ما در کنار باشگاه ها برای توسعه فوتبال تمام عیار هستیم


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911393

در حاشیه سمینار سالانه مسئولان صدور مجوز باشگاه های لیگ برتر؛

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال به طور کامل در کنار باشگاه ها است تا شرایط را برای رشد و توسعه فوتبال در کشور فراهم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سمینار سالانه مسئولان صدور مجوز از باشگاه های لیگ برتر با حضور منصور کنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون و محمدرضا ساکت عضو فدراسیون فوتبال برگزار شد. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، مصطفی زارعی، مدیر کمیته صدور پروانه باشگاه و 120 نماینده از استان های کشور صبح امروز از ساعت 8:30 در هتل آکادمی حضور یافتند.

پس از این سمینار منصور کنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اظهار داشت: موضوع صدور مجوز باشگاه ها با توجه به شرایط جدید بسیار مهم و حیاتی است. تاریخچه مجوز حرفه ای به سال های 89 تا 90 برمی گردد اما اکنون در این مدت فعالیت های مهم زیادی در زمینه مجوز حرفه ای برای باشگاه ها انجام شده است تا فوتبال در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد. بسیاری از کشورهای منطقه و باشگاه ها به درستی بحث مجوزهای حرفه ای را مطرح کرده اند و با توجه به شرایط خود وضعیت خود را بهبود بخشیده اند. یکی از موضوعاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن نگاه تحقیر آمیز داشت، عدم مالکیت و انسجام بود. مشکلات باید حل می شد و بعد از یک دهه شرایط تغییر کرد و بحث استانداردها شدت گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: بحث مالیات باشگاه ها، بحث حقوقی، صورت های مالی و ساختار باشگاه یکی از مهمترین موضوعات در صدور مجوزهای حرفه ای است و اگر نتوانیم خود را با این موضوع تطبیق دهیم، صدور مجوزهای حرفه ای ملی و بین المللی انجام می شود. این اتفاق می افتد و باشگاه ها دچار مشکل می شوند. همانطور که می دانید این اتفاق در سال گذشته در کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای رخ داد و آن کمیسیون تعلیق شد که با تلاش رئیس فدراسیون و زارعی حذف شد.

کنبرزاده در پایان گفت: در گذشته همکاران ما با ممیزی های ویژه این کار را انجام می دادند و با یک شرکت خارجی شرایط را کنترل می کردند که درست نبود. اما الان این کار توسط زارعی و همکارانش در حال تعمیر و اعمال است و امیدوارم از این به بعد شاهد اتفاقات بهتری باشیم. در سال های اخیر، سازماندهی بسیار کمی برای صدور مجوز حرفه ای در ساختار باشگاه وجود داشته است. فدراسیون فوتبال در کنار باشگاه ها است تا شرایط را برای رشد و توسعه فوتبال در کشور فراهم کند. در آسیا، فوتبال ایران از نظر مادی و معنوی اول است و مطمئناً اگر در آسیا با محرومیت مواجه شویم، ضررهای زیادی در فوتبال خواهیم دید. بر همین اساس از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم تا بتوانیم مسیر رشد و توسعه فوتبال را طی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید