ما به مداخلات رژیم صهیونیستی پاسخ می دهیم


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878992

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور آن در رزمایش ها را زمینه ساز ایجاد تهدید برای منطقه می دانیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، اظهار داشت: ارتش پاکستان با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح پاکستان را به همراه داشته است. قیمت بین آنها به خوبی توسعه یافته است و این روابط باید توسعه یابد و ادامه یابد.

وی گفت: ما معتقدیم که هر دو کشور پتانسیل قابل توجهی دارند. در 5 سال گذشته شاهد تعاملات و تبادلات فراوانی بین مقامات نظامی ایران و پاکستان بوده ایم که باید این روند گسترش یابد و امنیت در مرزهای دو کشور ایجاد شود و دو طرف بر امنیت و آرامش در روابط اقتصادی تاکید کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: موضوع امنیت مرزهای ایران و پاکستان یکی از موضوعات مهم دو کشور بود و در سفری که به پاکستان داشتم مسائل مشترک دو کشور را با جدیت پیگیری کردم. به ویژه در زمینه امنیت مرزها.

سرلشکر باقری افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان، نگاه ویژه ای دارد و این مهم در دولت جدید تشدید و توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر روابط نظامی ایران و پاکستان توسعه چشمگیری داشته است که منجر به امنیت و کارآمدی در توسعه اقتصادی دو کشور شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه منطقه ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار دارند بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده ای برخوردار است به ویژه که حوادث و اتفاقات اخیر مداخلاتی را در پی داشته است. از کشورهای فرامنطقه ای و مشکلات ایجاد شده در سطح منطقه.

سرلشکر باقری رژیم صهیونیستی را پیشرو در مداخلات و عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست و گفت: این رژیم در تلاش است تا با اجرای طرح‌هایی با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کند و به اهداف مداخله‌جویانه دست یابد.

وی عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور این رژیم در رزمایش ها را پیش شرط ایجاد تهدیدات برای منطقه عنوان کرد و افزود: ما این تهدیدات را تحمل نخواهیم کرد و قطعا به آنها پاسخ خواهیم داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه به ویژه در سوریه و عراق از دیگر مواردی است که آمریکا و صهیونیست ها به آن پرداخته اند. رژیمی را در منطقه ایجاد کرده و تشویق کرده اند. «روند سلطه تا سقوط هر دو طرف پیش رفت.

سرلشکر باقری با اشاره به حوادث یمن گفت: یکی دیگر از مشکلات منطقه ما فاجعه یمن است که مدت هاست ادامه دارد و این روند باید فورا پایان یابد.

وی گفت: مسئله کشمیر یکی دیگر از مسائل جهان اسلام است و موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه همان تدبیر و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به حمایت از مردم مظلوم و مسلمان».

وی گفت: جنگ روسیه و اوکراین قطعا بر منطقه و جهان تاثیر خواهد گذاشت و توسعه ناتو به سمت مرزهای روسیه تهدیدی برای امنیت این کشور است و امیدواریم دو کشور با گفت وگو مسائل را حل کنند. فصل.

سرلشکر باقری گفت: افغانستان یکی از موضوعات تاثیرگذار بین ایران و پاکستان است. با توجه به وضعیت افغانستان، مشارکت و مداخله سایر اقوام نقش سازنده ای در ایجاد امنیت و ثبات در آینده این کشور خواهد داشت.

وی گفت: ما نگران توسعه تروریسم از افغانستان هستیم، در این زمینه برنامه هایی داریم و معتقدیم با همکاری ایران و پاکستان می توان این مسائل و مشکلات را حل کرد. و نیازی به دخالت خارجی نیست.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید