ما تا آخرین لحظه در کنار مردم آبادان بودیم


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841754

گزارش میدانی دانا از آغاز عملیات تخریب سپاه;

در سومین روز حادثه در کلانشهر آبادان، رئیس اداره اجتماعی ستاد کل سپاه پاسداران، نماینده شرکت ملی حفاری ایران و جهادگران گروه جهادی مدافع حرم زینبی (س) حضور یافتند. ) وارد صحنه شد. با نیروها و تجهیزات جدید برای انجام آخرین عملیات آواربرداری. خدمات کامل نظامی، انتظامی و پشتیبانی.


به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز پنج شنبه 5 خرداد 1401 مصادف با سومین روز از فروریختن برج 10 طبقه کلانشهر آبادان در کنار گروه های امدادی استان خوزستان و گروه های اعزامی استان های خاصی مانند اصفهان و تهران که متشکل از … نیروهای امدادی اورژانس.خدمات هلال احمر، آتش نشانی و… حضور برخی گروه ها و نیروها در سپاه محسوس است.

به گفته کارشناسان حاضر در منطقه، بدون شک کار این گروه ها با ابزار و تجهیزات مهندسی خاص در مواقع بحرانی می تواند تا حدودی کار تخریب را تسریع بخشد.

a265d114 c7bb 4c54 a17d 056f750410ad خبر خاکستری

برخی از فرماندهان و مسئولان سپاه امروز از جمله رئیس ستاد کل تامین اجتماعی، نماینده شرکت ملی حفاری ایران و جهادگران گروه جهادی شهدای مدافع حرم زینبی در محل حادثه حضور داشتند. لحظه ای که حضور این نیروها را به طور قابل توجهی برجسته کرد، حضور کارشناسان مهندسی سپاه و انتقال تعدادی تجهیزات ویژه مورد نیاز برای عملیات آواربرداری است.

از صحبت هایی که برخی از دستیاران با یکدیگر داشتند متوجه شدم که این گروه جدید با هماهنگی سردار یزدی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به کلانشهر اعزام شده است. مرکز فرماندهی. تیم کارشناسان با تجهیزات و تدارکات خود از جمله تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، تجهیزات نجات، کامیون و تجهیزات پزشکی آمدند و در ابتدا گوشه های ساختمان فروریخته را به دقت بررسی کردند.

شرکت ملی حفاری ایران با هماهنگی مشاور فرمانده کل سپاه با تمام توان وارد صحنه شد تا با کمک نیروهای تازه منصوب شده جهادی با رویکرد مهندسی عملیات تخریب را آغاز کند. به گزارش قطبه، کارشناسان اعلام کردند به دلیل درهم تنیدگی میلگردها و تیرآهن های تقویت کننده ساختمان، عملیات به بن بست رسید و امیدواریم سپاه در آخرین عملیات خود گرهی از این مارپیچ گیج کننده باز کند.

لحظاتی بعد صدای مهندس هنچی نماینده شرکت ملی حفاری ایران که گویا نیروهای خود را به عنوان فرمانده عملیات توصیه کرده بود، سرانجام آخرین عملیات آواربرداری و مدیریت بحران را آغاز کرد.

88c2f4ee 5563 4066 83dc 9acb3ca511fc خبر خاکستری

علاوه بر نیروی سپاه، تیم هایی از نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نیروهای پشتیبانی نیز حضور دارند که پیش از این با وزیر کشور و مدیرکل بحران ماموریت خود را در منطقه آغاز کرده اند. اولین اقدام فرمانده عملیات تشریح وظایف هر نیرو است. نیروها کاملا توجیه شده و آماده عملیات جدید هستند که در واقع مکمل عملیات قبلی است.

در ادامه سخنان مهندس هنچی، سرهنگ گفاری نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی کل سپاه پاسداران با تشکر از حضور نیروهای سپاه و تیم های امدادی خطاب به مردم منتظر و حاضر در منطقه بحرانی تاکید کرد: ایستاده ایم. به پای مردم آبادان.

مهندسان دوباره هیجان زده شدند. با ثابت كردن مداوم گزارشگر بودنم و آمدن گزارشي مي توانم دايره افراد را بشكنم و به مهندسان نزديك شوم.

سرهنگ گفاری خطاب به سایر مسئولان و مدیران حاضر در محل گفت: با توجه به کندی کار پیشنهاداتی برای تخریب سطح و رسیدن به لایه های زیرین آوار ارائه شده است. پیشنهاداتی مانند انفجار، برش و غیره. اما به دلیل نامشخص بودن سازه ها و مونتاژ مجدد آوارها امکان پذیر نبود و این پیشنهادات رد شد. اما از دیروز تصمیم گرفته شد تا ساختمان ها و تجهیزات غیر متصل مانند گردش هوا، مصالح بلااستفاده و… سبک سازی شود. برای جدا شدن از ساختمان ویران که انجام شد. انگار نیروهای ما از همان ساعات اول به صورت خودجوش این کار را انجام داده بودند.

نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به نیروهایی که چند شبانه روز در گرمای طاقت فرسای آبادان در پوتین بودند و از سرشان خسته شده بودند، گفت: خودتان ببینید. تعداد نیروهای جهادی، مردمی و کمکی ما کم نیست و هر کاری می توان کرد. با این حال، برخی از افراد که ممکن است از اقوام خود در محل حادثه بوده باشند یا افرادی که دارای دوربین در اطراف ساختمان هستند، روند امداد رسانی و عملیات آواربرداری را با مشکل مواجه می کنند. حالا اگر از آنها بخواهیم بروند ممکن است به خاطر بیماری روانی ناراحت شوند. با این حال، نیروهای امنیتی بارها از آنها خواسته اند که این کار را انجام دهند، اما نتیجه ای نداشته است. متأسفانه همین شهروندان کار را سخت کرده اند و می ترسیم در اثر اقدامات ساختمانی مانند بریدن و … قطعه ای کنده و دور ریخته شود و خدای ناکرده برای هیچ یک از حاضران پیش نیاید که این اتفاق بیفتد. باز هم با دشمنان و رسانه ها. مخالفت کنید و در این زمینه داستان بگویید.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت که ما از تمام وسایل خود استفاده کردیم اما میزان آواری که در عکس ها دیده می شود بسیار زیاد است. مشکل بعدی استقرار کامیون ها و تدارکات مانند جرثقیل های چندگانه است که به دلیل خاک نامناسب راه ما را مسدود کردند. از طرفی به دلیل سست بودن زمین و آب انباشته شده امکان حفر تونل وجود ندارد. اینها همه تصمیماتی بود که متأسفانه قابل اجرا نبود.

فرمانده سپاه در پایان سخنان خود گفت: با این اوصاف کار خود را آغاز می کنیم و همانطور که وزیر محترم کشور تاکید می کنند امیدواریم امروز نیز کار آواربرداری به پایان برسد. پس با توکل به خدا شروع می کنیم.

در این لحظه نیروهای انتظامی مردم را اندکی دور کردند و هر یک از تیم ها و گروه ها در جای خود مستقر شدند و عملیات تکمیلی و نهایی تخریب برج متروپلیس با حضور مردم آبادان و همه حاضران در مقابل آبادان آغاز شد. برج متروپلیس فروریخته

fbf16fc9 9ea8 4d3b b620 158569f8b00e خبر خاکستری

به گزارش دانا، در لحظه تنظیم این خبر، ریزش ساختمان پایتخت در آبادان منجر به کشته شدن 18 نفر از هموطنان و 37 نفر شده است که به گفته نیروهای امدادی تعداد زیادی از آنها ترخیص شده اند و تنها یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری است. است.

گفتنی است، ریزش برج 10 طبقه کلانشهر آبادان از ساعت 12:30 روز دوشنبه آغاز شد که کارشناسان شهرداری آبادان آن را به عدم توجه به هشدار کارشناسان نظام مهندسی متهم کردند. این در حالی است که نیروهای نظامی، انتظامی و پشتیبانی خوزستان و چند استان همجوار از همان ساعات اولیه حادثه حضور یافته و در حال امدادرسانی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید