افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت کشور به 3 میلیون بشکه در برنامه هفتم توسعه


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887453

در جلسه امروز اعضای شورای تشخیص تصمیم گرفتند که با توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، فروش نفت خام و گاز کاهش یابد و ظرفیت پالایشگاه های نفت کشور در سال های برنامه هفتم به حداقل 3 میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بحث و بررسی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در جلسه فوق العاده صبح امروز (سه شنبه 20 مرداد 1401) که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور دبیر و دبیر برگزار شد. اکثریت توسط اعضای مجمع.

در این جلسه بندهای مربوط به «انرژی» در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز مجمع که با حضور وزیر و معاونان وزیر نفت، رئیس و نایب رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، اعضای مجمع تصمیم گرفتند: فروش نفت خام و گاز با توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز کاهش یابد و ظرفیت پالایشگاه نفت کشور به حداقل 3 میلیون بشکه در روز برسد. سال های برنامه هفتم.

در همین راستا، اعضای مجمع پس از بحث و بررسی پیرامون لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی، مصوبه «کاهش شدت مصرف انرژی به طور متوسط ​​به میزان ده درصد در سال بر اساس بند هفتم سیاست‌های کلی» را به تصویب رساندند. برای اصلاح الگوی مصرف».

خاطرنشان می‌شود، بررسی مواد و بندهای سیاست‌های کلی هفتم در جلسات فوق‌العاده شورا در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید