کیفیت و سرعت انگلیس اشتباه بود. ترکیب من نیست/ ما در سال 2014 و 2018 حمایت کامل داشتیم، اما امروز نه!


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912729

نیازی به کسانی نیست که از ما حمایت نمی کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: آنچه در این بازی اشتباه بود کیفیت، سرعت و رقابت بازیکنان انگلیسی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر; کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از شکست سنگین 6 بر 2 تیم ملی مقابل انگلیس در حاشیه میکس زون گفت: تا آخر جنگیدیم و شجاع بودیم. ما آنچه را که می توانستیم در محل اعمال کردیم. هنوز هیچ چیز تمام نشده است و دو بازی دیگر در جام جهانی داریم و تلاش می کنیم آنها را موفق کنیم.

سپس در نشست خبری پس از آن بازی اظهار داشت: نیمه اول بازی تمام شد. تنها هدفی که برای تیم ما باقی مانده این بود که متحد و شجاع باشیم و تا جایی که می توانیم بجنگیم و فوتبال را سربلند کنیم. آن دوران بد به ما اجازه داد از ابتدا در سطح بالایی بازی کنیم. همه بازیکنان خیلی خوب بازی کردند. بازیکنان ما تجربه انگلیسی ها را نداشتند. امروز از تیم ملی انگلیس چیزهای زیادی یاد گرفتیم و به این نتیجه رسیدم که تیم ملی ما اکنون در شرایط بهتری قرار دارد و برای بازی بعدی آماده است.

کی روش در مورد تاثیر سه سال غیبت خود در این شکست گفت: “ما اکنون نسبت به قبل برای بازی مقابل ولز بسیار آماده تر هستیم. رقابت در سطح بالایی است و همه چیز آماده است تا کارمان را انجام دهیم و تلاش کنیم تا برنده شویم. بازی بعدی ما باید درس هایمان را یاد بگیریم و تمرکز کامل داشته باشیم و هیچ مشکلی در اطراف تیم وجود ندارد. مهم این است که بدانیم چه اتفاقی افتاده و چه چیزی باید یاد بگیریم. کار ما تغییر گذشته نیست. ما باید روی آینده تمرکز کنیم. اگر فکر می کنید بدشانس هستید، کار زیادی انجام نمی دهید. تنها چیزی که در کنترل ماست این است که افکارمان را آماده کنیم و کارها را به جلو ببریم.

وی در مورد از دست رفتن برخی مسائل گفت: اگر دست من بود نمی گذاشتم خیلی اتفاقات بیفتد. اگر می توانستم بازی را کنترل کنم، دیگر کسی نبودم که نظر بدهم. همه می دانند بازیکنان من در چه محیطی هستند. این وضعیت بهترین نیست. از نظر تعهد و تمرکز، شرایط روی بازیکنانم تاثیرگذار است. آنها مردم هستند. سال هاست که آنها را می شناسم. آنها هدفی دارند و ما می دانیم که از کسانی پیروی می کنند که مانند اسطوره بودند و من افتخار می کنم که آنها بازی می کنند. من به کاری که انجام دادم بسیار افتخار می کنم. البته اگر مثال بخواهید، ما در سال 2014 و 2018 حمایت کامل داشتیم، اما امروز دیدید که چه اتفاقی افتاد. باید به کسانی که نمی خواهند از تیم ملی حمایت کنند، بگویم بهتر است در خانه بمانند، کسی به آنها نیاز ندارد.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص آخرین وضعیت دروازه بان تیم ملی اذعان کرد: از داور مسابقه پرسیدم. ما نتوانستیم خونریزی را کنترل کنیم. اتفاقی که افتاد این بود که بینی بیرانوند شکسته شد و وقتی خونریزی را قطع کردند، بازی ادامه پیدا کرد و فکر کردیم او دیگر نمی تواند بازی کند. نشانه هایی وجود داشت که می توانست برای بازیکن مشکل ایجاد کند. متاسفانه یک دقیقه بعد از شروع بازی، بازیکن نتوانست بازی را ادامه دهد.

وی در خصوص اینکه چه تعداد از بازیکنان امروز در بازی بعدی فیکس هستند، تاکید کرد: نمی توانم به این سوال پاسخ دهم. من تا بازی ولز پاسخ روشنی برای این سوال ندارم. علاوه بر این نتیجه، باید به درستی تحلیل کنیم. شاید بازیکنان باید از نظر روحی سخت‌تر شوند. ما تنها پس از تجزیه و تحلیل کامل می توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

کی روش درباره اشتباه بودن شکل گیری اش اظهار کرد: آنچه در این بازی اشتباه بود کیفیت، سرعت و رقابت بازیکنان انگلیسی بود. با سرعتی که توپ را برگرداندند، تیم ما نتوانست خود را با آن سرعت وفق دهد. آنها در 20 دقیقه اول سریع بودند. گل های اول و دوم زمانی به ثمر رسید که کمتر انتظارش را داشتیم. وقتی گل زدیم شوکه شدیم. در مورد ترکیب، باید بعد از بازی بررسی کنیم و ببینیم چه اتفاقی افتاده و چیزهایی را که باید یاد بگیریم یاد بگیریم. این نیست که ترکیب و زمین بازی مهم نیست. سوال این است که چگونه تمرین می کنیم و بازیکنان و مربی چگونه آماده می شوند و اگر می خواهیم روزی به برزیل، آرژانتین و انگلیس نزدیک شویم باید این مسائل را در نظر بگیریم. این در مورد زمین نیست. ما باید تمرین کنیم. اگر در این زمینه ها کار نکنیم موفق نخواهیم شد.

وی درباره تاثیر برخی حواشی در تیم ملی تصریح کرد: از سال 1390 کارمان را با تیم ملی آغاز کردیم. وقتی در سال 2014 مسابقه دادیم، آمادگی خوبی داشتیم. مسابقه فقط تدارکاتی بود و جمعیت همراه ما بود. چیزی که می توانم بگویم این است که فوتبال و توپ باید بهترین حس را به بازیکنان ما بدهد و فکرشان معطوف به فوتبال باشد. وقتی درباره ایرانی ها نظر دادم، البته از همه ایرانی ها استقبال می کنم، اما از کسانی که می خواهند مسائل را با مسائل غیر فوتبالی قاطی کنند، استقبال نمی کنیم. من با انگلیسی ها کار کرده ام و می دانم که چقدر برای بازی در انگلیس اشتیاق وجود دارد.

سرمربی تیم ملی همچنین گفت: فوتبال در ایران مصنوعی نیست. علاقه به فوتبال واقعی است و رویای آنها این است که فوتبال بازی کنند و جام جهانی اتفاق افتاده است و آنها می خواهند بازی کنند. بگذارید این بازیکنان بازی کنند زیرا می خواهند نماینده کشورشان باشند. همه تیم های ملی که اینجا هستند مشکل دارند. این بازیکنان فقط می خواهند بازی کنند. همه تیم های دیگر هم مشکل دارند. همه تیم ما را به خاطر داشتن شجاعت برای بازی تحسین می کنند، پس بگذارید کارشان را انجام دهند. این کار درستی نیست که به این کشور بیایید و از آنها بخواهید کاری انجام دهند که مسئولیت آنها نیست. بازیکنان من اینجا هستند تا بازی کنند و باعث افتخار کشور و ایجاد شادی برای مردم و کشور شوند.

وی در خصوص بدترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بگذارید فوتبال قضاوت کند. بعد از این لحظاتی که از آن گذشتیم، شایسته نیست بگویم نتیجه چه می شود. فکر می کنم این اعتبار را دارم که فکر کنم و ببینم در آینده و تیم چه اتفاقی می افتد. قبول دارم که اکنون وجهه من در اینجا خدشه دار شده است. شما می توانید مستقیم به من نگاه کنید و بگویید این نتیجه به خاطر عملکرد ضعیف من بود اما باید بگویم بازیکنانم پشت آن بودند. با این وجود من این نتیجه را قبول دارم. بعد از 40 سال کار و با دانشی که دارم، می توانم بازیکنان را برای بازی با ولز در چهار روز آینده آماده کنم و آنها را به جایی که آماده بازی هستند برگردانم. این امید و ایمان من است.

کی روش در پایان این دیدار گفت: حتی می توانید تصور کنید و می دانید که این بازیکنان جوان در چند روز اخیر چه زندگی پشت صحنه ای داشته اند. آنها می خواهند فوتبال بازی کنند و همه کارها را انجام می دهند فقط به این دلیل که می خواهند فوتبال بازی کنند، همه مشکلات حل می شود. می توانید تصور کنید که آنها در شرایطی هستند که هر کاری که می کنند و می گویند در معرض نقد است. بگذارید برای مردم بازی کنند و همه برای مردم و کشورشان بازی کنند. آنها نماینده همه مردم هستند و موضوع رنگ و مذهب نیست. این تمام چیزی است که از شما می خواهم. همه ما احساسات و باورهای خود را داریم و در زمان مناسب نظر خود را بیان می کنیم. من به عنوان مربی پس از 40 سال فعالیت در این فعالیت، عاشق فوتبال هستم. نمی خواهم بگویم که به بازی ها وفادار نیستم. نمی خواهم بازیکنانم کاری کنند و بگویند به فوتبال وفادار نیستند. این صنعت سرگرمی، لذت و غرور است.


b65db6fd 06eb 4b2b 80ee 9b8c568dee0b خبر خاکستری


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید