ساخت 3 پالایشگاه 300 هزار بشکه ای در کشور/دولت سیزدهم باعث افزایش 60 میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی ایران شد.


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892639

محمد محبر گفت: سه پالایشگاه با ظرفیت 300 هزار بشکه هم اکنون در کشور در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها روند توسعه کشور روانتر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ محمد محبر شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی دولت مازندران در بابلسر اظهار داشت: اگر قوانین دست و پا گیر را باز کنیم می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و این دولت جزو دولت هایی خواهد بود که بزرگترین بازی را انجام می دهد. نقشی در حل مسائل اقتصادی کشور داشته است، اما هر استان باید نقش جدی در نقشه کشور داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور انقلابی بودن را از دیگر ویژگی های دولت برشمرد و افزود: انقلابی بودن به معنای فداکاری و اندیشیدن به پیشرفت کشور است و خط قرمز دولت معیشت و رفاه مردم است.

این مسئول با اشاره به اینکه زمانی که دولت را تحویل گرفتیم، نفت نمی فروختیم، گفت: نمی توانستیم مبلغی را که می فروختیم جابه جا کنیم و تقریباً پولمان بلوکه شده بود.

وی تصریح کرد: در بحث سرمایه گذاری، اشتغال، فقرزدایی و ایجاد عدالت در کشور برنامه ریزی های خوبی انجام شده است که از جمله آنها می توان به موضوع مهار تورم اشاره کرد که چه اتفاقات خوبی افتاده و موضوع تورم در کشور است. روزانه نظارت می شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر روند تورم در کشور روز به روز در حال کاهش است و پیش بینی های لازم در اجرای تحول اقتصادی به طور کامل محقق شده و ثبات قیمت ها و کنترل تورم در کمتر از سه ماه اتفاق افتاده است. ماه ها.

وی افزود: دولت سیزدهم این موفقیت را در کار خود دارد که با دیپلماسی اقتصادی منطقه ای مبادلات اقتصادی و تجاری کشور را نزدیک به 60 میلیارد دلار افزایش داده است.

مخبر گفت: ما در این دولت دوران سختی را پشت سر گذاشتیم و در شرایطی غیرعادی این دولت را تحویل گرفتیم اما با وجود این مشکلات توانستیم به موفقیت های خوبی برسیم.

وی افزود: در حال حاضر سه پالایشگاه 300 هزار بشکه ای در کشور در حال ساخت است که با کار آنها روند توسعه کشور روانتر خواهد شد.

مخبر به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه اشتغال خانگی اشاره کرد و تصریح کرد: در حوزه اشتغال خانگی از بنگاه های دانش بنیان و کوچک استفاده کردیم، برای آنها دوره تعیین کردیم و برنامه ریزی مسکن انجام شد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص چالش کم آبی نیز گفت: اقداماتی از چند جهت برای رفع چالش کم آبی در استان انجام می شود و برای این منظور پنج خط لوله آب در نظر گرفته شده که یکی از آنها به زودی افتتاح می شود.

وی افزود: نیاز به راه اندازی قطارهای تندرو چند کیلومتری در کشور داریم و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، آیت الله رئیس دولت مردمی است و معتقد است که باید اقتصاد را به دست مردم بسپاریم و اگر دولت را به دست مردم بسپاریم، مالی پیدا نمی کنند. ، محدودیت های مدیریتی و ایدئولوژیک.

وی با اشاره به ظرفیت 35 میلیارد دلاری فروش نفت کشور گفت: با این حال ظرفیت 70 میلیارد دلاری استان های شمالی ظرفیت صادراتی دارد که باید برای رونق آن تلاش کنیم.

مخبر وجود 2700 کیلومتر دسترسی به دریا را بخشی از ظرفیت کشور عنوان کرد و گفت: برای تحقق گردشگری ساحلی استان باید اقدامات لازم انجام شود و نزدیک به 30 شهر ساحلی داریم و در حال برنامه ریزی هستیم.

وی گفت: ظرفیت اقتصادی در کشور بسیار چشمگیر است و جوانان ابن دیار صاحب اندیشه و این توانایی های بسیار ارزشمند هستند.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، استانداران باید به صورت منطقه ای برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، در صورت ادامه تلاش ها مطمئناً نرخ بیکاری کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز این دولت معیشت مردم است، گفت: در این دولت روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و در شرایطی که عادی نبود آن را پشت سر گذاشتیم اما با وجود این مشکلات توانسته ایم به خوبی برسیم. نتایج.

مخبر با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی است، گفت: اگر اقتصاد را به دست مردم بسپاریم، محدودیت های مالی و اندیشه ها از بین می رود و می توان از استعدادهای کشور برای اداره کشور استفاده کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کل درآمد نفتی در بهترین شرایط 30 تا 35 میلیارد دلار است، گفت: در حالی که در استان شمالی 70 تا 80 میلیارد دلار ظرفیت صادرات داریم و در بخش معدن نیز چنین ظرفیتی داریم.

وی با بیان اینکه 30 شهر در کنار دریا طراحی شده است، گفت: ظرفیت ایجاد 50 شهر مانند آبادان در کنار دریا را داریم و شرکت های دانش بنیان آمادگی ایجاد شهر معدنی در کنار دریا را دارند.

وی افزود: امروز کالاهای اساسی در موارد حساس بالای 120 درصد است و کارهای زیادی انجام شده است و دشمن انتظار این پیشرفت ها را نداشت.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: به آینده کشور بسیار امیدوار هستم و این دولت یکی از دولت هایی خواهد بود که بهترین عملکرد را دارد.

به گزارش بلاغ ، همزمان با دومین روز گرامیداشت هفته دولت 935، طرح عمرانی و اقتصادی مازندران با حضور محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در بابلسر کلید خورد.

با افتتاح این پروژه ها که چهار هزار و 473 میلیارد تومان برای آن هزینه شد، برای هزار و 539 نفر شغل ایجاد شد.

پروژه آبرسانی شهرهای گروه الف مازندران با حدود 700 هزار نفر جمعیت در شهرهای بابل، امیرکلا، هادیشهر، بابلسر با وام 500 میلیارد تومانی یکی از پروژه های شاخص دولت در استان است که با حضور مخبر در مازندران به بهره برداری رسید و دارای 500 لیتر در ثانیه انتقال آب و تاسیسات تعبیه شده شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال آب و مخازن ذخیره آب می باشد.

بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر از دیگر پروژه های مهم افتتاحیه همزمان معاون اول رئیس جمهور است که دولت سیزدهم مردم علاوه بر تامین هزینه 70 میلیارد تومانی برای بهسازی آن، کمترین مبلغ را نیز به آن اختصاص داده است. با حمایت از این باشگاه، این ورزشگاه را به نساجی واگذار کنیم. در نظر گرفته است بر اساس برخی اطلاعات دریافتی مبلغ اجاره این ورزشگاه نساجی برای یک سال 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تقریبا معادل اجاره یک مسابقه ورزشگاه نقش جهان اصفهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید