ما مواضع اسرائیل در توافق هسته ای ایران را موکول می کنیم


ساعت: 19:53
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895412

یک مقام دولت آمریکا اعتراف کرد که واشنگتن در برابر مواضع رژیم صهیونیستی در توافق هسته ای ایران سر فرود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تام نایدز، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که واشنگتن موضع تل آویو را در مذاکرات برای لغو تحریم ها با ایران در نظر می گیرد.

جروزالم پست به نقل از این مقام آمریکایی نوشت واشنگتن هرگز دست اسرائیل را علیه ایران نخواهد بست. وی گفت: ما از تهدید ایران آگاه هستیم.

تام نایدز ادامه داد: «دولت [آمریکا] او به یک راه حل دیپلماتیک علاقه مند است، اما تنها راه حلی که بر اساس شرایط پیشنهادی در پروژه اتحادیه اروپا باشد.


آمریکا مواضع اسرائیل در توافق هسته ای و مذاکرات را به تعویق می اندازد

وی همچنین گفت: موضع ما روشن است. ما به مواضع اسرائیل گوش می دهیم. مثلاً مسئله سپاه را در نظر بگیرید [که از فهرست FTO وزارت خارجه آمریکا خارج نشد]”

علاوه بر این، نایدر درباره سفر رئیس موساد به واشنگتن برای دیدار با نمایندگان سیا، پنتاگون و وزارت امور خارجه گفت: «ما می دانیم که اسرائیلی هایی هستند که مخالف توافق هستند. ما دائما در تماس هستیم. او در آمریکا برای ملاقات با هر کسی خوش آمد می گوید.

در سال های اخیر کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایران را به دنبال اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده اند. ایران قویا این ادعاها را رد کرده است.

ایران تاکید می کند که به عنوان یکی از امضاکنندگان معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دسترسی به فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی مبنی بر اینکه برنامه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور برای اهداف نظامی منحرف شده است، پیدا نکرده‌اند.

همچنین ایران در سال 2015 با کشورهای موسوم به گروه 1+5 برای حل تنش ها بر سر برنامه هسته ای خود به توافق رسید. با وجود تشخیص آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود، دولت آمریکا در ماه می 2017 به‌طور یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت آمریکا برنامه هسته ای خود را از نگاه بین المللی دور نگه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید