می شود. ماه دسامبر

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ طرح ارزشیابی معلم از سال 1398 و پس از تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از شورای عالی انقلاب فرهنگی او بزرگ شد. این طرح یکی از موضوعات مهم بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرایی شود.

اولین قدم جمع آوری اعضای دولت برای ارائه نظر به هیأت بررسی و مقایسه مصوبات دولت با قوانین است. قانون سیستم درجه بندی مربیان اعضای دولت برای نظر کمیسیون بازنگری و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، تغییراتی در قانون نمره دهی معلمان ایجاد کرده اند. رئیس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان اصلاح و ابلاغ شد.

80 درصد معلمان از قانون رتبه اول استفاده می کنند

صادق ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش وی با بیان اینکه حدود 80 درصد معلمان از مزایای رتبه اول قانون رتبه بندی برخوردار شده اند، گفت: همچنین حدود 90 درصد از همکاران فرهنگی نیز از مزایای بازیابی حقوق برخوردار شده اند..

وی با اشاره به این مقاله ادامه داد که بهبود حقوق از اول مهر اجرا شده که در ماه های آینده ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی 3000 امتیاز و افزایش 100 درصدی حقوق فرزند و 50 درصد کمک عائله مندی است، گفت: از نظر رتبه بندی، صدور احکام تربیت معلم (45 درصد) مجموع حقوق کار، حقوق کارمند و فوق العاده کار) از تاریخ 31 شهریور 1400 برای مشمولان اعمال شد و وجوه و معوقات به مدت هشت ماه از اول فروردین 1401 پرداخت شد.

به گزارش ستاری فرد، با توجه به قانون کار کشورشما قانون مدیریت خدمات کشوریبرای همکاران زیردست صندوق بازنشستگی کشوریذخیره ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از استرداد حقوق و رتبه کسر می شود و طبیعتاً ذخیره ماه اول در زمان واریز معوقات 1400 کسر نمی شود.

رتبه بندی معلمان را تا پایان دسامبر انجام دهید

مصطفی بابایی سارویی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ارزشیابی معلم وی گفت: باید توجه داشت که هدف اصلی ارزشیابی معلمارتقای نظام آموزشی و کیفیت آموزش است و با این رویکرد اعمال رتبه بندی در سند تحول بنیادین برجسته شده است.

وی افزود: اجرای رتبه بندی معلمان در 11 ماه گذشته به نقاط خوبی رسیده است و در ماه های اخیر برای اینکه کف کار عمل کند رتبه اول یعنی. آموزش معلمان برای 80 درصد معلمان صادر شده است. 20 درصد باقی مانده رتبه بندی به زودی و تا پایان آذرماه صادر می شود و 8 ماه معوقه معلمان نیز بر این اساس پرداخت خواهد شد.

بابایی گفت: در راه مشاوره حسابرسی و ارزیاب ها معلمان برای تعیین تکلیف نمرات از 1 تا 5 اقدام خواهند کرد و پس از تعیین دقیق نمرات، معوقه سپرده شده است

جزئیات احیای حقوق کارکنان آموزش و پرورش

معاون آموزشی و برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از اصلاح قانون بودجه 1401 و احیای حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​خبر داد.

در این بخشنامه آمده است:

1. بر اساس بند یک قانون مذکور 3000 امتیاز برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری با عنوان «.اعاده حقوقدر احکام استخدامی منظور خواهد شد و مبلغ ناشی از اعمال این افزایش در کسر بازنشستگی منظور خواهد شد.

2- کمک هزینه عائله مندی و اولاد کلیه گروه های حقوقی به ترتیب 50 درصد و 100 درصد افزایش می یابد.

3. افزایش های مذکور از مابه التفاوت 56.000.000 ریال جزء بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 کسر نمی شود.

4. امتیاز مذکور شامل افرادی می شود که پس از تصویب این قانون به کار منصوب می شوند.

5. طبق بند 9 قانون کلیه معلمان طرح مهر آفرین بدون آزمون مجدد مشمول قانون ارزشیابی معلمان می شوند.

6. افزایش های فوق علاوه بر افزایش حقوق ناشی از تبصره ماده 12 واحد بودجه سال 1401 کل کشور از تاریخ اول مهر 1401 اجرا می شود.

7. بر اساس تبصره بند 1 قانون، علاوه بر افزایش های مندرج در بند 1، حداکثر 15 درصد به حقوق و مزایای معلمان دانشگاهی غیر بالینی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی تابعه اضافه می شود. با وزارت علوم و سایر دستگاه های اجرایی به عنوان یک جهش علمی برجسته بر اساس عملکرد.


بیشتر بخوانید:

مشکل عدم اعمال صلاحیت های آموزشی فرهنگیان حل شد

تنها 4 روز تا وعده وزیر آموزش و پرورش باقی مانده/آیین رتبه بندی معلمان از چه زمانی اجرایی می شود؟

وزارت آموزش و پرورش دستور درجه بندی و بازگرداندن حقوق معلمان را صادر می کند

خبر خوش برای فرهنگیان/ صدور حکم درجه بندی و اعاده حقوق معلمان از امروز

دیدگاهتان را بنویسید