ما ظرفیت ساخت تجهیزاتی برای افزایش تولید نفت به 10 میلیون بشکه داریم


ساعت: 15:47
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837286

رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: ما ظرفیت تولید تجهیزات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید نفت را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آقای احسان ثقفی، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی ایران گفت: امسال سه اولویت را در دستور کار داریم: ایجاد دانش شرکت‌های عضو انجمن، اشتغال پایدار و افزایش تولید مورد نیاز آیین‌نامه و پایدار ماندن.

وی گفت: افزایش ناگهانی حقوق ها منجر به مشکلات تامین اعتبار شده است. زیرا 90 درصد ارزش هر پروژه تا اتمام کار هزینه می شود. ما اخراج و اخراج نخواهیم داشت. اما قراردادهای تولید باید متناسب با افزایش دستمزد تعدیل شود، در غیر این صورت ممکن است شرکت ها تعطیل شوند. حذف ارز 4200 تومانی برای اقتصاد ایران ضروری بود زیرا رانت ایجاد می کند. اما اصلاحات پولی باید با اجرای مقدماتی همراه باشد که آسیبی به بخش خصوصی وارد نمی کند.

به گفته آقای ثقفی، در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، فضای لازم در اختیار انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت قرار نگرفت.

وی همچنین گفت: ما توانایی تامین تجهیزات را داریم که به برآورد وزارت نفت به 5.7 میلیون بشکه تولید نفت برسیم و حتی تا 10 میلیون بشکه برسیم و فقط وزارت نفت باید بتواند سرمایه جذب کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، 85 درصد تجهیزات نفتی را می توان در داخل تولید کرد. 70 درصد تمام مراحل لازم را طی کرده اند و در پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند و اختلاف 15 درصد تا 85 درصد به این دلیل است که همچنان بر واردات آنها اصرار می شود. زیرا مدیران حاضر نیستند با استفاده از ساخت و ساز برای اولین بار ریسک کنند.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که هزینه های داخلی ممکن است بیشتر باشد. از سوی دیگر وزارت نفت هزینه خرید تجهیزات خارجی را نقدا پرداخت می کند نه تجهیزات داخلی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید