ما نباید به هیچکس اجازه دهیم ناامنی ایجاد کند

زمان: 22:01
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774687

دادستان کل کشور گفت: امنیت در همه زمینه های زندگی بسیار مهم است و آنها نقش اصلی را ایفا می کنند و نباید اجازه دهیم برخی افراد ناامنی ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری ، روز شنبه در دهمین نشست نهادهای حفاظت و مراقبت از پلیس پیشگیری ناجا گفت: توسعه نمی یابد و حتی خواب و غذای افراد نیز مناسب نخواهد بود.

وی ادامه داد: “در همسایگی ما ، شما دیدید که چگونه این کشور مظلوم افغانستان سالها ناامن بوده است و ایالات متحده 20 سال برای ایجاد امنیت آمد ، اما کاری جز تخریب زیرساخت ها انجام نداد و در نهایت رفت ، رفت و شما را دید. شنید که چند نفر در انفجار در مسجد شیعیان کشته شدند.

وی گفت: “اگر ما می خواهیم پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و علمی داشته باشیم یا به توسعه نیاز داشته باشیم ، همه آنها در سایه امنیت به دست خواهند آمد.”

وی گفت: امنیت به دو دسته فردی ، اجتماعی و ملی تقسیم می شود. – جامعه امنیت می خواهد ، اما نیازی به تضمین نیست و بین جامعه امن و جامعه امنیتی تفاوت وجود دارد ، اولی مطلوب و دومی نامطلوب است. وی افزود: ویژگی های امنیتی جامعه باید تقویت شود و آنچه امنیت جامعه را نقض می کند باید حذف شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به صراحت در قانون به عنوان تعهدات قوه قضائیه تعریف شده اما قطعاً چند وجهی است ، بحث پیشگیری است ، البته نقش قوه قضائیه در این زمینه بسیار مهم است. در واقع جنایت ، تخلف و عدم اطمینان به قوه قضائیه واگذار می شود و گفته می شود پلیس و اطلاعات کارکنان آن هستند.

دادستان کل کشور ادامه داد: در بحث پیشگیری یا کار نکردیم یا کار مورد نظر انجام نشد ، اکنون تعداد جرایم ما افزایش یافته و موارد زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: تعداد موارد و تلاش مضاعف پلیس نشان می دهد که ما باید به طور اساسی به این موضوع فکر کنیم و تدابیری بیندیشیم تا جامعه دچار ناامنی نشود.

منتظری افزود: وقتی در جامعه شاهد سرقت هستیم ، همان سرقت نوعی ناامنی را در جامعه ایجاد می کند و مهم نیست کیسه سرقت باشد یا سرقت از داخل خودرو و نوع دیگری از سرقت باشد. متأسفانه ، سرقت های خرد و گسترده زیاد است و این عدم اطمینان ایجاد کرده است و ما هرجا که می رویم از این موضوع شکایت می کنیم و این وظیفه پلیس است که در این زمینه تدابیری بیندیشد تا مردم از حمله به اموال در امان باشند. . آنها

دادستان کل کشور افزود: به عنوان دادستان ، در بسیاری از جاهایی که من حضور دارم ، آماری می بینم که مقوله سرقت جزو اول یا دوم است. شما که 60 هزار افسر پلیس دارید ، باید در این زمینه از آنها کمک بگیرید ، در حالی که ما باید تشخیص دهیم و ببینیم مشکلات کجاست و چرا شاهد سرقت های زیادی هستیم.

منتظری افزود: این امر باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی و این افراد با عزت و کرامت نمی شود که برخی افراد می خواهند ناامنی ایجاد کنند. البته جمعیت سارقان در مقایسه با جمعیت شهرها و روستاها زیاد نیست ، اما مقدار کمی که می بینیم ناامنی ایجاد می کند و اگر 10 یا 20 سارق در شهر وجود داشته باشند ، مطمئناً ناامنی ایجاد می کنند ، که البته گزارش پلیس: ما سارقان را می گیریم ، اما آنها قبل از اینکه به خانه بروند آزاد می شوند ، این یک جراحت است و ما باید علت آن را تشخیص دهیم.

دادستان کل کشور افزود: از طرفی ما (قوه قضائیه) چقدر باید سارق را در زندان نگه داریم و چه مدت باید آن را نگه داریم؟ البته همه اینها نیاز به آسیب شناسی و تحقیقات پیشین دارد. بیکاری یکی از پیش نیازهای افزایش سرقت. “و مطمئناً فردی با شغل شرافتمند به دنبال سرقت نیست.

وی گفت: “البته من از مشکلات پلیس آگاه هستم ، از نظر تعداد ، امکانات و تجهیزات از مشکلات شما آگاه نیستم و همچنین از تلاش های شما ، از مرزها تا جاده ها و روستاها و شهرها مطلع هستم. ؛ مجری قانون خدمات زیادی را برای حفظ امنیت ارائه می دهد ، اما این کافی نیست و باید تقویت شود.

مسئله امنیت در کشور قابل قبول است

دادستان کل با بیان اینکه موضوع امنیت یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل برای کشور است ، افزود: ما باید بتوانیم امنیت را مردم محور قرار دهیم.

در حاشیه دهمین نشست نهادهای حفاظت و مراقبت از مرکز انتظامی پلیس برای جلوگیری از NAYA منتظری به خبرنگاران گفت: مجموعه امنیتی کشور با تلاش سرویس های مختلف امنیتی ، نیروی انتظامی و دادگستری قابل قبول است. در کشور ما به امنیت قابل قبولی دست یافته ایم. “البته ما همچنین یک سری مشکلاتی را مشاهده می کنیم که مردم می بینند ، و آن موضوع سرقت ، ربودن کیف ها و مسئله اراذل و اوباش است و انتظار داریم پلیس با همکاری بهتر و بهتر قوه قضائیه وارد شود و اقدامات م stepsثر در این زمینه ..

وی گفت: ما باید امنیت مردم مدار را ایجاد کنیم تا خود مردم بتوانند به پلیس و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه کمک کنند.

امنیت باید مردم محور باشد

دادستان کل کشور گفت: برای تقویت نیروی انتظامی ، داشتن امنیت با هدف مردم ضروری است و برای دستیابی به امنیت با محوریت مردم ، باید یک برنامه علمی حساب شده داشته باشیم. شما در حال حاضر 60 هزار افسر پلیس دارید و می خواهید این تعداد را به 100 هزار نفر افزایش دهید. در این زمینه ، اگر به قانونی نیاز دارید ، آن را دنبال کنید و اگر مشکلات و مشکلات دیگری دارید ، آن را دنبال کنید و ما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: یکی از دغدغه های جدی ما در دادسرا داشتن کارت مأمور است که در قانون صریح است و آن چیزی نیست که ما گفتیم. در پلیس یارا (به عنوان مأمور) ، ابتدا باید مبنای حقوقی پرونده را بررسی کنیم ، این که راه حل قانونی چیست ، زیرا پلیس از قبل مبنای روشن و قانونی دارد و باید بررسی کنیم که آیا پلیس یاران می تواند یک قوه قضاییه باشد یا خیر. ارتباط دادن.

وی در ادامه به موضوع امنیت پرداخت و گفت: امنیتی که ما امروز در جامعه با آن سروکار داریم در حوزه های مختلف است و همه آنها باید به صورت متحد و هماهنگ در کنار هم حرکت کنند و در واقع در همه زمینه ها جلو بروند. “از نظر اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی ، ما باید ایمن باشیم و مانند یک ماشین با چند چرخ است ، این چرخ ها باید با هم حرکت کنند تا حرکت کنند و اگر در یک منطقه حرکت نکنیم ، موفق نخواهیم شد.

دادستان کل کشور افزود: امنیت در فضای مجازی نیز وجود دارد ، ما در حال حاضر چندین مورد در این زمینه داریم که کلاهبرداری روی داده یا مشکلاتی برای خانواده ها یا جوانان ایجاد شده است ، بنابراین فضای مجازی باید ایمن باشد.

حجالاسلام منتظری گفت: متأسفانه تعدادی از مقامات سابق در بحث امنیت سایبری به گونه ای عمل کردند که تا زمانی که دادستانی وارد عمل نشد ، فریاد می زدند و ترومپت می کردند که می خواهند فضای مجازی را متوقف کنند.

وی افزود: در بحث پیشگیری و مدیریت شبکه های مجازی ، اگر اقدامی صورت نگیرد ، خانواده ها از بین می روند و جوانان سقوط می کنند و این آسیب نه تنها در جامعه ما بلکه در جهان است.

حجالاسلام منتظری گفت: پلیس فتا در این زمینه سخت کار می کند و سخت کار می کند اما تاکید ما بر این است که استفاده از فضای مجازی و فناوری روز برای قوه قضائیه و نیروی انتظامی بسیار مهم است اما این فضا باید آسیب شناس باشد.

وی در ادامه به بحث همپوشانی در این زمینه اشاره کرد و افزود: هنوز همپوشانی کامل در این زمینه وجود ندارد که البته در قوه قضائیه به طور کامل تضمین شده است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: برای دستیابی به امنیت مردم محور ، باید یک گروه کاری با حضور پلیس ، دادستانی و سایر نهادها تشکیل دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید