ما شدیدا به یک بازی دوستانه نیاز داریم


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866379

گلایه و گلایه یوزپلنگ ایرانی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و شرایط تیم ملی؛

فوتبالیست های تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه اردوی 2 هفته ای در قطر از فدراسیون فوتبال شکایت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه اردوی 2 هفته ای دوحه به تشریح شرایط و گلایه از عملکرد فدراسیون فوتبال پرداختند.

حاجی صفی: مردم نباید انتظار صعود داشته باشند

احسان حاج صفی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: زمانی که مسابقات ما در بحرین بود همه می دانستند که وضعیت ما چگونه است و شاید خیلی ها ناامید شده و می گفتند شرایط سخت است و ما تیم سوم هستیم. هر دو تیم بالای جدول بهتر از ما بودند. در اردوی کیش همه مسئولان آمدند و از وزیر ورزش و نمایندگان حمایت کردند. بعد از صعود به جام جهانی هیچ کارمندی از تیم ملی حمایت نکرد و این تیم تنها بود و حالا تنها.

وی افزود: مسابقات مقدماتی را یکی پس از دیگری پیروز شدیم و شرایط ما بسیار خوب بود. همه فکر می کردند شرایط عالی است چون تیم پیروز می شود و مشکلی وجود ندارد. ما مشکلات زیادی داشتیم و بازیکنان تیم ملی داغ بودند اما هیچ کدام در این مورد صحبت نمی کنند. همه ما فقط دنبال کار بودیم. ما یک هدف داشتیم و آن صعود به جام جهانی بود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: صد در صد مشکل در تیم و کادر فنی نیست چرا که همه خوب کار کردند. از حرف های من ناراحت نشوید و به مردم بفهمانید که این تیم واقعاً تنها است و نیاز به اردوهای قوی و بازی های دوستانه دارد. این کوچکترین درخواست بازیکنان و مربی است که به بزرگترین تورنمنت جهان می رود. همه تیم ها با بهترین شرایط به جام جهانی می آیند و ما هم از آنها می خواهیم که بهترین شرایط را برای ما رقم بزنند.

وی ادامه داد: بعد از آخرین بازی رده بندی گفتم خوشحالی ما تمام شده و از مسئولان می خواهم از این به بعد به فکر تیم ملی باشند تا بتوانیم مسابقات و اردوهای قدرتمندی برگزار کنیم. بگذریم جام جهانی اومده و الان 2 ماه میگذره و فقط 5 ماه تا مسابقات باقی مونده و از مسئولین خواهش میکنم اگه خواستن حمایت کنن سریعا تشریف بیارن.

وی گفت: بزرگترین مشکل ما مشکل مالی است. الان باید از تیم ملی حمایت کنند و حمایت تیم ملی تا پنج ماه دیگر به درد نمی خورد. ما در بدترین شرایط آب و هوایی به قطر آمدیم و هوا بسیار گرم است و قطر در حال تعمیر زمین است. تا به حال سه زمین تمرین را تغییر داده ایم و همه آنها بد هستند. همه بازیکنان پا و کمر درد داشتند، اما با این شرایط، بازیکنان گرم‌کننده‌ای که در این شرایط سخت خوب تمرین می‌کنند. حتی اسکوچیچ گفت که ما چاره ای جز تمرین نداریم و شما واقعاً خوب تمرین می کنید.

حاج صفی یادآور شد: با این شرایط شنیدم فیفا بعدی کار نمی کند و تیم های آفریقایی در جام ملت ها حضور دارند و مسابقات مقدماتی دارند و برایشان سخت خواهد بود. هزینه ها زیاد است و اگر نتوانیم دو بازی دوستانه قوی داشته باشیم می توانیم اردوی خیلی خوبی در اروپا داشته باشیم و برای جام جهانی بهتر آماده شویم.

وی افزود: رابطه مربی و بازیکن بسیار خوب است و اسکوچیچ همیشه می گوید که همه مشکل دارند مستقیم به من بگویند. مشکلاتی پیش آمد و آنها را به سرمربی انتقال دادم. الان شرایط خیلی خوب است و مشکلی برای سرمربی نیست.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: قرعه کشی ما آسان نیست. انگلیس و آمریکا در بهترین شرایط هستند و ولز تیم آسانی نیست. من یک ماه پیش گفتم از مردم می خواهم با شرایطی که داریم به تیم ملی فوتبال فشار نیاورند. انتظار صعود نداشته باشید باید دو یا سه بازی دوستانه بسیار قوی انجام دهیم. به جز ما شش نفری که سابقه حضور در جام جهانی را داریم، اکثر تیم ها تجربه حضور در این مسابقات را ندارند. باید یک بازی دوستانه قوی برگزار شود تا استرس تیم و بازیکن کم شود تا مقابل تیم بزرگ استرس نداشته باشیم و شرایطمان برای بازی در جام جهانی خیلی بهتر شود.

تست: دیگر به وعده های فدراسیون اعتقادی ندارم

سردار آزمون تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما نمی توانیم اشتباه کنیم، همه از شرایط ناراضی هستیم و تنها درخواستی که از فدراسیون داریم کمک به تیم ملی و برنامه ریزی بهتر است. برای کار. با این شرایط حتی نمی توانیم مقابل ولز انگلیس که جای خودش را دارد بازی کنیم.

وی افزود: وقتی فصل تمام می شود بازیکنان نیاز به ریکاوری روحی دارند و من فقط امیدوارم بتوانم به تیم ملی کمک کنم اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و همه چیز در هواست. قرارداد امضا نشده با کادر فنی، تدارکاتی که برای بازیکنان زحمت می کشند، هنوز پولی نگرفته اند، اگر حرفی نزنند باید به آنها احترام گذاشت.

آزمون در خصوص شانس صعود ایران به جام جهانی گفت: اگر تیم متعهد و همگنی نباشیم حتی اگر برزیل باشیم نمی توانیم نتیجه بگیریم. اگر منطقی نگاه کنیم، ایران ضعیف ترین تیم گروه است. در جام جهانی قبلی نتیجه خوبی داشتیم، چون تیم ملی متحد بود اما الان تیم یکدست نیست. ما باید کمک کنیم تا همه این اتفاق بیفتد و یک تیم کامل و متحد در جام جهانی داشته باشیم، زیرا این بازیکنان واقعا با استعداد هستند و فقط نیاز به حمایت دارند. اگر تیم ملی در جام جهانی یک درصد نتیجه نگیرد داستانش «مرد بده» خواهد بود؟! بازیکن و مربی یا فدراسیون؟!

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با اردوی قطر گفت: در آخرین روز فیفا دی به قطر آمدیم و در هوای گرم یک بازی دوستانه انجام دادیم. وقتی تمرین می کردیم انگار سشوار روی صورتمان بود! اکثر کودکان در اروپا بازی می کنند و به یکباره در این شرایط آب و هوایی گرم قرار می گیرند که می تواند منجر به خستگی جسمی و آسیب شود. می توانستیم در تهران اردو بزنیم و اگر بازی دوستانه قطعی می شد 3 روز مانده به بازی به قطر می رفتیم، کار حرفه ای بود. قبل از بهترین تیمی که در مرحله مقدماتی بازی کردیم، فکر می کنم فقط کره جنوبی بود. اگر بخواهیم نقاط ضعف تیم ملی را کشف کنیم باید با تیم های قوی بازی کنیم که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: دیگر به وعده های فدراسیون اعتقادی ندارم، باید یک مرد بیاید و عمل کند. اگر قولی باشد قول می دهم ۱۰ سال دیگر کارخانه بسازم و برای سال ۲۰۰۰ شغل فراهم کنم، چه خوب است که به عهد خود وفا نکنم، من مرد هستم و باید به عهد خود وفا کنم. صحبت ها زیاد است که نباید در مورد آن صحبت کنیم و انرژی مثبت بدهیم و امیدوارم فقط فدراسیون به ما کمک کند و این تنها آرزوی بازیکنان باشد.

“الان همه دارند اسکوچیچ را می زنند، چرا؟!” در اروپا هر چقدر هم که مربی بد باشد نتیجه آنقدر مورد انتقاد قرار نمی گیرد. من نمی خواهم از اسکوچیچ حمایت کنم و هیچ ارتباطی نمی خواهم، اما بهتر است صادق باشم. من 9 سال است که ملی پوش هستم و وقتی به بازیکنان جوانی که نمی توانند این کار را انجام دهند رسیدگی نمی کنند، حق اعتراض دارم. برای من غیر منطقی است که چرا آنها اسکوچیچ را شکست می دهند. در آن شرایط حساس که هیچکس جرات سرمربیگری تیم ملی را نداشت، به راحتی تیم را به مرحله بعد رساند. من مشکل فنی با اسکوچیچ ندارم.

ابراهیمی: با استقلال مذاکره نکرده ام

امید ابراهیمی، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تاکنون هیچکس از استقلال با من مذاکره نکرده است و اگر صحبتی انجام شود، از جایگاهم در الوکرا راضی هستم و قصد جدایی از این باشگاه را ندارم. شایعات مذاکره با استقلال را تکذیب می کنم.

حسینی: به شدت به بازی های دوستانه نیاز داریم

سید حسین حسینی با خوشحالی از قهرمانی در استقلال گفت: از اول فصل می خواستیم سال خوبی داشته باشیم و به هدفمان رسیدیم. من خیلی زجر کشیدم و حتی 2 سال پیش به خاطر جدایی از استقلال، اما باز هم مقاومت کردم و حالا جواب همه آنها را دارم.

وی ادامه داد: در این فصل از مدیریت گرفته تا مربیان و بازیکنان، همه عالی بودند و به زور نیاز همه تیم ها را برآورده کردیم.

دروازه بان تیم ملی درباره شرایط اردوی جام جهانی بیان کرد: اردوی بدی نداریم اما باید بازی های بهتر و تدارکاتی بیشتری داشته باشیم.

حسینی در خصوص حریفان ایران در جام جهانی گفت: بازی با انگلیس سخت است و نتیجه بسیار مهم و تاثیرگذار است. اگر بازی اولمان نبود وضعیت بهتری داشتیم.

بیرانوند: حمایت فدراسیون از تیم ملی ضعیف است

علیرضا بیرانوند درباره فسخ قراردادش با آنتورپ و پیوستن به پرسپولیس گفت: باید بازی کنم و در جریان بازی باشم بنابراین خانه خودم و تیم بزرگ پرسپولیس را برای کمک به هم و در نهایت تیم ملی انتخاب کردم.

وی ادامه داد: با باشگاه بلژیکی توقف کردم و با دادن حقم رضایت آنها را گرفتم. پرسپولیس برای این موضوع هزینه ای نداد و من هم با پرسپولیس قرارداد نوشتم که اگر جذب تیم دیگری شوم، درصدی از قرارداد به این تیم می رسد.

دروازه بان پرسپولیس قهرمانی استقلال و هوادارانش را تبریک گفت و گفت: آنها در این فصل زحمت کشیدند و رکورد خوبی به ثبت رساندند. دوست دارم رکورد شکست ناپذیری استقلال در پرسپولیس را تکرار کنم.

وی در خصوص ادامه دادگاه گل محمدی گفت: با یحیی صحبت کردم. او در حال حاضر تیم خوبی دارد و با جذب دو یا سه بازیکن دیگر می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. هدف اصلی قهرمانی آسیا است و قرارداد 2 ساله با بازیکنان بسته شد اما قرارداد من 3 ساله است.

بیرانوند با اشاره به استوری هایش در شبکه های اجتماعی گفت: شاید امید نورافکن بخواهد به پرسپولیس بیاید اما چون قرارداد دارد کار سختی است و فکر نمی کنم امکانش باشد.

دروازه بان تیم ملی درباره همه گروه های مرحله اول جام جهانی گفت: هرکسی که از گروه جام جهانی صحبت می کند از مقاومت مقابل ولز و آمریکا می گوید اما هدف اول ما قهرمانی انگلیس است. و ما نباید مقابل این تیم تسلیم شویم.”

وی مشکلات و دغدغه های تیم ملی را اینگونه بیان کرد: همه اعضای تیم نگران و ناراضی هستند. پشتیبانی بسیار ضعیف است و حتی پاداش و حقوق بازیکنان و تیم را پرداخت نمی کنند و این موضوع حتی در محل کار هم ذهن آنها را به خود مشغول می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید