کنترل بازی را در اختیار داشتیم، اما به اشتباه به گل رسیدیم

ساعت: 19:50
تاریخ انتشار: 09/03/1400
کد خبر: 1787073

مربیان تیم های فوتبال فولاد و ذوب آهن پس از دیدار خود اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی مقابل ذوب آهن گفت: می دانستیم ذوب آهن تیم خوب، پرنشاط و با برنامه ای است. به تیم ذوب آهن تبریک می گویم، آنها تیم خوبی دارند، تاکتیک هایی را که در نظر دارند به خوبی اعمال می کنند. ما روی نقاط ضعف و قوت خود کار کردیم. ما موقعیت های زیادی داشتیم و در نیمه دوم مراقب بودیم، می توانستیم گلزنی کنیم. برد شیرین در خانه حریف مقابل ذوب آهن بود که امسال تغییر کرد. تیم ما همچنان کار می کند و توانایی بچه ها بالاتر است.

وی افزود: درست است که بردیم اما نباید کمبودها را فراموش کنیم و باید نقاط ضعف را برطرف کنیم و تیم را ارتقا دهیم. از فرم تیم راضی هستم اما تیم هنوز به آنچه می خواهم نرسیده است.

سرمربی فولاد با تاکید بر ضعف بدنی تیمش و اضافه شدن مربی بدنساز خاطرنشان کرد: برای بدنسازی وقت نداریم و هر 4-5 روز یک بار بازی می کنیم. تنها راهی که می توانیم این کار را انجام دهیم این است که تا جایی که می توانیم شرایط بدنی خود را کنترل کنیم تا به نیم فصل برسیم. سعی می کنیم با اضافه کردن فشار تمرینی به فرصت هایی که داریم، شرایط بدنی تیم را حفظ کنیم. بازیکنان ما در نیمه دوم شباهتی به تیم فصل گذشته نداشتند که 120 دقیقه مقابل تیم های خوب ایرانی بازی کردند. ما مشکلی از این بابت نداریم و با آگاهی از این شرایط تیم را انتخاب کردم. بازیکنان فقط باید خودشان را ارزیابی کنند چون ما تیم شایسته و قابل احترامی هستیم.

نکونام در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور تماشاگران در تیم های پایتخت، تصریح کرد: دوست داریم ذوب آهن امروز با هواداران بازی کند. فوتبال بدون هوادار مرده است و روح ندارد، بازیکن هم از حضور تماشاگر لذت می برد. اگر حضور تماشاگران آزاد است باید برای همه باشد، اما هفته گذشته که حضور تماشاگران آزاد شد، همین موضوع اوضاع کشور را قرمز و بدتر کرد. ما بسیاری از عزیزانمان را از دست داده ایم و نباید به وضعیت قبلی برگردیم. همه تیم خود را دوست دارند و اگر قرار است تماشاگر باشند، باید همه جا باشند. من با شما موافقم.

وی همچنین درباره مشکلات ایجاد شده برای بازیکنان خارجی استقلال در دیدار امروز که اجازه حضور در این دیدار را پیدا نکردند، گفت: صحبت های زیادی وجود دارد یا نه، اتفاق خاصی نمی افتد. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. ما که لحظه به لحظه فوتبال را لمس می کنیم باید از آن لذت ببریم.

مهدی تارتار در نشست خبری بعد از بازی با فولاد گفت: بازی را خوب شروع کردیم، کنترل بازی را داشتیم. توپ را خیلی خوب به گردش درآوردیم تا پایان نیمه اول که در کنترل توپ اشتباه کردیم. بازیکن فولاد گل زیبایی زد اما در ابتدای نیمه دوم سعی کردیم به فولاد فشار بیاوریم. حریف بسیار منسجم از خود دفاع کرد و راه نفوذ را بست. متأسفانه در موقعیت های تک نفره خوب عمل نکردیم که طبیعی است، زیرا برخی از بچه های ما از لیگ یک آمده اند و باید تجربه بیشتری کسب کنند. چاره ای نداریم چون فقط می توانیم بازیکن لیگ برتری جذب کنیم.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: از لیگ یک بازیکنان خوبی جذب کرده ایم اما فوتبال همین است. هر تیمی که اشتباه کند مجازات می شود و ما نیز مجازات می شویم. به فولاد تبریک می گویم اما از وقت کم این تیم گلایه دارم، البته چیزی نمی توان گفت چون به نتیجه مطلوب رسیدند. من هم خیلی از داور گلایه دارم، در بازی امروز چیزی شبیه به بازی هفته گذشته فولاد و هواداران رخ داد. در این صحنه توپ در دست مهاجم نبود که داور بازیکن فولاد را اخراج کرد. امروز آخرین مدافع اشتباه کرد اما داور حتی کارت زرد هم نداد. در صورت اشتباه داور، هیئت داوران وارد عمل می شود و اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی در مورد تعویض ابراهیم زاده نیز گفت: از آنجایی که عقب مانده بودیم باید هجومی بازی می کردیم، بنابراین تاکتیک را تغییر دادیم اما تعویض ما مثمر ثمر نبود.

تارتار همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور هواداران در بازی تیم های تهرانی و همچنین اتفاقی که برای بازیکنان استقلال افتاده است، تصریح کرد: نباید اینطور باشد و عادلانه باشد هم برای تماشاگرانی که وارد ورزشگاه می شوند. و برای استفاده بازیکنان خارجی اگر بازیکنان مجوز بازی نداشتند چرا هفته گذشته بازی کردند؟ همه باید با یک چشم ببینند، این عادلانه نیست. عجیب است که الان جلوی این بازیکنان گرفته می شود. امیدوارم کمیته انضباطی در همه مسائل زیر نظر تیم ها باشد و در نهایت انصاف داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید