ما در تمرین به آنچه انتظار داشتیم رسیدیم

ساعت: 00:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783080

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به آنچه در برنامه ریزی و اهداف رزمایش آب و خاک ذوالفقار مد نظر داشتیم، دست یافتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر دریادار حبیبلا سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در تیتر امشب شبکه خبر گفت: با این رزمایش اعتماد به نفس بیشتری برای آمادگی در برابر هرگونه تجاوز و تهدید به دست آورده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به اهداف رزمایش ساحلی مکران در جنوب کشور پرداخت و گفت: این رزمایش یک کار تاکتیکی و عملیاتی است که مهارت ها و توان رزمی را ارتقا می دهد و تأثیر راهبردی زیادی دارد. “

دریادار حبیبولا سیاری گفت: یکی از اهداف نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ آموزش در زمان صلح و توانایی واکنش قاطع و تا دندان با اشتباهات دشمنان در زمان جنگ است. ارتقای توان بازدارندگی در برابر تهدیدات آتی، اطمینان و اطمینان در رصد و مقابله با تهدیدات و پیش‌بینی مناطق عملیاتی، شناسایی و آموزشی و افزایش اطمینان در عملیات‌های زمینی، هوایی و دریایی در مقیاس بزرگ با تکیه بر فناوری‌ها و پیشرفت‌های بومی. قابلیت های داخلی

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارتقای توانمندی های ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 اشاره کرد و گفت:

وی افزود: در رزمایش دریایی از آب های سرزمینی و آب های بین المللی جلوتر است. در این عرصه بسیاری از کشورها قدرت نیروی دریایی، نظامی و عملیاتی کشور را رصد کرده و می بینند. تمرینات در زمان صلح یک اثر بازدارنده و استراتژیک دارد.

دریادار حبیبلا سیاری درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش ها دو نیروی داخلی و یک نیروی دشمن فرضی (نارنجی) تشکیل و از هم جدا می شوند. این در حالی است که ستاد ارتش در حال آزمایش توانایی ها و استفاده از ابزار جنگی، تاکتیک ها و خلاقیت هاست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی جنگ نوآوری به همراه دارد، افزود: ارزیابی این گفتمان نظامی بین نیروهای خودی و نارنجی ها، احتمالات را ارزیابی می کند.

وی گفت: یکی از اهداف این تمرینات انتقال تجربه به جوانان است. این تمرینات طیف وسیعی از جوانان را با روحیه جنگ طلبانه در تمرینات آموزش می دهد. انتقال دانش و تجربه نسل جوان به محیط واقعی عملیات و تعدیل نیروی کار مورد نیاز برای مسئولیت پذیری در رده های مختلف از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار 1400 است.

دریادار حبیبولا سیار گفت: یگان های شناور زیر آب در رزمایش های دریایی و در آب های بین المللی و سلاح های زیر آب از جمله اژدر علیه اهداف مورد نظر استفاده شد. آنها همچنین پرتاب موشک های زمین به هوا علیه پهپادهای متجاوز در منطقه و شلیک موشک و توپ را در تمام طول شبانه روز تمرین کردند.

از پهپادهای انتحاری و حملات دقیق به اهداف در منطقه آموزشی استفاده شد و سامانه‌های جنگ الکترونیک با تکیه بر توانایی‌های محلی کشور در امتداد سواحل جنوب شرقی مستقر شدند.

منبع: رادیو

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید